Nieuw op dit forum

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Hans the watchmaker

New Member
Lid geworden
24 mei 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Zeist
Hallo, ik heb een maand geleden een DJI mini 2 aangeschaft om vooral leuke filmpjes te maken van reddingshondentrainingen. Ik heb me lang georiënteerd welke ik zou aanschaffen en gezien de regelgeving en het alleen nodig hebben van een exploitatie registratie nummer en geen cursussen ed besloten voor dit type. Ook een belangrijke reden voor mij was dat meer gewicht ook meer risico met zich mee brengt. Heb wat ervaring met RC vliegen, zweefvliegtuigen en later ook wat mooie schaalmodellen met verbrandingsmotor. Was altijd erg leuk maar door druk werk en andere hobby’s op een laag pitje gekomen. Hondensport, filmen en fotografie zijn die hobby’s en daar past een drone perfect bij.
Regelgeving omtrent het vliegen vindt ik soms wat onduidelijk en heb al e.e.a. daarover gelezen op dit forum alvorens me aan te melden, ben al wat wijzer geworden maar heb nog wel wat vragen. Leuk om te zien dat er zoveel mede liefhebbers zijn!
 
Welkom. En wat betreft de regels zit je hier goed. Veel vaste leden weten precies wat wel en niet mag of barst er in elk geval een interestante discussie los als het niet heel duidelijk is. Misschien moeten we als forum maar eens gaan aanbieden om alle ijverige boa’s, agenten of betweterige burgers hier een spoedcursus in te geven.
 
Welkom, al doende en veel lezen op dit forum, kom je er wel achter hoe eea werkt.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Welkom Hans,

Wij zijn sowieso benieuwd naar jouw filmpjes.
Wat regelgeving betreft is op enkele gebieden nog een hoop onduidelijkheid. Maar hier op dit forum kun je een hoop leren, zoals ik ook nog altijd doe.
 
Misschien moeten we als forum maar eens gaan aanbieden om alle ijverige boa’s, agenten of betweterige burgers hier een spoedcursus in te geven.
Leuk idee, maar boa's en agenten opleiden is niet onze taak.
 
In antwoord op Ardjoen probeerde ik een link naar Facebook te plaatsen maar dat lukt me nog niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje doet het niet. En plaats 'm anders gelijk in het subforum "Foto's en video's".

1621924549195.png
 
Volgens mij wel, moet hem een beetje aanpassen en dan zet ik hem wel op YouTube, gaat wat gemakkelijker.