Nieuw Israëlisch systeem breekt in op besturing van ongewenste drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.325
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Nieuw Israëlisch systeem breekt in op besturing van ongewenste drones

Het Israëlische bedrijf NSO Group heeft een systeem ontwikkeld dat in staat is om de controle over ongewenste drones over te nemen en ze op een veilige plek te laten landen. Het Eclipse Counter Drone Platform creëert als het ware een virtueel hekwerk rondom een te beveiligen locatie. Binnen de afgrenzing kunnen geautoriseerde drones wel gewoon rondvliegen.

Lees verder
 
in principe is er al een vergelijkbaar eenvoudiger systeem ingebouwd in de huidige drone`s
BV, als ik met mijn mini binnen een straal van 5 km van een vliegveld wil vliegen zal deze niet opstijgen.
 
in principe is er al een vergelijkbaar eenvoudiger systeem ingebouwd in de huidige drone`s
BV, als ik met mijn mini binnen een straal van 5 km van een vliegveld wil vliegen zal deze niet opstijgen.

Het gaat om een beveiligingssysteem waarmee drones kunnen worden onderschept waarin juist niet dat ingebouwde systeem van jou zit.
 
Dit is niet waar, of in ieder geval niet ter zake doende in deze thread:
in principe is er al een vergelijkbaar eenvoudiger systeem ingebouwd in de huidige drone`s
BV, als ik met mijn mini binnen een straal van 5 km van een vliegveld wil vliegen zal deze niet opstijgen.
Dat is inderdaad totaal iets anders, en niet te vergelijken. Ook loopt die database op geen enkele controleerbaar synchroon met landelijke regels, dus "mijn drone stijgt op betekent dat ik mag vliegen" gaat totaal niet op.
 
Laatst bewerkt: