Nieuw hier

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Benno

Member
Lid geworden
2 feb 2021
Berichten
35
Waarderingsscore
8
Punten
8
Leeftijd
66
Locatie
Nijmegen
Website
www.bennoneeleman.com
Hallo allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier. Heb me gisteren al even voorgesteld !
Onlangs heb ik een Hubsan Zino2 gekocht om te zien of het dronen iets voor mij is.
Hierbij wat resultaten van de fotocamera aan boord. Die vind ik technisch niet mooi !
De videobeelden in 4k/60fps zijn redelijk
groet
Benno

(Noorderkolk, Zwolle
Zalk
Blokzijl)



20210219_145552_0001_2021-02-28 19-01-04.jpg20210211_153623_0001.jpg20210326_154013_0001.jpg
 
De resultaten passen bij de prijsklasse van de Drone. De kleine beeldsensor [1/2.3"] 12 Megapixel heeft gewoon zijn beperkingen.
Dat merk je met name bij de foto's. Als je voldoende licht hebt dan gaat het nog wel maar zodra het bewolkt word een verzameling bomen al snel een zwarte vlek. Oplossing: Investeren in een betere drone met minimaal een 20MP of een 48 MP camera.
Ik neem wel aan dat je de foto's van de SD kaart haalt en niet van je telefoon.?
 
De resultaten passen bij de prijsklasse van de Drone. De kleine beeldsensor [1/2.3"] 12 Megapixel heeft gewoon zijn beperkingen.
Dat merk je met name bij de foto's. Als je voldoende licht hebt dan gaat het nog wel maar zodra het bewolkt word een verzameling bomen al snel een zwarte vlek. Oplossing: Investeren in een betere drone met minimaal een 20MP of een 48 MP camera.
Ik neem wel aan dat je de foto's van de SD kaart haalt en niet van je telefoon.?
Dank je Rcee. Ik ken natuurlijk de tekortkomingen van deze beeldsensoren. Zeker omdat ik voor mijn werk alleen maar Full frame dslr's gebruik. Foto's met de Zino2 gemaakt in de schemer zijn echt niet om aan te zien ! De videobeelden vallen me alleszins mee.
Ik heb deze drone vooral aangeschaft om er goed mee te leren vliegen alvorens te investeren in een betere (lees: duurdere)
Ook wil ik even de ontwikkelingen rond CE markeringen afwachten.
Ik haal de beelden zeker rechtstreeks van de tf kaart.
groets
 
De meest prijsgunstige drone die enigszins geschikt is voor fotografie kom je uit op de Da Jiang Innovations Mavic Air II
met zijn 48Mp 1/2" sensor. [800-1000 Eur]
 
Dank je Rcee !
Ik wacht het allemaal even rustig af. Eerst wil ik goed kunnen vliegen.
Daarna zit ik meer te denken aan iets van een Phantom 4 of Inspire 2.
Ik laat dat vooral afhangen van nieuwe wet- en regelgeving per 2023.
 
Op zich netjes ja, maar als ik kijk wat de Zino 2 kost vind ik het wat minder.
Ook vergeleken met een Mavic mini, die is echt beter.
 
Helemaal eens met je Klaaz ! De DJI Mini maakt zeker betere foto's. Ik ben nu nog volop aan het leren vliegen.
Dan is de Zino2 niet zo gek, want hij hangt wat stabieler in de lucht (920 gram !)
Ik kon hem ook redelijk goedkoop aanschaffen.
 
Hallo allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier. Heb me gisteren al even voorgesteld !
Onlangs heb ik een Hubsan Zino2 gekocht om te zien of het dronen iets voor mij is.
Hierbij wat resultaten van de fotocamera aan boord. Die vind ik technisch niet mooi !
De videobeelden in 4k/60fps zijn redelijk
groet
Benno
Vandaag de Hubsan er toch maar uit gedaan en een Phantom 4 pro gekocht ! Zelfs de schapen waren blij ... ! ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL