Nieuw Hier

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ruud mantis q

New Member
Lid geworden
10 aug 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
63
Locatie
Noordwijk
Hallo,

ik ben Ruud en heb een Mantis Q overgenomen om de wereld van bovenaf te zien. De drone was behoorlijk beschadigd, de vorige eigenaar had hem alleen om zijn wereldreis vast te leggen. Hij moet ergens in de woestijn gecrasht zijn want alles zat met zand, de ventilatoren, de printplaat, de camera en de camera motor welke door het vastlopen door het zand verbrand was. Ik heb de drone een tweede leven gegeven door een nieuwe motor te bestellen in Duitsland in een klein servo motor fabriekje. Hij vliegt weer als nieuw en dat voor €125. incl. . 4 accu, tas lader etc. Een prima drone om deze wereld te ontdekken. Mijn zoontje van 12j is een fanatiek kiter en het lijkt me geweldig om hem tijdens zijn varen te filmen van bovenaf. Ik heb de "follow Me" uitgeprobeerd zoals de beschrijving mij uitlegt maar deze doet niets. Althans, de drone blijft lekker stil hangen waar ik hem "los"liet. Doe ik iets fout?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Snelbewegende objecten volgen is iets waar zelfs drones in de hogere prijsklassen moeite mee hebben. Wandelaars volgen lukt nog wel maar dan houd het een beetje op. Op zich moet de functie wel werken natuurlijk maar ik ben zelf 99% zeker van dat je met de mantis geen kitesurfer gaat volgen. Gewoon oefenen en handmatig vliegen.

 
Snelbewegende objecten volgen is iets waar zelfs drones in de hogere prijsklassen moeite mee hebben. Wandelaars volgen lukt nog wel maar dan houd het een beetje op. Op zich moet de functie wel werken natuurlijk maar ik ben zelf 99% zeker van dat je met de mantis geen kitesurfer gaat volgen. Gewoon oefenen en handmatig vliegen.

Hallo

Dank voor je reactie, ik kom er achter dat ik nog 2 tab bladen naar rechts moet swipen. Hoe dom kan ik zijn. Gr Ruud
 
Het is moeilijk maar na veel oefenen kan ik nu mn broertje op de fiets volgen met de fimi
Snelbewegende objecten volgen is iets waar zelfs drones in de hogere prijsklassen moeite mee hebben. Wandelaars volgen lukt nog wel maar dan houd het een beetje op. Op zich moet de functie wel werken natuurlijk maar ik ben zelf 99% zeker van dat je met de mantis geen kitesurfer gaat volgen. Gewoon oefenen en handmatig vliegen.


Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
 
Het is gelukt, ik was vergeten te "kaderen"en daarna op start drukken. Klopt het dat jeje niet te snel moet bewegen? Anders kan de drone je niet volgen? Of is de snelheid ook in te stellen.
 
Dank voor jullie reacties, en ja ik zal het kitesurfen handmatig moeten volgen.

Fijne plek hier om wat op te steken.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee