Nieuw forumlid met een vraag.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Andre_Itsme_

New Member
Lid geworden
14 aug 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
56
Locatie
NL
Hoi, mijn naam is Andre en ik woon in NH. Sinds een paar maanden heb ik een DJI Spark, die ik steeds beter leer te gebruiken. Nu heb ik twee vragen over het versterken van het Wifi signaal van de controller.

Is het inderdaad mogelijk om het wifi signaal significant te versterken?

Heeft iemand ervaring met onderstaande aanbieding ?

Dual-band Frequentie DJI SPARK/MAVIC PRO/Mavic Air Afstandsbediening Signaal Booster PHANTOM 4 PRO/3 INSPIRE 1/2 Extender Antenne
Online Shop Dual-band Frequency DJI SPARK/MAVIC PRO/Mavic Air Remote Control Signal Booster PHANTOM 4 PRO/3 INSPIRE 1/2 Extender Antenna | Aliexpress Mobile to Clipboard

Alvast bedankt!Screenshot_20180822-074120_AliExpress.jpeg

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Hoi, mijn naam is Andre en ik woon in NH. Sinds een paar maanden heb ik een DJI Spark, die ik steeds beter leer te gebruiken. Nu heb ik twee vragen over het versterken van het Wifi signaal van de controller.

Is het inderdaad mogelijk om het wifi signaal significant te versterken?

Heeft iemand ervaring met onderstaande aanbieding ?

Dual-band Frequentie DJI SPARK/MAVIC PRO/Mavic Air Afstandsbediening Signaal Booster PHANTOM 4 PRO/3 INSPIRE 1/2 Extender Antenne
Online Shop Dual-band Frequency DJI SPARK/MAVIC PRO/Mavic Air Remote Control Signal Booster PHANTOM 4 PRO/3 INSPIRE 1/2 Extender Antenna | Aliexpress Mobile to Clipboard

Alvast bedankt!Bekijk bijlage 551

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
Op Facebook is een Spark Mod pagina waarvan ik even geen directe link heb. Daar zie je regelmatig posts over dit soort antennes en versterkers. Misschien daarop even neuzen wat als goed bevonden wordt?

Verzonden met mijn Nokia 6.1 en de Dronepilots.nl app
 
Ik gebruik een reflector en fcc settings. Kom hiermee 2,5+ km.
 
Ik wil niet z***en, maar waarom versterken? Bij 500 m is deze al niet meer te zien en moet ik kijken op mijn scherm welke richting de Drone vliegt. Volgens de regelgeving moet de Drone altijd in het zicht zijn VLOS, dus verstreken zou er niet aan beginnen
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB en BobvdM
Heb zelf een mavic Air en die maakt net als de spark gebruik van extended WiFi.

Wil je afstanden vliegen dien je met een aantal zaken rekening te houden wil je ver kunnen komen met je drone.

1. Zorg dat je op een open veld staat of hoog genoeg staat zodat er niets in je weg staat wat de antennes kan blokkeren.

2. Een juiste positionering van de antennes.

3. Zorg ervoor dat de antennes in 1 lijn staan met de drone.

4. Vlieg in normale modus en niet in sport modus. Dit om je accu te sparen en beter de positie van je drone te kunnen bepalen.

5. Vlieg hoog genoeg ongeveer tussen de 70 en 120m. Zodat je zeker weet dat je nergens tegenop vliegt. Ook heb je zo minder kans dat je signaal door iets wordt geblokkeerd.

Als je je aan deze dingen houdt zal je drone een stuk verder vliegen.

Wel is het zo dat je een stuk moeilijker je positie kan bepalen en bij een zijdelingse verplaatsing je misschien niet meer met de drone in een goede lijn staat.

Verder zal je de drone snel uit het oog verliezen zeker een klein exemplaar als de Spark.
Bij 120m is dit al een heel klein stipje waar je echt naar moet zoeken als je even afgeleid bent of even wegkijkt.

Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Pedro74