Nieuw Aankomend drone fotograaf

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Monica

New Member
Lid geworden
3 jan 2019
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
58
Locatie
Heumen
Hallo ik ben helemaal nieuw in drone land. Ben van plan om binnenkort een drone aan te schaffen maar mis wel wat gegevens op aankoopsites. Door me hier aan te sluiten hoop ik meer aan de weet te komen over de voor mij geschikte drone.
Mijn ideale drone moet
Stil zijn (ivm opnames levende have)
Kunnen inzoomen
Geschikt zijn om evenementen in grote feesttent vast te leggen.

Ik hoop dat iemand me op m'n zoektocht wil vergezellen
 
Hoi Monica

Ik vrees dat de opties voor een drone waarmee je in een drukke feesttent veilig kan vliegen teleurstellend weinig zullen zijn.
 
Ik zie het! Ik ben de wet en regelgeving nu aan het doorspitten. Een minimale afstand van 50 meter is gewenst. De feesttent gaat hem niet worden ben ik bang.. Dank voor je reactie
 
Er is een veilig alternatief. Maar daar haal je geen 50 meter hoogte mee.

 
50 meter hoeft ook niet. Dat is de eis bij drones.
Ik zou voor evenementen ook de Osmo Pocket kunnen gebruiken.
En evenementen in de buitenlucht kunnen dan wel met een drone. Daar kun je hoger de lucht in.
 
Om te vliegen de Mavic pro 2 zoom, de stilste op de Anafi na, en een zeer fijne drone, wel kostbaar, maar dan heb je ook wat.
Oh ja, en welkom Monica.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Monica
En evenementen in de buitenlucht kunnen dan wel met een drone. Daar kun je hoger de lucht in.
En dan kan je drone ook van hoger vallen bij een issue. Ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Een evenement betekent veel mensen en daar wil je echt je drone niet in crashen.
Ik ben zelf ook een keer gevraagd bij een evenement te filmen. Hoe verleidelijk het ook was, ik heb het niet gedaan. De dag er voor heb ik wat opnames gemaakt van het evenement-terrein en het opbouwen van het podium, daar konden ze het mee doen.
 
Heb je mijn review van de Mavic 2 Zoom al bekeken? Ik denk dat dit wel eens de beste optie voor je kan zijn. Zeker als je in 1080p HD filmt dan kun je bijzonder ver inzoomen (96 mm equivalent). Voor grondopnamen is de Osmo Pocket een leuke aanvulling. Verwacht geen wonderen qua beeldkwaliteit (zeker niet in het donker), maar in deze video kun je zien dat het een leuke toevoeging is op je drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Monica
En dan kan je drone ook van hoger vallen bij een issue. Ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Een evenement betekent veel mensen en daar wil je echt je drone niet in crashen.
Ik ben zelf ook een keer gevraagd bij een evenement te filmen. Hoe verleidelijk het ook was, ik heb het niet gedaan. De dag er voor heb ik wat opnames gemaakt van het evenement-terrein en het opbouwen van het podium, daar konden ze het mee doen.

Dank je wel voor je reactie Sjakie, dat geeft weer stof tot nadenken
 
Heb je mijn review van de Mavic 2 Zoom al bekeken? Ik denk dat dit wel eens de beste optie voor je kan zijn. Zeker als je in 1080p HD filmt dan kun je bijzonder ver inzoomen (96 mm equivalent). Voor grondopnamen is de Osmo Pocket een leuke aanvulling. Verwacht geen wonderen qua beeldkwaliteit (zeker niet in het donker), maar in deze video kun je zien dat het een leuke toevoeging is op je drone.
Heb ik gedaan, dat is er inderdaad eentje die helemaal bij me past. Over de Osmo Pocket ben ik het nog niet helemaal eens. Het is een leuke gadget maar ik heb natuurlijk al een hele goede videocamera aan m'n Mark 111
 
Hatertse vennen bijvoorbeeld of kijken op de app van ASR VERZEKERINGEN. Die geeft gebieden aan waar je mag vliegen.
Belangrijk is wel, dat de regels in acht worden genomen.
Ik zelf woon in Nijmegen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als je de drone nog niet hebt gekocht, zoek dan een betrouwbare dealer. Ik kan je wel advies geven via een PB.
Anders is het reclame ........


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik kom uit de gemeente Wijchen. Bij de Hatertse Vennen kun je wel vliegen echter zijn niet alle boswachters altijd even meewerkend. In deze periode zal het nog wel gaan.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hatertse Vennen is geen natura 2000 gebied, maar gezagdragers kennen niet altijd de wet en kunnen dus vervelend worden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Als je de drone nog niet hebt gekocht, zoek dan een betrouwbare dealer. Ik kan je wel advies geven via een PB.
Anders is het reclame ........


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ik heb hem toevallig vanmiddag besteld. Morgen komt hij binnen. De dealer is betrouwbaar, ik heb daar ook mijn camera en objectieven gekocht. Dus nu op naar de gebruiksaanwijzing en hopelijk deze week proberen te vliegen
 
Ik kom uit de gemeente Wijchen. Bij de Hatertse Vennen kun je wel vliegen echter zijn niet alle boswachters altijd even meewerkend. In deze periode zal het nog wel gaan.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ik zag ook al dat ik naar de Hatertse Vennen kon gaan. Dat wordt dus m'n eerste vliegexperience
 
Veel is te vinden op You Tube , gebruiksaanwijzing zelf is zeer beknopt. Jouw Mavic heeft veel overeenkomsten met de “oude” en daarvan vind je op Google een Nederlandse handleiding.
Succes met je eerste vlucht .


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Monica
Heb je inmiddels de ASR app geïnstalleerd ? Ik zie, dat je bij jou in de buurt, naast de Hatertse Vennen wel kan vliegen. Vandaag ziet het er redelijk uit om dat eens te proberen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app