Niet echt weer om te vliegen na eerste sneeuw van 2018

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Toch wel gedaan. Eind van de film was het volgende: waarschuwingsmelding over problemen met neerwaartse IR-sensor en aanbeveling om zo snel mogelijk te landen, daarna Sport-mode terug naar waar ik stond, en toen einde oefening. Er was zoveel vocht in de lucht met alle smeltende sneeuw dat de Spark op een aantal plaatsen (waaronder de gimbal, de motorpootjes en delen van de onderkant en de achterrand bovenop de drone) helemaal vol met kleine waterdruppeltjes zat. En drones houden niet zo van water, dus dat was einde oefening.

 
  • Leuk
Waarderingen: cappellen
Toch leuk dat je het even geprobeerd hebt. Kleine tip: als je een besneeuw landschap filmt (of fotografeert), zorg dan dat je expres een beetje overbelicht. Je camera heeft namelijk de neiging om te gaan onderbelichten, met al dat wit in beeld. Daardoor komt het er grijzer uit te zien dan de bedoeling was. Check ook mijn artikel over Exposure Value op Dronewatch, daarin krijg je meer uitleg.
 
Ja, geldt ook voor fotocamera's. Als je toch je nieuwe camera gaat uitproberen, probeer dan gelijk wat verschillende belichtings-instellingen. Dan kun je het bewust testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marcel-P