New Kid in the Air

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Joanan Blei

Member
Lid geworden
20 apr 2020
Berichten
81
Waarderingsscore
72
Punten
18
Locatie
Utrecht
Hoi allen!

Aangenaam kennis te maken, mijn naam is Joanan en ik ben sinds het begin van dit jaar de bezitter van een DJI Mavic Air. Ik hou me graag bezig met creatieve projectjes en mijn drone is daarvoor mijn nieuwste intstrument. Ik heb de drone eigenlijk aangeschaft met een volledige focus op het hobbymatig maken van toffe filmpjes. Ik heb ruime ervaring met de Adobe Creative Suite. Daarom beschouw ik het filmen, monteren en editen van mijn video's echt als aangenaam vrije-tijdverdrijf en training van mijn skill set. Ondertussen heb ik de nodige uurtjes gevlogen en een aantal video's gemaakt. Ik heb de knoop doorgehakt om een drone te kopen vlak voordat ik naar Nieuw-Zeeland ging. Daar heb ik me aardig uitgeleefd met m'n Air, en daar heb ik hem ook direct voor de eerste keer gecrasht. Gelukkig was het voornamelijk blikschade. Met een setje nieuwe propellers was hij weer ready to go. Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar alle topics op dit forum. Ik hoop hier interessante discussies te treffen die me weer een stapje verder helpen in mijn drone carrière. Ik merk dat ik toch telkens weer nieuwe vragen heb over drone-regels, privacy gerelateerde zaken, filmtechnieken, Natura 2000, etc etc. Dus ik dacht, waarom niet gewoon meepraten en vragen?

Voor hen die het leuk vinden, ik heb een (pril) kanaal met de eerste video's die ik gemaakt heb met mijn drone (link onder).

Joanan Blei

Tot snel op het forum!
 
Welkom Joanan, ik zal eens op je kanaal gaan gluren. ;)
 
Welkom... En uuuu hobby matig zeg jij. Nou net je kanaal bekeken.. ik zeg meteen WOW! ziet er vet uit .. ik wou dat ik de tijd had en de kennis had om mijn beelden er zo uit te laten zien... Echt mooi en qua kleur echt perfect ... Top ik hoop op meer te zien..

Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Joanan Blei
Welkom Joanan, gelijk een vraagje, bij welke locatie heb je het 'Twente' filmpje gemaakt?
Groeten, Dennis.
 
Tof! Ik zie dat je ook een video hebt gemaakt boven het Lutterzand ("Dronevideo kanoleu't"). Hoe ga je om met het feit dat het een Natura2000 gebied is?
Dat was mijn allereerste filmpje met mijn eerste drone, de Typhoon-H. In 2016 gemaakt. Als ik het goed heb was het hele Natura-2000 verhaal nog niet zo aanwezig/bekend als nu. Heb destijds wel zo veel mogelijk info vergaard of je daar mocht vliegen of niet. Kon toen niets vinden qua regels en heb ook geen bordjes gezien. Buiten dat betekent een Natura-2000 gebied niet gelijk een vliegverbod hoor, dat beslist de Beheerder.
 
Dat was mijn allereerste filmpje met mijn eerste drone, de Typhoon-H. In 2016 gemaakt. Als ik het goed heb was het hele Natura-2000 verhaal nog niet zo aanwezig/bekend als nu. Heb destijds wel zo veel mogelijk info vergaard of je daar mocht vliegen of niet. Kon toen niets vinden qua regels en heb ook geen bordjes gezien. Buiten dat betekent een Natura-2000 gebied niet gelijk een vliegverbod hoor, dat beslist de Beheerder.
Check, ik snap het. Tja het hele Natura2000 verhaal blijft me toch een raadsel. Ik heb me er ondertussen al behoorlijk over ingelezen, maar echt een eenduidig antwoord lijkt onvindbaar..
 
Check, ik snap het. Tja het hele Natura2000 verhaal blijft me toch een raadsel. Ik heb me er ondertussen al behoorlijk over ingelezen, maar echt een eenduidig antwoord lijkt onvindbaar..
Welkom bij de detective-club;)
 
Hoi Joanen,

Welkom.
Ik wil ook graag video's van 4K gaan bewerken. Heb een computer met snelle processoren genoeg werkgeheugen en een snelle hardeschijf, maar wat voor videokaart beveel jij mij aan? is een 1070ti voldoende denk jij!?