(Netherlands '24 Part 1) Teaser - 4K

ikkel

Active Member
Lid geworden
31 jul 2022
Waarderingsscore
165
Punten
43
Leeftijd
50
Een weekje vakantie in Nederland heeft heel wat videomateriaal opgeleverd, wat zijn sommige plaatsen toch wel mooi.
Hier alvast een teaser in afwachting van de rest. Er zullen in totaal 6 delen (teaser inbegrepen) online komen.

Alles is gefilmd met de Dji Mini 3 Pro, Mini 2, Osmo Pocket 3 en Osmo Action 4.

Heb je de camera's in 10bit gebruikt en de beelden in de nabewerking gecorrigeerd?
Om de beelden zoveel mogelijk te laten matchen met de mini 2 heb ik alles in het normale profiel gefilmd en daarna in nabewerking de witbalans, highlights, middentonen en schaduwen bijgewerkt, dan een lut erover die ik een beetje tweak om het kleurprofiel zo goed mogelijk te laten gelijken.

Dat is heel netjes gelukt. Ik ben niet zo lang geleden ook gaan werken met de Osmo Pocket 3 en wil die heel graag met mijn Air 2S in 10 bit leren filmen. Dat leerproces zit hem vooral in de nabewerking. Daarnaast gebruik ik ook nog de Hero 11 en daarnaast kan ik ook nog beelden maken met de Mini 4 Pro en een grotere camera: A7RIV, die zal ik ooit nog wel een keer gaan inruilen voor een 10 bit versie, maar ik vind de prijs/snelheid verhouding van de Cfast A kaarten nog te scheef. Die camera vind ik heerlijk voor het maken van praktisch al mijn foto's.

Ik vind de combinaties van de beelden die je gebruikt in je video heel erg mooi. Beetje 'ter land, ter zee en in de lucht' zoals ik het zelf ook heel graag doe. Verschillende perspectieven en dan zo mooi mogelijk filmen. Het blijft altijd wel een uitdaging in dit land om de juiste weersomstandigheden te vinden. Maar met een beetje geduld is dat prima te doen. Ik kijk alvast uit naar de volgende. Succes!

• Geweldig
Waarderingen: ikkel
Dankjewel, ik doe mijn best als amateur om er iets van te maken.
Niet altijd evident met het weer en belichting omdat ik ook niks in plan of storyboards opmaak. Ik film tijdens onze camperreizen, wandeltochten en motortochten en dan moet ik het doen met de weersomstandigheden van het moment.
De verschillende perspectieven draagt ook mijn voorkeur en de kleine camera's zijn makkelijk mee te nemen voor mijn gebruik dat ik in gedachte heb.
De nabewerking is een deel van de hobby (ik was vooral autodidact) en lukt ook aardig alhoewel ik nog veel bij te leren heb.
Verleden jaar de keuze gemaakt van de action 4 tov de hero 12 omdat zijn kleurprofiel ook beter bij de rest aanleunt. Ik denk dat je nog wat meer moet corrigeren in nabewerking als je verschillende merken combineert.

Heb je de camera's in 10bit gebruikt
Precies dat zat ik mij dus ook al af te vragen, daar ik over het algemeen de kleuren die standaard uit de DJI's komen echt om te kotsen vind [lees contrastloos] springen Ikkel's video's er echt met kop en shouder uit boven de rest wat ik voorbij zie komen. 10 voor de kleurbewerking.

• Geweldig
Waarderingen: ikkel
Precies dat zat ik mij dus ook al af te vragen, daar ik over het algemeen de kleuren die standaard uit de DJI's komen echt om te kotsen vind [lees contrastloos] springen Ikkel's video's er echt met kop en shouder uit boven de rest wat ik voorbij zie komen. 10 voor de kleurbewerking.
Dankjewel voor het compliment rcee :)

• Leuk
Waarderingen: rcee