Mavic Mini Mvic Mini: Hoeveel antennes doen mee van de twee?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Henkwijga

Member
Lid geworden
3 mrt 2020
Berichten
78
Waarderingsscore
24
Punten
8
Leeftijd
72
Locatie
Netherlands, Huizen
Wat mij tegenviel was de stabiliteit van de verbinding van de Mavic Mini, dus ik heb een 4Haws Raptor XR gemonteerd. Dat werd al wat beter, maar niet waar ik er van verwachtte en blij van werd.
Bij het testen bleek één antenneaansluiting het niet te doen, geen HF out- of input van het moederboordje. Nee, het ligt niet aan de pigtails, die heb ik verwisseld.
Weet iemand beide aansluitingen aktief horen te zijn, is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Met vaste antennes kom je daar nooit achter.

Als ze het allebei horen te doen, is een nieuwe controler wellicht een oplossing. Moet ik alles wel weer ombouwen, terwijl het buiten zulk lekker vliegweer is..

Bedankt alvast voor de input
 
  • Leuk
Waarderingen: Alex van Zon
Één antenne op de remote is dus fake.
Een nieuwe controller laten komen welke hetzelfde beeld vertoonde: één antenne aangesloten op één van de SMA aansluitingen maakte dat de controler verbinding met de drone op enige afstand tot stand bracht.
De andere aansluiting op het moederboord doet niet mee en maakt geen verbinding.
Geen haan die er naar kraait, tot je externe antennes gaat testen natuurlijk.
 

Bijlagen

  • 20200305_201757.jpg
    20200305_201757.jpg
    746,5 KB · Weergaven: 43
Fake? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
De gebruikte antenne zal afhankelijk zijn van de ingeschakelde frequentie (2.4 of 5ghz).
Dit wordt geregeld door de firmware een is afhankelijk van de geografische locatie.

Verzonden met mijn Mi 9T en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb zowel op de 2,4 als op de 5Ghz getest. Als er dan geen verbinding was met de drone, maakte het aansluiten van één van de SMA contacten op de antenne geen verschil. Als ik dan de pigtail wisselde op het moederbord, ging de andere SMA connector het doen. Dus het ligt ook niet aan de verbinding tussen het moederbordje en de SMA connector.
We hebben hier in Nederland voor de Mini de beschikking over de 2,4 en de 5Ghz band, naar keuze.
 
Opzicht interessant om te horen, maar als dit zo zou zijn zeg ik daarin tegen maak er een video van en uploaden op YouTube.
Eens kijk of er meer bevindingen zijn en moet dat zo wezen zijn er ook mensen die met oplossingen zullen komen..
Denk zelf dat er zeker een goede reden voor zal zijn.


Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app
 
Even terug naar je eerste stelling/vraag dat de stabiliteit niet naar verwachting is.....Hoe ervaar je dat? Over welke afstanden spreken we dan en wat voor omstandigheden zijn er in het vlieggebied?

Of er één dummy antenne stick op de remote zit weet ik niet (heb er ook geen verstand van) maar het lijkt mij sterk eerlijk gezegd.
 
Ik heb de Mavic Mini verkocht. Met de grote antenne haalde ik er net 1500 meter mee, mits in het zicht.
Technisch moet ik eigenlijk wel een beetje op de hoogte zijn, ik ben al 35 jaar eigenaar van een geluid, licht en videobedrijf. Ik heb te daarbij te maken met draadloze video, audio en draadloze DMX sturing.
Foutopsporing is mij ook niet vreemd, als één kan van de kanalen (b.v. kabelbreuk) het niet doet, ga je uitwisselen, waarbij je begint bij de bron.
Hier is het niet anders. Ik heb drie controlers afgewerkt, en ze deden allemaal hetzelfde. Één connector op het boardje doet niets.
Ik heb nu een tweedehands Mavic Pro, die haalt 3,5 km. Met gemak.
De techniek met twee antennes heet "dual diversity". Nergens staat dat DJI daar gebruik van maakt bij haar standaard controllers, wel de FPV setjes, goggles, daar staat het wel bij.
 
Maar nu een andere vraag, ik als leek zijnde op dit technisch gebied... Zou je dan als blijkt dat er maar één antenne werkt en daarmee minder stabiliteit hebt ook een ander type controller kunnen combineren met de mavic mini?
Ik heb de Mavic Mini verkocht. Met de grote antenne haalde ik er net 1500 meter mee, mits in het zicht.
Technisch moet ik eigenlijk wel een beetje op de hoogte zijn, ik ben al 35 jaar eigenaar van een geluid, licht en videobedrijf. Ik heb te daarbij te maken met draadloze video, audio en draadloze DMX sturing.
Foutopsporing is mij ook niet vreemd, als één kan van de kanalen (b.v. kabelbreuk) het niet doet, ga je uitwisselen, waarbij je begint bij de bron.
Hier is het niet anders. Ik heb drie controlers afgewerkt, en ze deden allemaal hetzelfde. Één connector op het boardje doet niets.
Ik heb nu een tweedehands Mavic Pro, die haalt 3,5 km. Met gemak.
De techniek met twee antennes heet "dual diversity". Nergens staat dat DJI daar gebruik van maakt bij haar standaard controllers, wel de FPV setjes, goggles, daar staat het wel bij.

Verzonden met mijn Dronimalonie en de Dronepilots.nl app
 
De techniek, de app en de controller zijn uniek en op elkaar afgestemd. Andere modellen van DJI hebben wel meerdere controllers die werken, maar de Mavic Mini nog niet.
Die ene antenne hoeft geen probleem te zijn, als je de drone maar in de buurt houdt. En het niet te hard waait.
 
Bedankt voor je duidelijke uitleg
De techniek, de app en de controller zijn uniek en op elkaar afgestemd. Andere modellen van DJI hebben wel meerdere controllers die werken, maar de Mavic Mini nog niet.
Die ene antenne hoeft geen probleem te zijn, als je de drone maar in de buurt houdt. En het niet te hard waait.

Verzonden met mijn Dronimalonie en de Dronepilots.nl app