Motorprobleem. Graag tips! :)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

KoenD

New Member
Lid geworden
31 aug 2018
Berichten
21
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
39
Locatie
Groesbeek
Hallo Allen !

Ik ben de blijde eigenaar van een Mavic welke ik gebruikt gekocht heb. Een geweldig apparaat overigens!!!

Nu had ik de drone op tafel liggen, omdat ik er even mee bezig was. En in een onbewaakt moment van een paar sec heeft mn 1,5jaar oude zoontje er aan gezeten waardoor deze van de tafel viel en ondersteboven terecht kwam.
Drone lag ondersteboven.

Alles leek in orde, geen krasje of niets. Echter loopt 1 motor een beetje zwaar ten opzichte van de anderen. Als ik de drone start dat de motoren gaan draaien, draait die motor ook een lager toerental dan de andere 4. Ik heb de drone maar weer uitgezet; vertrouw t niet om er de lucht mee in te gaan. Een foutmelding krijg ik niet overigens.

Iemand tips/tricks? Alvast dank voor de reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: DjiDexter
Motor vervangen.Reparateur zoeken, zou ik zeggen en er in ieder geval niet mee vliegen, omdat de 4 motoren niet synchroon lopen. Jammer voor je, wat een pech. Je mag ook over een week bij mij langs komen, om te kijken , ik ben nu nog in Frankrijk, maar woon in Nijmegen. Kijk maar.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Motor vervangen.Reparateur zoeken, zou ik zeggen en er in ieder geval niet mee vliegen, omdat de 4 motoren niet synchroon lopen. Jammer voor je, wat een pech. Je mag ook over een week bij mij langs komen, om te kijken , ik ben nu nog in Frankrijk, maar woon in Nijmegen. Kijk maar.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Dat klinkt wel als een plan! Hebt u er ook veel verstand van? Ik werk in Nijmegen dus dat is wel makkelijk te combineren voor me! :) Een prettige vakantie nog!
 
  • Leuk
Waarderingen: Gijsberth de Ruiter
Verstand is een groot woord, maar ik heb zelf een Mavic pro platinum, dus ik ken de drone wel en vlieg al een paar jaar. Ik heb inmiddels even geïnformeerd en een motorreparatie zal ca. 65 euro gaan kosten. Maar het kan ook iets anders zijn en dat is m.i wel te constateren. De keus blijft natuurlijk geheel aan jou.
Nog even voor alle duidelijkheid welke Mavic heb je ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Verstand is een groot woord, maar ik heb zelf een Mavic pro platinum, dus ik ken de drone wel en vlieg al een paar jaar. Ik heb inmiddels even geïnformeerd en een motorreparatie zal ca. 65 euro gaan kosten. Maar het kan ook iets anders zijn en dat is m.i wel te constateren. De keus blijft natuurlijk geheel aan jou.
Nog even voor alle duidelijkheid welke Mavic heb je ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app


Ik heb de gewone Mavic Pro 1ste generatie.
 
Oké , ik hoor nog wel, wat je precies wil. Fijne zondag nog. Max Verstappen is derde geworden in Japan.
 
Tja, als echte liefhebber zat ik vanmorgen vroeg te kijken, maar de race zelf is toch nog wel spannend hoor


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Je mooie race, al slaat de FIA wel door in t straffen van Max. Die 5sec penalty na zn knuffel met Kimi was meer dan zat. Dat die naderhand nog een strafpunt op zn licentie kreeg was volledig overbodig. Seb kwam weer mooi zonder straffen weg.

Over de drone; vandaag de motor uit elkaar gehaald en de lagertjes weer netjes op hun plek gedrukt met een tangetje. Na montage liep die weer soepel, net zo soepel als de andere 3, dus er maar een proefvlucht aan gewaagd. Welke succes is verlopen! Probleem is dus opgelost.

Kennelijk was de as door de val iets meer naar binnen gedrukt waardoor deze tegen het kunstof frame aan drukte en dus zwaarder liep. Weer iets geleerd! :)
Na de eerste test nog 2 accu’s probleemloos leeg gevlogen dus heb er weer vertrouwen in dat t op orde is!
 
@PHTB , een keer meeten om kennis uit te wisselens lijkt me nog altijd een leuk plan mits dit wederzijds is! Kan k mn gewone mavic met 8331 props meteen vergelijken met zon platinum en zien of t wel echt stiller is. :)
 
Goed opgelost Koen, het is net als banden plakken, probleem opzoeken en lek dichten. Waar vlieg je overigens in de buurt van Groesbeek ? In Nijmegen veel restricties Radboud , Malden zweefvliegen etc. Vlieg wel eens in de Hatertse vennen, mooi gebied daar. Groet Tom (PHTB)
Ps. Kontakt altijd leuk, na de vakantie een ontmoeting.
 
  • Leuk
Waarderingen: KoenD
Goed opgelost Koen, het is net als banden plakken, probleem opzoeken en lek dichten. Waar vlieg je overigens in de buurt van Groesbeek ? In Nijmegen veel restricties Radboud , Malden zweefvliegen etc. Vlieg wel eens in de Hatertse vennen, mooi gebied daar. Groet Tom (PHTB)
Ps. Kontakt altijd leuk, na de vakantie een ontmoeting.

Ja, ben aardig technisch onderlegd zelf zodoende zelf eerst eens grondig op onderzoek uit gegaan! :) Mijn ouders hebben een groot stuk grond in Groesbeek. Verders vlieg ik in de omgeving van Milsbeek. In Nijmegen zelf ga ik niet vliegen. Heb me aardig ingelezen in de geldende regelgeving en tracht me daar aan te houden. De hatertse vennen ben ik nog nooit geweest, waar ligt dat precies? Contact me via pb als je terug in NL bent! Een fijne vakantie nog!!!