Phantom 3 Std/4K motoren starten niet

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

TheoDrome

New Member
Lid geworden
26 jul 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
72
Locatie
Rozenburg
Hallo,
Ik ben nu voor het eerst mijn drome aan het uitproberen, alles werkt maar ik krijg alleen de motoren niet gestart. Ik krijg ook geen foutmelding op mijn DJI GO app.
Wat kan het zijn???

Gr Theo
 
Je drome=drone voor de eerste maal uitproberen is best spannend, advies lees eerst de gebruiksaanwijzing goed door, en weet je dat Rozenburg in CTR gebied ligt ?
Kaart - Vlieg je drone veilig , vlieg veilig , groetjes Buckmavic
 
Ja, ik weet dat ik in een CTR gebied zit, maar starten daarom de motoren dan niet?
 
Misschien gekke vraag: maar heb je de knoppencombinatie “motoren starten” gedaan?

Tegelijk de linker joystick naar rechtsonder en rechter joystick naar linksonder houden tot motoren draaien.
 
Ja, ik weet dat ik in een CTR gebied zit, maar starten daarom de motoren dan niet?

Als dat de reden is (geofencing zorgt er dan voor dat je niet kunt starten), dan staat dat ongetwijfeld redelijk duidelijk op je scherm te lezen. Dus ik vermoed dat er wat anders aan de hand is.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Als ik hem wil starten met beide knoppen naar beneden en uit elkaar krijg ik de melding
Warning IMU initialization. (Verplaats de aircraft niet totdat dit compleet is.)
Ik zie wel de camera even iets bewegen.
 
Hallo,
Ik ben nu voor het eerst mijn drome aan het uitproberen, alles werkt maar ik krijg alleen de motoren niet gestart. Ik krijg ook geen foutmelding op mijn DJI GO app.
Wat kan het zijn???

Gr Theo

Hoi, is misschien wel handig, als ons vertelt, met welke drone je vliegt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dan is ie op dat moment nog zijn versnellingsopnemers aan het kalibreren (IMU = Inertia Measurement Unit).
Laat m nog even een minuutje stil en horizontaal staan en wanneer de melding verdwijnt zou je moeten kunnen opstarten.
Even geduld, dus


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Goh raar dat hij zo niks doet :) Misschien handig gebruiksaanwijzing even te lezen. Probleem lijkt mij duidelijk zat.
 
Hij doet het, het was inderdaad de IMU opnieuw kalibreren.
Alleen het stond niet in de algemene gebruiksaanwijzing, maar gelukkig wel op internet.
Bedank voor jullie hulp.
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL