Mavic Mini Motor error na update

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Klaaz

Active Member
Lid geworden
4 apr 2020
Berichten
364
Waarderingsscore
125
Punten
43
Leeftijd
49
Locatie
Nederland
Vanmiddag kreeg ik de melding "motorspeed-error",
Eenmaal geland gaf de drone aan dat het om de motor rechts achter ging.
Aanbevolen werd de props te vervangen.
Drone uit en aan gezet en verder gevlogen zonder errors.

Op het Mavic-Pilots forum hebben heel veel mensen deze storing, iedereen geeft aan dat het na de update van vrijdag is gekomen.
Hoe is dat hier?
 
Het schijnt nu na de update veel voor te komen deze melding.
Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad!
Op de DJI forum komen de melding ook al binnen...
Hoop dat het een kleine bug is die snel verholpen word.


Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app
 
Hier werkt ook alles, geüpdate en gekalibreerd.
Zelfs een niet geaccepteerde sd-kaart werkt nu.
Samsung S10+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch bang dat velen direct na de update direct gaan vliegen. Na een update ALTIJD callibreren voor de zekerheid. Dus controller, IMU, en Compass.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Inderdaad dat is ook wat ik doe na een update... Zou dat het probleem dan zijn, dat de mensen met de motor error melding dit dus niet doen?
Net weer 3 accu's leeg gevlogen en absoluut geen problemen ondervonden.


Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app
 
Inderdaad dat is ook wat ik doe na een update... Zou dat het probleem dan zijn, dat de mensen met de motor error melding dit dus niet doen?
Net weer 3 accu's leeg gevlogen en absoluut geen problemen ondervonden.


Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app
Zou zomaar kunnen zijn, vaak is men gehaast en weet niet dat je na een update alles 'dient' te callibreren. Maar ik kan mij voorstellen dat een nieuweling dit niet weet. Het 'Opfrissen/callibreren' ná een update zou als eerste omschreven moeten worden in de 'handleiding die weinig mensen maar lezen', snap je? Hier vliegt hij net als voor de update.
 
Zou zomaar kunnen zijn, vaak is men gehaast en weet niet dat je na een update alles 'dient' te callibreren. Maar ik kan mij voorstellen dat een nieuweling dit niet weet. Het 'Opfrissen/callibreren' ná een update zou als eerste omschreven moeten worden in de 'handleiding die weinig mensen maar lezen', snap je? Hier vliegt hij net als voor de update.

Wist ik inderdaad niet, klinkt wel logisch en de app zou dit ook moeten aangeven eigenlijk.
 
Dan zal ik m zo ook maar eens gaan kalibreren.
Ik had zojuist exact dezelfde error (rechts achter) bij mij mijn eerste vlucht na de update.
Hopelijk daarmee weer opgelost.

Kijk ook ff op mavicpilots, daar is al een flink topic over dit probleem.
Sommige lossen het op met een firmware-upgrade via de desktop, andere vervangen het blad.
Ik heb het hele topic doorgelezen en denk dat de upgrade een (betere) detectie heeft gekregen vwb de motorsnelheid. Als er één achterblijft geeft ie dat aan. Propellors vervangen voor nieuwe. Ik verwacht dat ie weer gaat. Het is nu bijna donker, dus zal morgen eens kijken of dat de oorzaak was.

Update
Gaat weer als de brandweer. Geen meldingen meer gehad.
 
Laatst bewerkt: