Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Droneplaatsen.nl

New Member
Lid geworden
11 sep 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
31
Locatie
Nederland
Hallo mede-dronevliegers!

Het lijkt me leuk om mooie drone-locaties met elkaar uit te wisselen, zodat iedereen de mooie locaties bij hem of haar in de buurt kan checken. Ik heb hiervoor een tijdje terug een site aangemaakt ( www.droneplaatsen.nl ), waar bezoekers van de site zelf locaties kunnen toevoegen aan de interactieve kaart en ook hun eigen foto's kunnen delen. Inmiddels zijn er al 142 locaties toegevoegd.

Wie weet kennen jullie nog mooie locaties in Nederland, dan zou het super zijn als jullie die zouden willen toevoegen. Samen krijgen we een mooi overzicht! Je kan zelf een locatie toevoegen aan de kaart door met de rechtermuisknop een locatie te selecteren. Vervolgens kan je onder de kaart een omschrijving invullen en een foto van de locatie uploaden.​

Als jullie mooie foto’s hebben van locaties die al aan de kaart zijn toegevoegd, dan mag je die natuurlijk ook delen! Dan kan ik de foto toevoegen aan de kaart/site.

Knipsel(7).JPG

Klik op de icoontjes op de kaart om de foto en beschrijving van de locatie te zien. Door met de muis te scrollen kan er worden ingezoomd/uitgezoomd op de kaart.
*Nb. De locaties worden toegevoegd door de bezoekers van de site en er staan daarom ook locaties tussen waar je niet mag drone-vliegen. Het overzicht is dan ook vooral bedoeld om mooie locaties te ontdekken. Check voordat je gaat vliegen echter altijd of je op de desbetreffende locatie wel mag vliegen met een drone (GoDrone).

Alvast bedankt, leuk om jullie locaties te ontdekken!
 
Op zich een prima alternatief mits, de getoonde locaties legaal zijn om te vliegen. Nu zeg je dat dit niet het geval is en dan vraag ik mij af of het überhaupt wel gewenst is aangezien dit illegaal vliegen toch enigszins in de hand werkt.
 
Ja, leuk initiatief. Ik heb even een locatie toegevoegd.

Verder lijkt mij de disclaimer op de site m.b.t. het wel of niet op een bepaalde plek mogen vliegen terecht en voldoende, al was het alleen maar maar omdat hierin regelmatig (tijdelijk of niet) om allerlei verschillende redenen aanpassingen worden aangebracht.

Toch zou ik nog wel een kleine aanpassing op de site aanbrengen. Ik heb zojuist een punt toegevoegd, en daarbij werd een mailadres gevraagd. Ik zou dat mailadres gebruiken om de plaatser een mail te sturen met daarin een linkje waarmee de aanmelder de plaatsing moet bevestigen voordat het punt op de kaart wordt getoond. Ook zou je plaatser met plaatsen van een vinkje kunnen laten verklaren dat dronevliegen op die plek op moment van plaatsen is toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Droneplaatsen.nl
Op zich een prima alternatief mits, de getoonde locaties legaal zijn om te vliegen. Nu zeg je dat dit niet het geval is en dan vraag ik mij af of het überhaupt wel gewenst is aangezien dit illegaal vliegen toch enigszins in de hand werkt.
Ja, leuk initiatief. Ik heb even een locatie toegevoegd.

Verder lijkt mij de disclaimer op de site m.b.t. het wel of niet op een bepaalde plek mogen vliegen terecht en voldoende, al was het alleen maar maar omdat hierin regelmatig (tijdelijk of niet) om allerlei verschillende redenen aanpassingen worden aangebracht.

Bedankt! Mooie locatie heb je toegevoegd!

Aangezien de no-drone-zones inderdaad regelmatig wijzigen is het inderdaad lastig om alleen locaties te laten zien waar gevlogen mag worden. Bij het plaatsen van de marker kan een locatie zijn toegestaan, maar een jaar later misschien niet meer. Vandaar dat ik daar niet voor kan in staan.

Zoals voor elke locatie waar je wilt gaan geldt immers: Altijd even GoDrone checken, hetgeen ik ook op de site vermeld.
 
Er staan verschillende locaties op die onder het vliegverbod vallen van CTR Rotterdam en dat zal de komende jaren echt niet veranderen.
Dat o.a. Ruïne kasteel Ravesteyn ben er toevallig vandaag geweest met de open monumenten dag en ik baalde ervan dat hier een vliegverbod is.
Ik denk dat ik deze site regelmatig zal raadplegen en als ik een mooie drone plek weet dan zal ik deze ook op deze site melden.
 
Laatst bewerkt:
Dergelijke projecten zijn altijd handig.
Hou rekening op je website, dat deze niet is voorzien van een cookie en privacybeleid, daar waar je gegevens opslaat of cookies plaatst.
 
Ik sluit me aan met wat hierboven al gezegd is - leuk een overzicht, maar vette disclaimer dat verantwoordelijkheid bij de dronevliegers zelf ligt en dat je niet overal mag vliegen.

Nu check ik zelf altijd (en waarschijnlijk velen anderen) toch altijd even of je daar inderdaad mag vliegen, maar er zullen ook en paar mensen zijn die het (bewust) toch niet zo nauw nemen en (ook onbewust) dingen doen om toch dat ene mooie plaatje te maken...... Als ik nu op de site kijk, dan opent er ook een mooie afbeelding die recht boven het aquaduct bij Harderwijk is gemaakt .... Op zich een hartstikke mooie plaat, maar met een drone mag je die daar niet vliegen (is 80km weg volgens mij.....). Je kan er op wachten dat anderen daar toch ook aan de slag gaan........... En vroeg of laat gaat er gehandhaafd op worden.

Ik meen dat een paar jaar geleden de politie bij wijze van proef zelfs achteraf beelden op Internet heeft bekeken en de dronevliegers die mogelijk in overtreding waren heeft aangeschreven..... of er achteraf ook bekeurd werd heb ik niets van gehoord, maar toch....
 
Dat probleem is er altijd met dit soort sites.

Dat je in beginsel in een gebied mag vliegen betekent niet dat je er altijd mag vliegen, onder alle omstandigheden. En dat geldt natuurlijk ook andersom.

In alle gevallen moet de piloot zijn verantwoordelijkheid nemen.