Mogelijke oorzaken defecte gimbal na val

Heeft de Fimi Mini 3 eigenlijk een C0 label?

Ik kan dat nergens vinden, maar Fimi zegt dat dat wel het geval is en dat het C0 symbool op de onderkant zou staan....
Kan iemand hier iets over zeggen?
Ik heb met een vergrootglas de kleine letters aan de onderkant bekeken, maar het staat er niet op!
 
Ik heb met een vergrootglas de kleine letters aan de onderkant bekeken, maar het staat er niet op!
Desondanks valt de FIMI Mini wel onder de regels behorend bij C0, enkel al om het feit dat hij onder de 250 gram zit.
 
Ik heb met een vergrootglas de kleine letters aan de onderkant bekeken, maar het staat er niet op!
Mogelijk dat jouw drone nog uit een eerdere batch is, voordat het label/certificaat is afgegeven?
Fimi zei me dat het op het label aan de onderkant moet staan, zoals hierboven op de foto zichtbaar.

Desondanks valt de FIMI Mini wel onder de regels behorend bij C0, enkel al om het feit dat hij onder de 250 gram zit.
Is dat zo? Is het niet zo dat sinds een bepaalde datum alle nieuw uitgebrachte modellen zonder label automatisch in A1 vallen, behalve als na lancering alsnog het Cx label is toegekend (wat dan wellicht bij de Fimi Mini 3 het geval is)?
 
Mogelijk dat jouw drone nog uit een eerdere batch is, voordat het label/certificaat is afgegeven?
Fimi zei me dat het op het label aan de onderkant moet staan, zoals hierboven op de foto zichtbaar.


Is dat zo? Is het niet zo dat sinds een bepaalde datum alle nieuw uitgebrachte modellen zonder label automatisch in A1 vallen, behalve als na lancering alsnog het Cx label is toegekend (wat dan wellicht bij de Fimi Mini 3 het geval is)?
Mijn FM 3 SE is uit 2024-9! Geen CX label!
 
Is dat zo? Is het niet zo dat sinds een bepaalde datum alle nieuw uitgebrachte modellen zonder label automatisch in A1 vallen, behalve als na lancering alsnog het Cx label is toegekend (wat dan wellicht bij de Fimi Mini 3 het geval is)?
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt. Zie deze pagina: Nieuw Cx-keurmerk voor drones

1736687179909.png

Je mag dus met je drone (die lichter is als 250 vluchten maken in A1 en A3. Voor vliegen in A2 heb je aanvullende opleiding nodig.

Als bezitter van een drone zonder Cx-label, maar lichter als 250 gram, mag je zowel vluchten maken in de subcategorieën A1 en A3.
Als bezitter van een drone zonder Cx-label met een groter gewicht als 250 gram mag je enkel in subcategorie A3 vliegen.

Of, anders gezegd: Als je drone geen Cx label heeft, dan mag je in principe enkel vluchten in A3 maken. Hierbij is voor de drones <250 gram een uitzondering gemaakt: die mogen ook vluchten in A1 maken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt. Zie deze pagina: Nieuw Cx-keurmerk voor drones

Bekijk bijlage 5303

Je mag dus met je drone (die lichter is als 250 vluchten maken in A1 en A3. Voor vliegen in A2 heb je aanvullende opleiding nodig.

Als bezitter van een drone zonder Cx-label, maar lichter als 250 gram, mag je zowel vluchten maken in de subcategorieën A1 en A3.
Als bezitter van een drone zonder Cx-label met een groter gewicht als 250 gram mag je enkel in subcategorie A3 vliegen.

Of, anders gezegd: Als je drone geen Cx label heeft, dan mag je in principe enkel vluchten in A3 maken. Hierbij is voor de drones <250 gram een uitzondering gemaakt: die mogen ook vluchten in A1 maken.
Okay dank je. Dat is een stuk duidelijker dan het artikel dat ik gevonden had.
Ik zit je af te vragen, eigenlijk is het C0 label dan in principe overbodig; het maakt het dan hooguit voor gebruikers makkelijker te identificeren?

Of zijn er situaties te verzinnen van drones <250 gram die zonder C0 label toch als legacy drone worden beschouwd?
 
Of zijn er situaties te verzinnen van drones <250 gram die zonder C0 label toch als legacy drone worden beschouwd?
Een drone van <250 gram zonder C0 label is in principe een legacy drone, maar is uitgezonderd van de beperking om enkel in A3 te mogen vliegen en mag om die reden dus in A1 blijven vliegen.
 
Een drone van <250 gram zonder C0 label is in principe een legacy drone, maar is uitgezonderd van de beperking om enkel in A3 te mogen vliegen en mag om die reden dus in A1 blijven vliegen.
Dus wat ik eigenlijk al bedoelde te zeggen: C0 label wordt afgegeven aan drones <250 gram en die mogen in A1 vliegen en legacy drones <250 gram mogen ook in A1 vliegen. En daarmee is label C0 eigenlijk nietszeggend omdat alle drones <250 gram in A1 mogen.

Of mis ik iets?
 
Dus wat ik eigenlijk al bedoelde te zeggen: C0 label wordt afgegeven aan drones <250 gram en die mogen in A1 vliegen en legacy drones <250 gram mogen ook in A1 vliegen. En daarmee is label C0 eigenlijk nietszeggend omdat alle drones <250 gram in A1 mogen.
Ja, zo zie ik het ook. Ik heb zelf een Mini 2 en ben (hoewel deze dus als een legacy drone gezien wordt) door de nieuwe regels nergens in beperkt.
Ik had eerder ook nog een Hubsan Zino van rond de 700 gram, en daarmee mocht ik enkel nog in A3 vliegen. Dus verder weg van mensen e.d.