Mogelijk interessante website om geld te kunnen verdienen met dronefoto's

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Geen idee of iemand hier al eens van de aankomende website Soar heeft gehoord. Dit zou een soort stock-photo platform moeten worden (zoals Getty bijvoorbeeld) maar dan voor dronefoto's.

Ik ga binnenkort maar eens voor de zekerheid kijken hoe en wat; wie weet waar je foto's terecht zouden kunnen komen, en wat het misschien op zou kunnen leveren?
Want to earn more as a drone pilot? Put your drone photos on Soar (bron: thedronegirl.com)
 
Wel toegestaan op deze manier om geld te verdienen zonder een ROC light certificaat? Bij mijn weten moeten alle commerciele zaken onder de pet van de ROC light?

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Ik ga binnenkort maar eens voor de zekerheid kijken hoe en wat; wie weet waar je foto's terecht zouden kunnen komen, en wat het misschien op zou kunnen leveren?
Leuk initiatief dat platform. Maar om teleurstelling te voorkomen zou ik de inkomstenverwachting maar niet te hoog leggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Wel toegestaan op deze manier om geld te verdienen zonder een ROC light certificaat? Bij mijn weten moeten alle commerciele zaken onder de pet van de ROC light?

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
Nu is volgens mij ROC(-light) nog wel verplicht hiervoor, ja. Bij nieuwe Europese drone regels vanaf zomer 2019 niet meer, en wordt het als je aan die regels voldoet (zie elders) gewoon "inkomen niet uit dienstverband in box (weet ik veel)". Maar ja, wie controleert dat alles?

Eerst maar eens kijken wat voor eisen de site stelt (was een PDF met best wel wat spul erin), hoe eerste ervaringen van anderen zijn, etc.

Geen haast mee.
 
Laatst bewerkt:
Leuk initiatief dat platform. Maar om teleurstelling te voorkomen zou ik de inkomstenverwachting maar niet te hoog leggen.
Klopt. Maar als je er niets op zou zetten is de inkomstenverwachting natuurlijk altijd €0.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda en Sjakie
Nu nog wel, volgens mij, ja. Bij nieuwe Europese drone regels vanaf zomer 2019 niet meer, en wordt het gewoon "inkomen niet uit dienstverband in box (weet ik veel)". Maar ja, wie controleert dat alles? ...

Nu juist niet.
Straks, met EU regels juist wel, omdat dan iedereen met een fatsoenlijke drone een bepaalde basiskennis moet demonstreren (wat op dit moment ROC-light is).
Dan is het inderdaad gewoon inkomen uit overige werkzaamheden, ja.

Gebrek aan pakkans zou geen reden moeten zijn je niet aan regels te houden, toch?


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Zo kun je het ook zien. We bedoelen in antwoord op de vraag hetzelfde.
 
Onder bepaalde omstandigheden (gewicht etc) hoef je geen uitvoering laten zien zoals ik begreep uit eerdere berichtgeving.

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Onder bepaalde omstandigheden (gewicht etc) hoef je geen uitvoering laten zien zoals ik begreep uit eerdere berichtgeving.

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
Vanaf dat de nieuwe EU regelgeving van kracht is klopt dat (onder 250 gram). Maar ik had geen zin om de hele nieuwe EU regelgeving, met al zijn uitzonderingen en voorwaarden, te gaan citeren. Vandaar mijn bewoording "een fatsoenlijke drone" ;)

@peSHIr, we bedoelen misschien hetzelfde, maar zeggen het tegenovergestelde. Op dit moment is alle commerciële activiteit met en luchtvaartuig verboden zonder het daarvoor bedachte papiertje (CPL of beter voor vliegtuigen, ROC-light of beter voor UAVs)
 
Helemaal gelijk, Eric-Jan. Ik schreef het omgekeerde van wat ik bedoelde direct bovenaan mijn antwoord. (Ik heb dat antwoord aangepast zodat mijn bedoeling duidelijk moet zijn.)