Mogelijk interessant YouTube-kanaal

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me

Iemand hier al eerder van bedrijf EverDrone gehoord, en hun vision based (normale en depth perception cameras) drone control system dat zij blijkbaar aan het ontwikkelen zijn?
 
Ik had er wel al eens van gehoord, maar nog niets van gezien.
3D photogrammetry als technologie begint redelijk volwassen te worden in de 3D scan wereld (3D printers and such). ik had verwacht dat daar een dergelijke toepassing uit zou groeien, maar dit lijkt toch van een andere technologie (laser scanning, US scanning) gebruik te maken.
Mooi om te zien! :D
 
Photogrammetry is volgens mij (nu nog) veel te rekenintensief voir real-time gebruik op drones. De genoemde soort camera(s?) waarmee dit ding scant klonk mij in de oren als familie van de vroegere depth-perception camera van de vorige Xbox spelcomputer. Deze projecteert in IR-licht een onregelmatig patroon van stippen in zijn gezichtveld die door mensen niet en door de eigen camera wel gezien wordt. Hiermee krijg je echt goed real-time, in het soort resolutie dat deze dronefilmpjes laten zien, voor je gezichtsveld een dieptewaarde. Als je er daarvan op een drone als deze vier rondom (of vijf/zes, voor naar beneden en eventueel omhoog) monteert en het onboard systeem (met de Payload SDK) iets laat doeb, dan moet je een eibd komen, blijkbaar.