Minidrones monitoren heide in grensgebied Nederland-België

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Waarderingsscore
3.349
Punten
113
Leeftijd
48
Website
www.dronewatch.nl
Minidrones monitoren heide in grensgebied Nederland-België

Het Grenspark Kalmthoutse Heide is een dynamisch natuurgebied waar de natuur continu verandert en nieuwe uitdagingen met zich meebrengt. Om deze veranderingen beter te monitoren, wordt binnen het onlangs gestarte project Heidedrones gebruikgemaakt van minidrones. Deze drones bieden een efficiënte manier om de gezondheid van het landschap in kaart te brengen zonder dat onderzoekers overal fysiek aanwezig hoeven te zijn.

Lees verder

Zolang de onderzoekers binnen VLOS moeten vliegen, blijven ze dus altijd fysiek ergens aanwezig. Lijkt me een beetje een onzinnig project. De natuur redt zichzelf wel, ook zonder gemonitored te worden.

Zolang de onderzoekers binnen VLOS moeten vliegen, blijven ze dus altijd fysiek ergens aanwezig. Lijkt me een beetje een onzinnig project. De natuur redt zichzelf wel, ook zonder gemonitored te worden.
Nouja, als je bijv. iedere week een lucht foto maakt van het gebied, dan kun je over de tijd gezien veranderingen detecteren.
Da's met een drone natuurlijk een stuk goedkoper gedaan dan dat je daar een bemand vliegtuig voor laat komen.

In Nederland wordt nergens de natuur de natuur gelaten. Is allemaal beheerd, gemanaged etc.

• Leuk
Waarderingen: SnitserNL
In Nederland wordt nergens de natuur de natuur gelaten. Is allemaal beheerd, gemanaged etc.

Dat bedoel ik, de natuur kan zichzellf wel redden. Waarom dan onnodig erboven vliegen? Wordt allemaal betaald met gemeenschapsgeld.

Dit dus. Of zoals Dion Graus het in de Tweede kamer in een debat over de wolf in Nederland verwoordde: "Wij kennen in Nederland geen natuur. Het zijn tupperwaregebieden. Het is aangelegde natuur."

• Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Dat is maar ten dele waar.
Maar als we hierop doorgaan wordt het wel een politieke discussie, is dat iets wat we willen in een droneforum?