Mini2 i.c.m. Litchi: schokkerige horizontale beweging bij orbit?!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HPT

Active Member
Lid geworden
8 feb 2021
Berichten
120
Waarderingsscore
109
Punten
43
Locatie
Nederland
Vandaag had ik de tijd om eindelijk Litchi weer eens te proberen, dit keer voor het eerst met mijn DJI Mini2.

Nu valt mij op dat bij een automatische cirkelbeweging de 'yaw' lijkt te stotteren, alsof hij zich met kleine schokjes telkens opnieuw op het onderwerp richt. Ik meen me te kunnen herinneren dat dit ook gebeurde met mijn Mavic Mini 1.

Dit is natuurlijk niet zoals ik het wil. Als ik de DJI Fly app gebruik, is de orbit wel vloeiend. Maar daar mis ik de beperking van het in kunnen stellen van grotere diameters en snelheid. Juist datgene waarvoor ik Litchi heb, maar de opnamen zijn op deze manier voor mij niet bruikbaar.

Wie weet hoe dit kan, maar belangrijker: is er ergens iets in te stellen dat het wel vloeiend gaat, of eventueel in post te repareren? (Ik gebruik Premiere Pro).
Alle tips en adviezen zijn welkom.

Hieronder een heel klein fragmentje van wat ik bedoel: de horizontale schokjes.

 
Begrijp wat je bedoeld, heb ik zelf nog niet ervaren maar zal dit vandaag of morgen ook eens testen.
Gebruik ook Litchi en de Mini 2.
 
Ik vraag me af of de Yaw-snelheidsinstelling in de 'Advanced Gimbal Settings' hierbij van invloed zou kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik inderdaad ook ondervonden met de litchi app. Het lijkt alsof de app niet vloeiend compenseert maar dit in kleine stappen doet.
Vandaag had ik de tijd om eindelijk Litchi weer eens te proberen, dit keer voor het eerst met mijn DJI Mini2.

Nu valt mij op dat bij een automatische cirkelbeweging de 'yaw' lijkt te stotteren, alsof hij zich met kleine schokjes telkens opnieuw op het onderwerp richt. Ik meen me te kunnen herinneren dat dit ook gebeurde met mijn Mavic Mini 1.

Dit is natuurlijk niet zoals ik het wil. Als ik de DJI Fly app gebruik, is de orbit wel vloeiend. Maar daar mis ik de beperking van het in kunnen stellen van grotere diameters en snelheid. Juist datgene waarvoor ik Litchi heb, maar de opnamen zijn op deze manier voor mij niet bruikbaar.

Wie weet hoe dit kan, maar belangrijker: is er ergens iets in te stellen dat het wel vloeiend gaat, of eventueel in post te repareren? (Ik gebruik Premiere Pro).
Alle tips en adviezen zijn welkom.

Hieronder een heel klein fragmentje van wat ik bedoel: de horizontale schokjes.


Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: HPT
Ja, in stappen inderdaad. Naar mijn idee zijn de beelden dan niet bruikbaar. Wat een domper... want ik vind de toegevoegde waarde van Litchi t.o.v. de DJI Fly app dat je meer instelmogelijkheden hebt, zoals de snelheid. (Die automatische cirkels van de DJI fly app gaan zo traaaaaaaaaag... en als ik de beelden versnel, doet iedereen ineens aan snelwandelen. Ook geen gezicht.)