Mini 3

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Vanden Berg Guido

Active Member
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
329
Waarderingsscore
76
Punten
28
Leeftijd
80
Locatie
Kessel Belgie
Als ik het goed begrepen heb is de mini 3 ook verkrijgbaar zonder de mini 3 controller ( met eigen display ), ik zie namelijk een paar nadelen in deze controller, namelijk dat men met de duimen over de display komt en gedeeltelijk afschermt, ook dat men door deze houding ook bepaalde app's ongewild kan activeren, ook lijkt het mij moeilijk bij deze opstelling een zonnekap te plaatsen, de kap zelf overdekt dan ook de joy-sticks, een kap is in open lucht en zonnige dagen toch wel echt nodig.
Ik denk ook dat de Controller van de Mini 2 te gebruiken is met de Drone 3 en dat vindt ik heel interessant, men kan dan ook de huidige GSM blijven gebruiken wat de aanschaf van model 3 een stuk goedkoper maakt.
 
Laatst bewerkt:
De DJI RC controller heeft wel twee nadelen waar je rekening mee moet houden:
  • De accuduur is (naar horen zeggen) een uur. Kies je de Fly More Kit, dan gaat je drone langer mee op een lading dan je controller.
  • De controller zelf is dichtgetimmerd als het om software gaat. Je kan alleen de DJI-Fly app gebruiken, de rest van Android (waar het ding op draait) is ontoegankelijk gemaakt. Geen Litchi of Maven dus.
Gisteren een heel gesprek gehad met iemand van een bekende Drone-opleiding in Nederland. De MTOM (Maximum Take-Off Mass) van de Mini 3 is meer dan 249 gram, vanwege de Plus-batterij. Dat deze niet officieel in Europa wordt verkocht is niet relevant. Daarmee vlieg je deze drone striktgenomen niet in de sub 250 gram categorie, maar mocht je er ooit problemen mee krijgen dan heb je wel een goed argument dat je bent voorgelogen.
 
Gisteren een heel gesprek gehad met iemand van een bekende Drone-opleiding in Nederland. De MTOM (Maximum Take-Off Mass) van de Mini 3 is meer dan 249 gram, vanwege de Plus-batterij. Dat deze niet officieel in Europa wordt verkocht is niet relevant. Daarmee vlieg je deze drone striktgenomen niet in de sub 250 gram categorie, maar mocht je er ooit problemen mee krijgen dan heb je wel een goed argument dat je bent voorgelogen.
Je zou gelijk hebben als de Mini 3 een C0-label had gekregen, de Cx-labels gaan uit van MTOM. In ieder geval voor Nederland geldt op dit moment het gewicht bij opstijgen (TOW). Dus met de standaard lichte batterijen blijft hij onder de 250 gram en kan je gewoon in A1 vliegen.