Mini 2 Mini 2 motorkapjes

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mmnoe

New Member
Lid geworden
20 feb 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
33
Locatie
Arnhem
Moeilijk te zeggen.
Rick van Drone Valley raadt ze aan: Bekijk de video.

Maar in de commentaren vragen sommige dronevliegers zich af of de motoren dan nog wel voldoende gekoeld worden. Rick reageert daarop met:
Thanks for the post but I did mention in the clip that we've tested the heat issue extensively and not found any difference in temp with or without the motors. The mistake that most folks make is thinking the heat is evacuated from the motor from the top, like steam rising from a cup of coffee. and that's wrong. The majority of the excess heat from the motors is drawn away by the wind passing them while flying. It's like a stream of cooler air (cooler than the motor temp) drawing the heat away as you fly. The Motor Covers have zero impact on this. They do however prevent debris from entering your motor and eventually binding the mechanics. You wouldn't drive your car with a hood attached, it's sort of the same thing in a lot of ways. You'll get away with it for a while but eventually those parts that should not be exposed to the elements will fail. I hope that helps explain it. Rick

 
Op verschillende sites worden onderstaande kapjes aangeboden:


Is het aan te raden om deze te installeren?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Ik zie bij het openen van de link dat het hier kapjes betreft voor de mini. De mini-2 wordt niet specifiek aangegeven.
Ik vermoed dat de kans dat de kapjes op de mini-2 passen groot is maar omdar het qua passing zeer naukeurig komt is het misschien wel even handig om dit te weten...
 
Ik zie bij het openen van de link dat het hier kapjes betreft voor de mini. De mini-2 wordt niet specifiek aangegeven.
Ik vermoed dat de kans dat de kapjes op de mini-2 passen groot is maar omdar het qua passing zeer naukeurig komt is het misschien wel even handig om dit te weten...
1615623928599.png
 
Ik zou het niet doen de koeling is totaal weg en de drone wordt zwaarder en kans op onbelans in je motors
Dus laat je niet verleiden , en niet kopen .

mvg Andre
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ik zou het niet doen de koeling is totaal weg en de drone wordt zwaarder en kans op onbelans in je motors
Dus laat je niet verleiden , en niet kopen .

mvg Andre
Inderdaad een slecht idee, zonder die motorkapjes zal er aanzienlijk meer convectie koeling plaatsvinden rond de koperen spoelen, met zo'n kapje haal je dat helemaal weg.

De enige manier om te koelen met zo'n motorkapje is via geleiding naar de behuizing van de motor en dat motorkapje, onderweg naar die onderdelen zijn materiaal overgangen en dus thermische weerstanden. Als gevolg loopt de kern temperatuur hoger op.

Oja, de permanente magneten worden ook zwakker bij hogere temperatuur, je snelheidsregelaar zal compenseren door meer vermogen in de motor te pompen, gevolg: meer warmte.

Daarnaast zijn DJI flightcontrollers geconfigureerd voor de configuratie zoals je hem hebt gekocht. Je voegt ook massa toe aan de motoren, optoeren of aftoeren zal wat langzamer gaan. Opzich geen probleem, maar je flightcontroller kan wel in de problemen komen onder extreme omstandigheden.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL