Mini 2 in handbagage. Insta. Dingetjes

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Skip

New Member
Lid geworden
19 mrt 2023
Berichten
4
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
57
Locatie
Roosendaal
Hoi allemaal!

Heb me laatst voorgesteld en meteen een hoop feedack gekregen. Geweldig!

Erg druk geweest dus nu even alles aan het nalopen.
Ik had het over welke drone app het best te gebruiken. Ben uiteindelijk bij Godrone uitgekomen. Aangezien ik tamelijk nieuw ben soms nog wat moeite met terminologie waar ik mezelf met mijn boerenvertand help. Gaat helemaal lukken.

Qua vido-editting ben ik nu, nu ik weer thuis ben, Davinci Resolve (Movavi zag ik) aan het downloaden op mijn desktop. Op mijn laptop lukte dat om e.o.a reden niet. We gaan het zien. Op laptop stond (Windows) Clipchamp. Werkte redelijk, maar ga toch benchmarken met die Davinci. Ben benieuwd!

Ben ook foto's filmpjes op Insta aan het zetten. Wazig.. Meen dat als ik een bericht plaats met een filmpje erin dat dit een Reel heet. Die kunnen maar iets van 60 sec zijn lees ik op internet. 1 Filmpje was 2.5 minuut meen ik.. geen probleem. Oke!

Anyway, volgende week een project in het buitenland: Vliegen. Meen te hebben begrepen dat de mini 2 met de 3 batterijen gewoon in handbagage meekunnnen. Voelt iemand met ervaring hierin zich geroepen dat bevestigen?

Insta (hobby) accounts vermelden hier = done/not done? Als gezegd, ben een beginner, leuke tips altijd welkom. Vandaar.

Fijne avond!
Groetjes, ruud
 
Drone en accu’s gewoon meenemen in je handbagage, accu mogen niet in het ruim..


DJI Mavic 3
He hoi triple D! Dank je voor je reply! Ik weet dat batterijen niet in het laadruim meemogen, ging me meer om het "vermogen".. Amperage?
 
He hoi triple D! Dank je voor je reply! Ik weet dat batterijen niet in het laadruim meemogen, ging me meer om het "vermogen".. Amperage?

Wil je weten hoeveel vermogen je mee mag nemen? Dat verschilt per airline.

Heb dat jaren geleden eens uitgezocht bij een/de vliegmaatschappij waar we toen mee vlogen, daar mocht ik toen maximaal twee accu’s mee per persoon (in mijn geval toen, waren vrij grote accu’s). Meestal wordt dat aangegeven in Wh, amperage is de eenheid van stroom, Wh is het vermogen (in Watt) per uur.

Neem mijn drone nu al acht jaar mee in het vliegtuig (meerdere keren per jaar) en er heeft nog nooit iemand gekeken naar hoeveel accu’s ik bij me had.

Denk dat ze daar naar gaan kijken op het kunnen dat het mis gaat/ is gegaan

Ik neem altijd drie accu’s mee en die accu zijn vrij groot vergeleken met de kleinere drone.. mijn laatste drie drones waren de Mavic drones

DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Harderwijk by drone, next video: City trip Paris.
 
Beetje suggestief allemaal. Wil je de juiste informatie [ en niet voor verassingen komen te staan] dan ga je naar de website van je vliegmaatschappij. Deze bepalen uiteidelijk wat er toegestaan is of niet, bij mij moesten ze zelfs een keer in het ruim. Dit kan per vliegmaatschappij behoorlijk verschillen.
Ik heb eigenlijk nooit problemen ondervonden met het transport van mijn drones, maar ik hanteer altijd de eisen van de vliegmaatschappij. Scheelt een hoop gedoe. Zoek ze op en print ze uit, kan je het eventueel laten zien mocht er een calamiteit ontstaan. Alleen dan weet je waar je echt aan toe bent.
Kijk ook waar je naartoe gaat. In sommige landen zijn drones in zijn geheel niet toegestaan en kan je hem meteen inleveren bij aankomst.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Droney77