Mijn eerste video mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wes56

Active Member
Lid geworden
7 nov 2020
Berichten
300
Waarderingsscore
154
Punten
43
Leeftijd
42
Locatie
Belgie
Hieronder een 1ste poging gedaan om een video in elkaar te steken.
Zelf ben ik absolute beginner dus verwacht niet superveel van de video. Het is voor mij nog allemaal een leerschool, ook een zoektocht geweest naar een simpele gratis editor. Ik probeer kdenlive en shotcut.
Deze video is gemaakt met shotcut welke eigenlijk relatief goed draait op mijn laptop.
Wel merk ik een klein kwaliteitsverschil op de video die ik heb geupload naar youtube. Op mijn pc is deze altans veel zuiverder.
Hopelijk vinden jullie deze video leuk.
Mvg Wes.



Deze 360º foto had ik ook nog gemaakt van de locatie.
360 - kopie.jpg
 
Laatst bewerkt:
Filmpje is mooi gelukt hoor, mooie rustige beelden. Het lijkt erop dat je upload in HD 1920x1080, als je in 4K opgenomen hebt moet het idd nog beter kunnen qua upload.
 
Inderdaad ik zie het nu ook. Zo jammer.
Dit komt waarschijnlijk wanneer ik alle videoclips heb ingeladen in shotcut. Er stonden blijkbaar 2 video clips tussen die 1080p waren. Hierdoor heeft shotcut mijn profiel automatisch aangepast naar 1080p i.p.v. 4k.
 
Laatst bewerkt:
Intussen mijn vorige post aangepast waar mijn fout zit.
 
Mooie rustige beelden met een rustgevend muziekje. Leuk gedaan.
 
Bedankt, maar ik twijfel er nu aan om het terug van youtube te halen en opnieuw erop te zetten, maar deze keer dan in 4k.
 
Mooi hoor! Prachtig gebied ook ... (had hem eerder gisteravond al bekeken)
 
Intussen ben ik hem opnieuw aan het uploaden op youtube. Als alles goed is zou deze nu wel in 4k moeten zijn.
Ik post hier dan opnieuw de link.
Iemand een idee wat normaal is hoe groot dergelijk bestand mag zijn? Mijn video duurt ongeveer 3min 41 sec en is nu iets van een 4,64Gb.

Mvg Wes.
 
Dat is wel erg groot Wes. Ik heb hier een video van 3:30 minuten (gemaakt in OpenShot video editor) in 4K en die is 785MB groot.
 
Dat is wel erg groot Wes. Ik heb hier een video van 3:30 minuten (gemaakt in OpenShot video editor) in 4K en die is 785MB groot.
Dacht ik eigenlijk ook. Mijn eerste filmpje had ik per ongeluk op 1080p geéxporteerd en was toen ook al een 1,26Gb groot.
Bij eigenschappen van de video is dit dan het formaat:
1080p.jpg
En mijn laatste versie is 4k en dit ziet er bij eigenschappen zo uit:

4k.jpg

Volgens mij is deze laatste nu wel een 4k versie toch?
Had eerder ook al openshot getest en daar waren de videobestanden inderdaad kleiner van formaat.
Ik gebruik momenteel deze "youtube" standaard zoals deze te gebruiken is in shotcut.
export.jpg
Mvg Wes.
 
In welk formaat sla je de bestand op? Ik gebruik MP4. Je zei al "Youtube", maar is het ook MP4?
 
Ik had mijn video terug op youtube geupload maar terug geen mogelijkheid om 4k te selecteren. Max 1080p kon ik mijn filmpje bekijken.
Misschien dat ik deze instellingen eens zal volgen:
 
Dat duurt wel even hoor. YT moet de video verwerken. Best kans dat gauw een uurtje in beslag neemt en je daarna de 4K wel kunt selecteren. Vlak na uploaden kun je vaak enkel 360p of 720p kiezen. 1080p komt in de regel vrij vlot daarna. 4K duurt het langst.
 
Het is gelukt zo te zien 28426461-quality-control-approved-grunge-rubber-stamp-on-white-vector-illustration.jpg
 
Inderdaad. Gelukkig doet shotcut het relatief goed voor 4k video's op een gemiddelde laptop.
Toch vraag ik me af of het beeld wel ok is. Ik zie veel video's met gelijkaardige beeldkwaliteit, maar ook video's van de mini 2 die toch nog zuiverder zijn van beeld. Heeft dit te maken met het videobewerkingsprogramma, of moet ik er gewoon niet meer van verwachten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een 360º foto toegevoegd die ik had gemaakt van de locatie.
Mvg Wes.