Mijn eerste twee dronevideo's (Noorwegen 2017 en Oosterbos 2018)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Léon Bolweg

New Member
Lid geworden
18 jul 2017
Berichten
27
Waarderingsscore
12
Punten
3
Locatie
Heiloo
Hallo allemaal,

Hierbij mn eerste dronevideo die ik afgelopen zomervakanttie in Noorwegen heb gemaakt met de Mavic Pro. Bewerking via Final Cut Pro. Daaronder m'n nieuwste dronevideo met de Phantom 4 Pro Obsidian.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden!



 
  • Leuk
Waarderingen: Spotter en Sjakie
Die gletsjer is gaaf. Pas toen er mensen in beeld kwamen werd duidelijk wat een enorme afmetingen het heeft. Mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: Léon Bolweg
thanks, gletsjer is inderdaad indrukwekkend. Grootte is lastig in te schatten vanaf foto's / video's.....
 
Hallo allemaal,

Hierbij mn eerste dronevideo die ik afgelopen zomervakanttie in Noorwegen heb gemaakt met de Mavic Pro. Bewerking via Final Cut Pro. Daaronder m'n nieuwste dronevideo met de Phantom 4 Pro Obsidian.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden!



Het zijn prachtige beelden, waar ik nieuwsgierig naar ben is welke video instellingen je gebruikt voor de drone. Ik heb pas ook deze drone gekocht en heb veel moiree en artifacts in beeld.Zou je mij hier over kunnen inlichten. Tot nu toe heb ik 3 vluchten gemaakt met korte filmpjes omdat ik nog aan het wennen en oefenen ben maar die zijn eigenlijk slecht te noemen... Alvast bedankt.
 
Het zijn prachtige beelden, waar ik nieuwsgierig naar ben is welke video instellingen je gebruikt voor de drone. Ik heb pas ook deze drone gekocht en heb veel moiree en artifacts in beeld.Zou je mij hier over kunnen inlichten. Tot nu toe heb ik 3 vluchten gemaakt met korte filmpjes omdat ik nog aan het wennen en oefenen ben maar die zijn eigenlijk slecht te noemen... Alvast bedankt.

Bedoel je de Mavic pro of de Phantom 4 pro?

Bij beide staan de kleuren op D-Cinelike. Whitebalance op sunny of cloudy (in ieder geval zeker niet op auto). Style op custom en alle drie de settings op -1. Bij de Phantom 4 pro gebruik ik tegenwoordig een ND filter, en schiet ik op 4K60FPS op .264 codec.
Bij de Mavic dacht ik dat ik hem toen op 40k30fps had staan, maar die drone heb ik niet meer.

Kan je hier iets mee?
 
Bedoel je de Mavic pro of de Phantom 4 pro?

Bij beide staan de kleuren op D-Cinelike. Whitebalance op sunny of cloudy (in ieder geval zeker niet op auto). Style op custom en alle drie de settings op -1. Bij de Phantom 4 pro gebruik ik tegenwoordig een ND filter, en schiet ik op 4K60FPS op .264 codec.
Bij de Mavic dacht ik dat ik hem toen op 40k30fps had staan, maar die drone heb ik niet meer.

Kan je hier iets mee?
Ja ik kan er zeker iets mee, ik ga dit zeker uitproberen. Ik had het overigens over een Phantom 4 Pro. Niet handig van me om dit te vermelden want je had tenslotte 2 verschillende filmpjes staan.
Bedankt het ziet er goed uit vandaag dus ik ben zo eens de instellingen proberen.
 
Ja ik kan er zeker iets mee, ik ga dit zeker uitproberen. Ik had het overigens over een Phantom 4 Pro. Niet handig van me om dit te vermelden want je had tenslotte 2 verschillende filmpjes staan.
Bedankt het ziet er goed uit vandaag dus ik ben zo eens de instellingen proberen.

Ben benieuwd


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Welke video software gebruik je Leon, Ik heb net m'n eerste video's opgenomen na wat Gimbal problemen en ik zoek geschikte (lees makkelijke) software voor editen

Verzonden met mijn MI 5s en de Dronepilots.nl app
 
Ik gebruik Final Cut Pro, redelijke makkelijk. Heb een wat oudere macbook air die 4K video redelijk aankan. Op www.lynda.com volg ik verschillende cursussen om beter met het programma om te kunnen gaan. Maar valt me tot nu toe alles mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerben1973
Filmpje van Noorwegen is prachtig en goede muziek keuze ook!!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Léon Bolweg