Mijn eerste poging om iets in elkaar te frotten met Davinci Resolve.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Higgie

Active Member
Lid geworden
20 jul 2020
Berichten
136
Waarderingsscore
54
Punten
28
Locatie
Waalwijk
Met de Mavic mini gemaakt... Ja, ik weet het. Het is maar 1080P.

 
Niet erg dat het 1080P is.
Voor de gemiddelde PC is meer dan dat ook niet te behappen wanneer je de filmpjes gaat editten.
 
Best goed toch? Davinci is niet een van de makkelijkste om onder de knie te krijgen.
 
In Davinci kan ik dit, precies zien waar een moment in de muziek begint en waar ik dus de video moet knippen. Ook kan ik in Davinci de snelheid van de clip in procenten of duur aanpassen, in openshot gaat dit niet bij mijn weten (alleen maar in stappen van 2x, 4x etc.) Of mis ik iets in openshot? Maar dit begint een beetje Off-topic te worden, meer iets voor een videobewerkingsforum....

Knipsel.JPG
 
In Davinci kan ik dit, precies zien waar een moment in de muziek begint en waar ik dus de video moet knippen. Ook kan ik in Davinci de snelheid van de clip in procenten of duur aanpassen, in openshot gaat dit niet bij mijn weten (alleen maar in stappen van 2x, 4x etc.) Of mis ik iets in openshot? Maar dit begint een beetje Off-topic te worden, meer iets voor een videobewerkingsforum....

Volgens mij kan dat. Bekijk deze clip maar eens voor een kort overzicht van de vele mogelijkheden:
 
Volgens mij heb je gelijk, of ik ken OpenShot ook niet goed genoeg.

In Davinci kan ik dit, precies zien waar een moment in de muziek begint en waar ik dus de video moet knippen. Ook kan ik in Davinci de snelheid van de clip in procenten of duur aanpassen, in openshot gaat dit niet bij mijn weten (alleen maar in stappen van 2x, 4x etc.) Of mis ik iets in openshot?

Volgens mij kun je snelheid in OpenShot alleen in machten van 2 aanpassen, en wordt in previews op je timeline niet heel duidelijk waveforms aangeduid, of herhalende thumbnails op video tracks. Da's een van de redenen dat ik iets anders wel eens wil gaan proberen.
 
Ik ben weer een clip aan het maken, eerst met Openshot geprobeerd maar het lukt me niet om de video in het ritme van de muziek te krijgen. Met Davinci gaat dit zeer makkelijk als je het eenmaal door hebt. Openshot is meer voor simpele video's, lekker snel en makkelijk. Ideaal als je geen zin hebt om uren te editten, maar je mits wel wat functionaliteit die ik nou net nodig heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Gebruik je de gratis Davinci ?
 
Deze video legt in ca 15 minuten de basis van Davinci Resolve uit. Tutorials zijn er in overvloed, maar deze vindt ik wel goed:

 
Net m'n nieuwste filmpje klaar, de volgende gaat gebruik maken van de geavanceerde functies. Ik zag het er wel in zitten maar snapte er nix van. Einde van de week lijkt het mooi drone-weer te worden. Het is al weer een week geleden dat ik voor het laatst gevlogen heb, wordt weer tijd.