Mijn eerste crash

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

NotCorr Drone Service

Active Member
Lid geworden
7 jun 2021
Berichten
403
Waarderingsscore
184
Punten
43
Leeftijd
55
Locatie
Nieuwegein
Gisteren tijdens een vlucht een (soort van) fly away gehad.
Drone stuurde na meldingen van obstakels (takken) boven de drone zelf naar links en draaide om zijn as. APAS was niet ingeschakeld dus ik snap niet hoe het gekomen is.
Eindresultaat was dat hij in de takken hing (boven een slootje) maar door middel van Find my drone kon ik hem toch lokaliseren tussen het groen.
Inmiddels de drone helemaal visueel geïnspecteerd, gelukkig geen beschadigingen aan de props of de drone.
Viste alleen een blaadje uit de rand bij de gimbal.
Kompas, sensoren en gimbal weer gekalibreerd en voorzichtig laten hooveren in de tuin. Ik zie en hoor geen gekke dingen.

Wat kan/moet ik nog meer doen voor de volgende vlucht?

Image1633421158.752097.jpgImage1633421175.211828.jpgImage1633421186.605443.jpg


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Dat had slechter af kunnen lopen. Volgens mij doe je de goede dingen nu.
 
Ik zou adviseren om je props te vervangen, ook al zie je er niks aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom10
Ik zou adviseren om je props te vervangen, ook al zie je er niks aan.

Image1633590913.180604.jpg

Bedankt voor je goede tip rcee.
Na het testen de props nog eens goed bekeken en toch een scheurtje gevonden.
Geen risico genomen en alle props vervangen.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom10
Idd, het gaat niet zozeer om het zichtbare maar vooral om het onzichtbare.
Indien er bij de bevestiging ergens een haarscheurtje ontstaan is dan gaat het 2 vluchten goed en bij de derde spat je propeller uit elkaar.
Dat is het moment waarop je spijt krijgt dat je ze niet vervangen hebt na de crash.
Sowieso aan te raden om je props na 75/100 vluchten te vervangen, welicht zelfs onderhoudsvoorschrift van je fabrikant.
Even je manual checken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom10
Vandaag ook een aanvaring gehad met de beukenhaag in de tuin. Gevolg: 3 props gebroken en de linker achterarm gebroken.
Heb al nieuwe besteld maar ik vraag mij af of de sensoren nog wel werken. Heb al meerdere keren handmatig bij moeten sturen omdat ik denk dat de sensoren hun werk niet doen terwijl ze dat in het begin wel deden.
Hoe kan ik dit controleren?
DJI mavic 2 pro.
Dank vast.
 

Bijlagen

  • DJI mavic 2 pro schade_.jpg
    DJI mavic 2 pro schade_.jpg
    188,1 KB · Weergaven: 40
Auw, dat is geen prettig gezicht.
Sensoren kan je kalibreren door de drone aan te sluiten op je PC en dan DJI Assistent te gebruiken.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: DDD
Auw, dat is geen prettig gezicht.
Sensoren kan je kalibreren door de drone aan te sluiten op je PC en dan DJI Assistent te gebruiken.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Excuus voor de late reactie maar we zitten ook in een verbouwing en dan komt mijn drone niet op plaats 1...
Maar dank voor de reactie. Heb zojuist de arm vervangen. Dat was nog een hele klus. Maar goed, alles draait weer dus dat is alvast gewonnen.
Aankomende week proberen de sensoren te kalibreren.
Ik laat het weten.
Nogmaals dank.

Zjos
 
Ben ik weer even.
Nou, de hele middag bezig geweest om de sensoren te kalibreren. Helaas is dir niet gelukt.
De DJI assistent gedownload en de stappen uitgevoerd.
Dat ging dus niet. Volgens "You Tube" gaat dat ook niet met Windows 10.
Iemand van jullie hier ervaring mee? En zo ja, hoe kan ik de kalibratie dan wel uitvoeren onder Windows 10?
Dank vast.

Zjos
 
Ik had tot vorige week ook Windows 10 en dat lukte gewoon. Moest het 1,5 week geleden tijdens mijn vakantie zelfs op een MacBook pro doen van 7/8 jaar oud en dat werkte gewoon...

Kreeg je foutmeldingen?