met drone in Rome

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

robbewynant

New Member
Lid geworden
12 sep 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
17
Locatie
Vlaanderen
Beste allemaal,
binnenkort ga ik op citytrip naar Rome.
daar zou ik graag wat mooie shots nemen met mijn DJI mavic mini.
nu heb ik een vraag waar ik niet echt het juiste antwoord op vind: mag je met een DJI mavic mini boven Rome vliegen?
ik heb al wat rondgezocht en op sommige websites staat er dat het niet mag maar als ik kijk op de DJI fly zone map dan staat er dat ik er wel mag vliegen.
welke moet ik nu geloven?
alvast bedankt.
met vriendelijke groeten,
Robbe Wynant

(hieronder een voorbeeld van een website die zegt dat het niet mag.)
 
De DJI fly zone map niet gebruiken, deze is niet compleet.
Deze gebruiken voor italie (je moet wel even aanmelden)

Met alle EU regelgeving samen met de lokale regels kan je de drone beter thuislaten als je alleen de stad rond gaat.


rome.PNG
 
En toch zijn er zovelen die al die prachtige beelden kunnen/mogen maken van allerlei no-fly zones...
Mijn tripje naar Frankrijk is zo ook bijzonder teleurstellend verlopen. De ene no-fly na de andere, maar ondertussen worden de sociale media overstelpt met dronebeelden waar ik hoopte te vliegen.

Ik volg de regels minutieus en neem geen enkel risico, maar hoe langer ik plaatsen zoek om beelden te maken, hoe meer ik gedemotiveerd geraak :p
 
Ik houd me ook aan die kaarten, maar ik heb wel de indruk dat veel dronepiloten zich niet zo druk maken om die nofly-zones. In Frankrijk zijn werkelijk álle gebieden met bebouwing, van de kleinste dorpjes tot en met de grootste steden, rood gekleurd op de kaart. Ga je daar vliegen, dan gaat dat vast heel lang goed...

Ik vlieg nu in Frankrijk ook wel vanaf campings. Dan stuur ik de Mini-2 in sportstand recht omhoog tot een 30, 40m en dan hoor je 'm al niet meer. De andere campinggasten hebben niets in de gaten. En een beetje vogel op die afstand is beter te zien dan de kleine Mini-2. Alleen bij de landing loop ik natuurlijk wel een beetje in de gaten... :rolleyes:. Maar geen klachten tot nu toe.


202109-frankrijk-31.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Menno Schaefer
Ja zelfde had ik in de Dolomieten, veel lokatie's waar ik in eerste instantie mooie beelden van zag op YT waren toch achteraf verboden voor drone's. Nu was mijn drone nog voordat in de Dolomieten aankwam gecrasht maar toch. Blijkt maar weer dat niet alles klopt. En dat vele de regels aan hun laars lappen.
 
Maar geen klachten tot nu toe.
Je verstaat wel Frans? Niet dat ze alle dagen tegen je aan staan te klagen, maar je niet begrijpt waar ze het over hebben. ;)
 
Die is leuk! :)
Nee, nog niet zoveel gedaan. En alleen de directe buurman op die camping kwam kijken omdat ie het leuk vond.

Maar goed, Rome dus...
 
Ja de meesten vinden het wel leuk.
Tot hiertoe, als ik ergens bezig was, gebeurt het wel vaker dat er eens mensen komen kijken en een vraag stellen ofzo (zet ik 'm wel eventjes terug op de grond uiteraard!). En altijd wel positieve reacties.
Maar helaas in de wereld van vandaag, heb je maar 1 luide stem nodig die negatief is en 't is uit met de pret. En net die probeer ik niet tegen de schenen te schoppen...
En zoals ik dus al zei vastgesteld te hebben, wie zich 100% aan de regels houdt, houdt zijn drone vaker aan de grond dan in de lucht...
 
  • Leuk
Waarderingen: Renoetra