Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ronpeto

New Member
Lid geworden
18 mrt 2019
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
26
Locatie
Nederland
Ik ben nog een beetje nieuw in de drone-wereld en momenteel in aan het verdiepen.
Ik wil mijn drone gebruiken voor zakelijk gebruik en heb daarom de regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen geraadpleegd. Hierin worden afstanden benoemd die men minimaal moet houden tot aan mensenmenigten en aaneengesloten bebouwing.

Wat ik echter nergens kan vinden is, wanneer is er sprake van een mensenmenigte en aaneengesloten bebouwing?

Wellicht dat iemand mij kan helpen

Ron
 
Duidelijkste beschrijving hiervan die ik ooit heb gezien is te vinden op Regelhulp (twee of meer gebouwen kort bij elkaar, of vanaf 12 personen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Wat betreft (aaneengesloten) bebouwing, dat is nogal aan interpretatieverschillen onderhevig. Lees dit artikel maar eens door: Mag ik met een ROC-light dichter dan 50 meter bij een vrijstaande woning vliegen? #vraaghetNLR

Wat betreft vliegen boven mensen: het gaat er vooral om dat je beseft dat een drone neer kan vallen en iemand kan raken. Hoe minder mensen, hoe kleiner de kans. Maar ook als je boven 1 persoon vliegt is er een klein kansje op een vervelende afloop van een crash. Dat in het achterhoofd houden is misschien wel belangrijker dan wat nou de precieze definitie van mensenmenigte is.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Wat betreft vliegen boven mensen: het gaat er vooral om dat je beseft dat een drone neer kan vallen en iemand kan raken. Hoe minder mensen, hoe kleiner de kans. Maar ook als je boven 1 persoon vliegt is er een klein kansje op een vervelende afloop van een crash. Dat in het achterhoofd houden is misschien wel belangrijker dan wat nou de precieze definitie van mensenmenigte is.
Je gaat ook niet precies 30 km/u rijden in een 30 km-zone waar de basisschool net uit is. We snappen allemaal verschil tussen regels en gezond verstand. Maar het is wel prettig dat als er regels zijn, deze helder en eenduidig zijn.
 
Je gaat ook niet precies 30 km/u rijden in een 30 km-zone waar de basisschool net uit is. We snappen allemaal verschil tussen regels en gezond verstand. Maar het is wel prettig dat als er regels zijn, deze helder en eenduidig zijn.

Nou, ik ben er wel eens bang voor dat sommigen zich te blind staren op de precieze interpretatie van de regels, in plaats van de geest waarin deze zijn opgesteld. En dat men daarbij het gezond verstand nog wel eens uitschakelt. Dat is ook de reden dat ik vaak met gekromde tenen zit te kijken naar dronebeelden die ik zowel op internet als op tv voorbij zie komen. Wat niet wil zeggen dat ik niet voor helderheid en eenduidigheid ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Nou, ik ben er wel eens bang voor dat sommigen zich te blind staren op de precieze interpretatie van de regels, in plaats van de geest waarin deze zijn opgesteld. En dat men daarbij het gezond verstand nog wel eens uitschakelt. Dat is ook de reden dat ik vaak met gekromde tenen zit te kijken naar dronebeelden die ik zowel op internet als op tv voorbij zie komen. Wat niet wil zeggen dat ik niet voor helderheid en eenduidigheid ben.
Dat is zeker waar, ik herken het gevoel in de tenen. Gezond verstand is niet iedereen gegeven. Het zal me ook niet verbazen dat degenen die zulke videos maken ook nog niet eens de moeite hebben genomen om zich te verdiepen in de regels.
 
vage definities leiden altijd tot welles - nietes en als je dat met de overheid hebt is het de rechter die uiteindelijk beslist. Kijk naar die 12 man, staan ze hand in hand of lopen ze op een voetbalveld en staan ze dan allemaal voor een doel of over het veld verspreid. Gaat idd om gezond verstand en het vermijden van alle risico's voor derden, strikt vast houden aan definities heeft nog nooit tot oplossingen geleid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gelderdrone