Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ronpeto

New Member
Lid geworden
18 mrt 2019
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
26
Locatie
Nederland
Ik ben nog een beetje nieuw in de drone-wereld en momenteel in aan het verdiepen.
Ik wil mijn drone gebruiken voor zakelijk gebruik en heb daarom de regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen geraadpleegd. Hierin worden afstanden benoemd die men minimaal moet houden tot aan mensenmenigten en aaneengesloten bebouwing.

Wat ik echter nergens kan vinden is, wanneer is er sprake van een mensenmenigte en aaneengesloten bebouwing?

Wellicht dat iemand mij kan helpen

Ron
 
Duidelijkste beschrijving hiervan die ik ooit heb gezien is te vinden op Regelhulp (twee of meer gebouwen kort bij elkaar, of vanaf 12 personen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Wat betreft (aaneengesloten) bebouwing, dat is nogal aan interpretatieverschillen onderhevig. Lees dit artikel maar eens door: Mag ik met een ROC-light dichter dan 50 meter bij een vrijstaande woning vliegen? #vraaghetNLR

Wat betreft vliegen boven mensen: het gaat er vooral om dat je beseft dat een drone neer kan vallen en iemand kan raken. Hoe minder mensen, hoe kleiner de kans. Maar ook als je boven 1 persoon vliegt is er een klein kansje op een vervelende afloop van een crash. Dat in het achterhoofd houden is misschien wel belangrijker dan wat nou de precieze definitie van mensenmenigte is.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Wat betreft vliegen boven mensen: het gaat er vooral om dat je beseft dat een drone neer kan vallen en iemand kan raken. Hoe minder mensen, hoe kleiner de kans. Maar ook als je boven 1 persoon vliegt is er een klein kansje op een vervelende afloop van een crash. Dat in het achterhoofd houden is misschien wel belangrijker dan wat nou de precieze definitie van mensenmenigte is.