Melding van metalen objecten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Riet

Member
Lid geworden
3 feb 2018
Berichten
66
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
43
Locatie
Barendrecht
Goedemiddag,

Weet iemand wat het resultaat is als je ( te ) dicht in de buurt van een brug vliegt?

Ik weet dat als je je kompas kalibreert je de melding kan krijgen dat je te dicht in de buurt van metalen objecten bent. Maar hoe zit dit met vliegen? Ik wil foto's maken van een grote metalen / hoge brug, vandaar deze post.

Iemand een idee of een ervaring?

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Ik weet dat als je je kompas kalibreert je de melding kan krijgen dat je te dicht in de buurt van metalen objecten bent. Maar hoe zit dit met vliegen?
Vliegen hebben nagenoeg geen invloed op je kompas. ;)
 
Haha. Bedankt voor de tip, Sjakie. Maar heb je ook een serieus antwoord? Neem aan dat het wel duidelijk is dat ik tijdens het vliegen bedoel..........

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Ik zou je graag helpen, maar heb zelf geen serieus antwoord op je vraag. Ik hoop dat anderen je wel helpen.
Het enige wat ik voor je kon doen is een eerdere post met soortgelijke vraag terug zoeken. Deze betreft meer de invloed van radiosignalen dan van metaal.
Phantom 2 - Hoogspanning/masten
 
Dank je. Had zelf ook al zitten zoeken, maar kon deze zo gauw niet vinden. Ga hem gelijk even lezen. Andere tips of opmerkingen boven welkom.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Met een P3 verstoord een metalen brug wel de verbinding maar geen gps problemen. Vlieg je onder een ijzeren brug door kan je niet de afstand meer overbruggen die je op open gebied wel overbruggen kan. Ik neem aan dat ook zo is voor een Mavic.
 
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik heb ook zitten zoeken of en hoe ik hem handmatig in de ATTI- mode kan zetten. Ben op YouTube en filmpje tegengekomen van iemand die de achterkant van de Mavic ingepakt had met aluminiumfolie. De mavic ging direct in ATTI, maar tijdens het opstijgen begin hij direct alle kanten op te vliegen..... best tricky

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk, dat grote metalen voorwerpen je GPS beïnvloed
Ik mag het toch hopen van niet. Dan zou mijn auto-navigatie bij elke brug, grote gebouwen e.d. niet meer goed werken.
 
Kijk op You tube eens naar Mavic Pro Metal Interference.
Daar zie je, dat de Mavic Pro allerlei, ongecontroleerde vliegbewegingen kan maken.
Hoe kan je overigens de video link in dit bericht plaatsen ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Kijk op You tube eens naar Mavic Pro Metal Interference
Ja, interferentie op het radiosignaal van je zender, dat geloof ik wel. Maar niet invloed op de GPS.
 
Ik verwacht / hoop toch dat als je een meter of 50+ bij het metalen object vandaan blijft met de RC, dat het allemaal wel meevalt.....

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app