Meer illegale dronebeelden online (boven A28)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Zoveel bedrijven plaatsen "gave dronebeelden" willens en wetens, of omdat ze door de dronepiloot die ze gevraagd hebben niet zijn voorgelicht (omdat die het ook niet wist, of omdat die er lak aan heeft).

Dit is ook weer een mooi voorbeeld: promotiefilmpje op Facebook waarbij een drone langzaam de snelweg over lijkt te vliegen.. Facebook post van promotiefilmpje met dronebeelden boven de A28 bij Assen

De reacties van Albert Kok (van de groep Drone Fanatics op Facebook en WhatsApp) vond ik wel heel netjes gedaan. Toen ik dit bericht plaatste had PRA nog niet op zijn laatste reactie gereageerd. Benieuwd of ze dat alsnog gaan doen.

Iets wat Albert nog niet eens gemeld heeft is het feit dat de getoonde locatie (bedrijventerrein naast de afslag Assen-Noord) helaas ook net binnen de CTR van vliegveld Eelde ligt. Dus ook dat zou niet zomaar mogen eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
IMG_2131.JPG

Sterker nog, het is onder de VFR vertrekroute vanaf EHGG
Vertrek is op 1000ft (305m, bij een luchtdruk van 1013 mb), dus er hoeft niks aan de hand te zijn. Maar als ik eens om me heen luister hoe vaak (“dat doet ie anders nooit!”) zo’n ding spontaan zijn eigen gang gaat, dan vind ik dat niet veel marge.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Thanks @peSHIr. Goed dat je ook nog ff reageerde, ik had nog niet naar no-fly gekeken. Het was door mijn hoofd geschoten zovan "het zal toch niet", maar het zal dus toch wel.
 
Ondertussen nette reactie van PRA op Facebook. Weer wat meer mensen zijn wat beter op de hoogte van wat er wel en niet mag met een drone.