Meehelpen zoeken naar vermiste pup in Nationaal Park Kennemerduinen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Eric-Jan

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
1.383
Waarderingsscore
627
Punten
113
Leeftijd
57
Locatie
Haarlem
Website
ericje.blogspot.nl
Vermiste puppy - Springer Spaniel

IMG_2087.JPG

Het wordt wellicht een beetje creatief met regels omgaan (vliegen vanaf strand, of andere plekjes aan de rand van het gebied, evt. flinke zoom mogelijkheid,...), maar het is dan ook voor een goed doel.
De pup is recent nog gezien, maar het natuurgebied is te groot om lopend goed genoeg te zoeken.
Warmtebeeld camera zou een voordeel kunnen opleveren.

Heb je geen Facebook, dan kan ik je ook in verbinding brengen met de eigenaren van de pup. Stuur me dan een PB.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo’n goede ontwikkeling. Hobbyvliegers worden toch opgeroepen om vluchten te maken met een professioneel tintje. Ook is de verleiding groot om net even wat verder te vliegen dan verantwoord is. Ik zal maar niet beginnen over het vliegen boven Natura 2000. Ik ben absoluut een dierenvriend, maar ik denk dat de inzet van drones voor search&rescue geen aangelegenheid is voor goedwillende amateurs.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Mee eens.
Ik ken de pup en de eigenaren, dus het ligt mij iets nader aan het hart.

De organisatoren hebben contact met de beheerder. Of daar toestemming uit komt weet ik niet, want het is dezelfde partij waar ik twee jaar geleden al eenzelfde discussie mee gehad heb die toen op niets uitliep. Maar goed, misschien loopt het deze keer anders.
Er zijn sowieso mogelijkheden om legaal te vliegen en toch veel meer te kunnen (over)zien dan lopend op de grond. Maar het zou helemaal mooi zijn als de beheerder meewerkt en toestemming geeft om te vliegen over in ieder geval dat deel van het gebied waar je met de hond wandelend ook mag komen. Het gebied is beschermd gebied op basis van de habitatrichtlijn (dus niet de vogelrichtlijn), waarbij de beheerdoelstelling is de zogenaamde "grijze duinen" als leefomgeving te beschermen. Drones verstoren geen struiken en helmgras, dus als je er mag lopen veroorzaak je met drone vliegen geen inbreuk op de beheerdoelstelling. Maar goed, met dat argument kwam ik twee jaar geleden ook niet ver, dus het is maar afwachten of het überhaupt doorgaat.
Voor mij in ieder geval niet, want ik heb mijn drone spullen allemaal al ingepakt omdat ons huis verkocht moet worden. Die ga ik hiervoor niet terughalen uit opslag.
 
Mmm, ik wens alle zoekers (te voet, dus) veel succes en hoop dat de pup toch weer gevonden wordt.
 
Ik was er al een beetje bang voor.
PWN (Amsterdamse waterleidingduinen) nooit contact mee gehad, maar Kennemerland vond ik toen ook al erg rigide en weinig empathisch.

Jammer, vooral, voor de eigenaren.
 
Ik woon in de buurt, dus ik heb aangegeven om te helpen met mijn Drone, mits PWN en overige instanties de goedkeuring geven.
 
Heb drie weken in de app gezeten. Als hondenbezitter zou ik ook graag geholpen worden. De app groep bleek geen groot succes al snel een ouwe wijfen chatgroep met discussie over regelgeving en wat wel en niet en waar wel en niet gevlogen mag worden. De beheerders erop geattendeerd dat ik niet op 300 apps zat te wachten. Echter bij elke oproep begon het weer. Allemaal mensen die wel even na werktijd wilde gaan zoeken in het donker met een spark of een mavic.
Uiteindelijk opgestapt en bedankt. Gaat nooit werken op deze manier de beheerders hadden ook geen enkele know how over wet en regelgeving


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Heb drie weken in de app gezeten. Als hondenbezitter zou ik ook graag geholpen worden. De app groep bleek geen groot succes al snel een ouwe wijfen chatgroep met discussie over regelgeving en wat wel en niet en waar wel en niet gevlogen mag worden. De beheerders erop geattendeerd dat ik niet op 300 apps zat te wachten. Echter bij elke oproep begon het weer. Allemaal mensen die wel even na werktijd wilde gaan zoeken in het donker met een spark of een mavic.
Uiteindelijk opgestapt en bedankt. Gaat nooit werken op deze manier de beheerders hadden ook geen enkele know how over wet en regelgeving


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Eigenlijk wordt je gestraft omdat je wilt helpen met jouw goede bedoelingen. De oproep heb ik wel mijn twijfels over of het wel gepast is, maar als het in mijn buurt zou zijn zou ik mij ook aanmelden, hier zijn we mensen voor vind ik. Helaas is tegenwoordig de social-media een kots-emmer geworden waarbij de goedbedoelde comments helemaal in het niets vallen.
Ik vind het buiten alle regels om gewoon best wel stoer dat jij je hebt aangemeld om te helpen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda en klaas
Inmiddels is Tara gevonden.
Ze was helaas wel al overleden.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie