Mavik Air verlies na 500 meter contact.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mish

New Member
Lid geworden
10 nov 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
53
Locatie
Vinkeveen
Beste,
Mijn Mavik Air verlies na 500 meter het contact. De Mavik vliegt dan weer naar huis, maar na 500 meter houdt het op. Redelijk open terrein. Ik woon in Vinkeveen, dus in de buurt van Schiphol, er vliegen weleens vliegtuigen over.

Ik heb bij Ali een versterker gekocht, maar 500 meter zou toch geen probleem moeten zijn?
Antenne Versterker Range Extender Enhancer Afstandsbediening Signaal Booster Voor DJI MAVIC PRO & MAVIC AIR Drone/Spark Accessoires in Antenne Versterker Range Extender Enhancer Afstandsbediening Signaal Booster Voor DJI MAVIC PRO & MAVIC AIR Drone/Spark Accessoires van Afstandsbediening op AliExpress.com | Alibaba Groep


Verder een top ding!
 
Is het niet gewoon de DJI software die je probeert te vertellen dat je daar helemaal niet mag vliegen? Volgens mij (ik hen geen DJI product, dus ik moet een beetje afgaan op wat ik zoal lees) ligt Vinkeveen dicht genoeg bij Schiphol om de waarschuwing die je krijgt niet meer kunt wegklikken.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Mish
IMG_2061.JPG
Even gecheckt.
Vinkeveen ligt net op de grens van de Schiphol CTR en nagenoeg onder de VFR aanvliegroute.
Het zou dus kunnen zijn, afhankelijk van waar je precies vliegt, dat je geofencing systeem je terug stuurt en niet een verbroken verbinding.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Hilbrand en Mish
He Erik-Jan, bedankt voor je uitgebreide mail. Ik zit net buiten de cirkel, zou misschien wel kunnen. Maakt niet uit of ik 500 richting cirkel vlieg, of 500 meter van de cirkel. Krijg met het opstijgen wel een klasse C waarschuwing. Is hier iets aan te doen?

Gr. Michel
 

Bijlagen

  • Drone.gif
    Drone.gif
    697,3 KB · Weergaven: 75
Ik lees zojuist dat het verstandig is om de bleutooth van je telefoon uit te zetten. Dit ga ik eerst maar even doen. Bedankt.
 
Dank je wel voor de tips. Het bereik komt net iets verder dan 500 meter. IK had wel iets meer verwacht. Ik krijg extenders voor mijn antenne, kijken of dit iets uitmaakt. Ik neem aan dat het kanaal automatisch wordt ingesteld. Dit is nu zo, kan het ook handmatig op 2,4 ghz zetten, maar volgens mij zal het dan niet beter worden. Of toch gewoon proberen? M
 
Het bereik komt net iets verder dan 500 meter. IK had wel iets meer verwacht.

Dus je kunt een Mavic Air met het blote oog nog gewoon zien bij ruim een halve kilometer? Knap hoor; wees zuinig op die ogen...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Stickybit en KoenD
Dank je wel voor de tips. Het bereik komt net iets verder dan 500 meter. IK had wel iets meer verwacht. Ik krijg extenders voor mijn antenne, kijken of dit iets uitmaakt. Ik neem aan dat het kanaal automatisch wordt ingesteld. Dit is nu zo, kan het ook handmatig op 2,4 ghz zetten, maar volgens mij zal het dan niet beter worden. Of toch gewoon proberen? M
2,4 ghz geeft een betere range dan 5,8 ghz, dus dat moet zeker een verbetering geven. De illegale switch van de europese ec wifi naar de amerikaanse fcc wifi geeft nog meer verbetering.

Verzonden met mijn SM-T580 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Mish
Ok Cappellen, ik ga proberen of 2,4 ghz verbetering gaat opleveren. Bedankt. M
 
  • Leuk
Waarderingen: eagle one
Bij vliegen met je drone schakel je WiFi bleuthoot en dergelijke uit en vlieg je altijd op satelliet verbinding voor je vertrekt schakel je homepoint in en op de kaart kan je dan alles perfect zien zoals een no flyzone deze kleurt rood ikzelf woon in België heb bij ons aan de kust geprobeerd om te vliegen dit is me niet gelukt kon zelfs mijn drone niet opgestart gekregen geeft steeds opnieuw aan no fly zone en wil hoegenaamd niet starten dus raadzaam van regelmatig updates te doen die verhelpen veel kleine problemen tot schrijfs aan iedereen nog veel drone plezier eagle one. Hamme


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
En dit was dus voor ik wist dat ik hier niet mocht vliegen. Ik dacht dat ik ver genoeg weg was van Schiphol. Volgens de Air ben ik ver genoeg weg. Maar volgens de wet dus niet. Enfin, die actie was dus eenmalig. Zoals jullie zien, slechts op geringe hoogte en in 1 rechte lijn om te zien waar de verbinding zou eindigen. Nou, nog lang niet dus.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Dank je wel, die van mij haalt dit echt niet. Heb jij iets met de instelling gedaan? Welke frequentie vlieg je?
 
Hoi.

Ik vlieg nu inderdaad in fcc. Zal even kijken of ik dat toen ook deed. Geen idee of ik dat nog kan terug zien maar laat het weten.

Groet,

Rene
 
Kan helaas niet zien maar volgens mij vloog ik toen ook in fcc. Misschien een keer afspreken? Dan kunnen we vergelijken.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Met FCC haalde ik ruim 3500 meter, terug vanwege de batterij.... Van belang is ook zeker dat er zo weinig mogelijk stoorzenders zijn zoals WiFi van huizen. Screenshot_20181128-190838.jpeg

Verzonden met mijn CLT-L29 en de Dronepilots.nl app
 
En dit was dus voor ik wist dat ik hier niet mocht vliegen. Ik dacht dat ik ver genoeg weg was van Schiphol. Volgens de Air ben ik ver genoeg weg. Maar volgens de wet dus niet. Enfin, die actie was dus eenmalig. Zoals jullie zien, slechts op geringe hoogte en in 1 rechte lijn om te zien waar de verbinding zou eindigen. Nou, nog lang niet dus.

Verzonden met mijn INE-LX1 en de Dronepilots.nl app
Heb je een air of een mavic pro?
Ik had hiervoor de Spark, die kwam nergens verder dan 350 meter zonder connectie te verliezen.
Bij mijn weten heeft de spark 't zelfde communicatiesysteem met de remote als de Mavic Air. (Correct me if i'm wrong)
Met de mavic pro die k nu heb heb ik 't wel eens boven een landbouwgebied hier in het oosten uitgetest, maar die vloog rustig 2km weg met volle bak bereik. Omdat ik dat meer dan ver genoeg vond voor mijn test ben ik toen maar weer terug gevlogen. Doorgaans vlieg ik nooit verder dan 350-400 meter weg vanaf de plek waar ik op stijg. Los daarvan weet ik dat de Mavic Pro's en alle opvolgers hiervan gebruik maken van 't veel stabielere ocusync. Dit is eigenlijk ook de enige reden waarom ik voor de pro ben gegaan ipv de mavic air.
 
Ik had hiervoor de Spark, die kwam nergens verder dan 350 meter zonder connectie te verliezen.

Ik heb wel eens tussen de 400 en 500 meter gehaald met mijn Spark met een Litchi missie heel laag boven een meertje, maar dat was juist een test wat zo'n waypoint mission zou doen als hij buiten normaal bereik zou komen. Meestal houdt de wifi-verbinding inderdaad rond de 350 meter op (op de band toegestaan in Nederland). En meestal vlieg ik niet veel verder dan een meter of 100 tot 150 weg: dan is een Spark echt afhankelijk van de omstandigheden al moeilijk tot helemaal niet meer te zien, en dat mag niet (en vind ik zelf niet veilig of zelfs fijn)..

In andere landen is het bereik beter (heb US filmpjes van kilometers met een Spark gezien, en zelfs een filmpje uit Azië naar kilometers hoog, de idioot!) met een Spark. Qua vliegbereik kan een Spark dat op een accuutje best, maar qua wifi-bereik dus niet. En daar is op zich niks mis mee.

Mijn maximum vlucht was een ActiveTrack op de fiets van ruim een kilometer lengte. Maar dan heb je de controller bij je op de fiets, en is het controllerbereik tijdens die hele vlucht dus niet meer dan de bijna vaste afstand tussen drone en fiets.
 
Laatst bewerkt: