Mavic Pro Platinum schroefjes doorgedraaid

r.debrock

New Member
Lid geworden
6 jan 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
33
Locatie
Sneek
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik mijn mavic Pro platinum opengemaakt en hier een SD kaartje in gedaan. Helaas bij het openmaken en/of weer dichtmaken heb ik een aantal schroefjes doorgedraaid.

Sommige zitten er helaas niet lekker in. Ze gaan er ook niet meer uit heb al van alles geprobeerd.

Het liefste bestel ik ergens nieuwe schroefjes maar dan moet ik deze er wel uit kunnen krijgen...
Heeft iemand een idee om deze er uit te krijgen?

Groeten,
Robbert
 
Ben bang dat wanneer de schroefdraad dol is dat je ze eruit moet boren. Ga er maar vanuit dat de schroefdraad in je behuizing ook niet lekker meer is. Ik denk dat je een groot probleem hebt gecreëerd. Waarom wil je een sd kaart ( grotere waarschijnlijk) in je Drone plaatsen? Schoefjes zijn trouwens standaard voorzien van een borging (blauwe tip op de schroef )


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat wordt nog een heel karwei met een minuscuul boortje van 1mm ofzo. Ik probeer het even met een tandenborstel (smelten) of een schroevendraaier in de schroefjes te solderen.

Anders laat ik het maar zo het is ook maar 1 schroefje die er niet helemaal in zit.

Ik heb er een SD kaartje in gedaan om de drone te downgraden zodat ik bepaalde dingen kon aanpassen.. max altitude limit, nfz removal enzo.

Had er vanaf moeten blijven maar dat is helaas al te laat..
Vaak zo achteraf
 
Er zijn tubetjes in de handel waarmee je dolle schroef meestal wel weer los krijgt, het spul lijkt op een soort grove polijstpasta,een beetje op de punt van je schroevendraaier op je schroef zetten en draaien maar.

Verzonden met mijn Moto G (5) Plus en de Dronepilots.nl app
 
Wat ik niet echt begrijp is waarom je iets open moet schroeven voor een sd kaart te plaatsen ?
Er zit toch een kaart slot in voor een Micro SD kaart.
Die zit achter een klepje die je zonder gereedschap open kan maken.
Tenminste bij mijn Mavic Pro is dat wel het geval.
Een dol gedraaid schroefje kun je proberen met een dun elektronica kniptangetje net onder het kopje te komen.
Dan losdraaien en tegelijkertijd aan het schroefkopje trekken.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Niet om het één of ander, maar waarom zou je dat willen aanpassen? Die beperkingen zitter er niet voor niets op.

Het gaat mij dan vooral om de max altitude limit om wat hoger te kunnen vliegen dat lijkt mij gewoon erg mooi!
 
Wat ik niet echt begrijp is waarom je iets open moet schroeven voor een sd kaart te plaatsen ?
Er zit toch een kaart slot in voor een Micro SD kaart.
Die zit achter een klepje die je zonder gereedschap open kan maken.
Tenminste bij mijn Mavic Pro is dat wel het geval.
Een dol gedraaid schroefje kun je proberen met een dun elektronica kniptangetje net onder het kopje te komen.
Dan losdraaien en tegelijkertijd aan het schroefkopje trekken.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Er zit een SD kaart slot aan de zijkant van de drone inderdaad.
De oudere mavic's hebben ook nog een interne SD kaart. Die van mij heeft dat niet maar heeft wel de kaart slot. Om te kunnen downgraden etc moet er een interne SD kaart in.

Bedankt voor je reactie ik zal het proberen.
 
Het gaat mij dan vooral om de max altitude limit om wat hoger te kunnen vliegen dat lijkt mij gewoon erg mooi!
En heel veilig ook. Je realiseert je dat hogerop vliegtuigen vliegen en dat je omdat jij het ZO LEUK VINDT andere mensen hun leven in gevaar brengt?

Sent from my SM-G920F using Dronepilots.nl mobile app
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB en Dennis Mengerink
Het gaat mij dan vooral om de max altitude limit om wat hoger te kunnen vliegen dat lijkt mij gewoon erg mooi!
Lijkt mij ook geweldig, maar het mag niet. Omdat het zo erg niet veilig geacht wordt dat dit in de wet staat. Met 200 km/u op de snelweg rijden lijkt me ook gewoon erg mooi, maar dat mag net zo hard niet. Zou je alsjeblieft willen ophouden te proberen mijn huidige hobby moeilijk of zelfs onmogelijk te (gaan) maken? Alvast bedankt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frits1960
Lijkt mij ook geweldig, maar het mag niet. Omdat het zo erg niet veilig geacht wordt dat dit in de wet staat. Met 200 km/u op de snelweg rijden lijkt me ook gewoon erg mooi, maar dat mag net zo hard niet. Zou je alsjeblieft willen ophouden te proberen mijn huidige hobby moeilijk of zelfs onmogelijk te (gaan) maken? Alvast bedankt.
Dat dus!!!!

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Inderdaad moeten we nu allemaal gaan vertellen wat wel en niet mag....
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar daden.
Iedereen doet wel eens wat, wat niet mag......


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar daden.

Klopt. In mijn geval is dat het (eigenlijk...) volledig onnodig nog eens wijzen op een hele donkergrijze plek op een grijs spectrum, en de vraag stellen a.u.b. mijn hobby niet bewust te willen gaan verkloten. Iedereen doet er lekker mee wat hij wil..
 
Ik heb inmiddels een nieuw topic aangemaakt om juist deze grensgevallen te bespreken/verduidelijken. Het kan zomaar zijn dat iemand zich van geen kwaad bewust is, laten we dat niet vergeten. Laten we nieuwe leden wat vriendelijker toespreken in plaats direct de grond in te trappen. Niet iedereen weet wat wij weten. Kennis delen a.u.b.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app