Mavic Pro mee naar Amerika

Discussie in 'Algemene discussie' gestart door ChristC, 4 sep 2017.

1. ChristC

ChristC New Member

Lid geworden:
    10 mei 2017
    Leuk Bevonden:
    5
    Hoi!

Over een paar weken ga ik een roadtrip maken door Amerika, een reis die we nu flink aan het voorbereiden zijn. Natuurlijk wil ik hier mooie foto's & video's van maken, daarom was het voor mijn gevoel logisch om mijn Mavic mee te nemen. Nu sprak ik afgelopen weekend iemand die zei dat het helemaal niet toegestaan is om een drone mee Amerika in te nemen.

Deze zomer heb ik mijn Mavic wel een aantal keer in mijn handbagage mee naar het buitenland genomen, maar dat waren allemaal vluchten binnen Europa (3x Spanje & 1x Griekenland). Daar heb ik geen enkel probleem ondervonden, maar nu maak ik me toch een beetje zorgen over Amerika.

Is er iemand die hier (recente) ervaring mee heeft? We hebben een retour Dusseldorf - LA met Airberlin.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!

2. Eric

Eric Active Member

Lid geworden:
    25 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    93
    Ik ben net aan t lezen mbt drones in usa, daar ik ook een reis aan t plannen ben , waar drones toegestaan zijn. Zo ben ik aan t googlen geslagen en zag dat je wel een drone mee kan nemen naar amerika , maar dat je bijna nergens hem kan oplaten. Drones zijn in alle nationale parken verboden, en dat zijn natuurlijk de interessantste plekken.Als je t toch doet krijg je een flinke boete , kan in de 1000den dollars zijn. Voor mij is usa mbt dronen niet weggelegd. Even voor mij dus verder kijken helaas

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

3. ChristC

ChristC New Member

Lid geworden:
    10 mei 2017
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat nationale parken verboden zijn wist ik idd, ik zou hem vooral meenemen om het roadtrip-gevoel vast te leggen. Ik kom veel wisselende verhalen tegen, vandaar mijn vraag. Ik heb net een account aangemaakt voor FAA, die ga ik straks even aanvragen.

4. Eric

Eric Active Member

Lid geworden:
    25 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    93
    Oh dan is het geen probleem .
    Maar volgens mij hoef je de mavic niet registreren bij de faa als je "under the special rule for model aircraft" vliegt maw hobby en recreational

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

5. Travel D

Travel D New Member

Lid geworden:
    woensdag
    Leuk Bevonden:
    0

6. Travel D

Travel D New Member

Lid geworden:
    woensdag
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Chris,

Ben je al terug van je Road trip door Amerika? Ik zou graag willen weten hoe het ging met de Drone. Heb je hem nog geregistreerd en kunnen vliegen?
    Ik ga volgend jaar naar west Amerika en zou graag willen horen hoe het ging de de Drone enz.

7. drone_goals

drone_goals New Member

Lid geworden:
    5 nov 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik lees mee ! In mei ga ik namelijk naar Amerika ook .

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app

Deel Deze Pagina