Mavic Pro H.264 Intra frame flicker

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Broertje

Member
Lid geworden
20 jun 2018
Berichten
93
Waarderingsscore
47
Punten
18
Leeftijd
58
Locatie
Lelystad
Beste leden,

Sinds september geniet ik elke keer volop van mijn fijne Mavic Pro Platinum.
Het is mij uiteraard ook al opgevallen dat in de filmopname bij veel details het irritantie "knipper" effect te zien is. Als ik over een groot stuk bos vol bomen vlieg is het goed zichtbaar. Ik gebruik inmiddels ook de Polar Pro ND filters en probeer met 100 ISO op 1/50ste sluitertijd op te nemen.
Op het forum kon ik ondanks een zoek actie geen ervaringen van jullie hier over vinden.
Ook op Youtube veel al over gelezen\gezien. In deze video werd mij veel duidelijk waar deze "knipper" vandaan kwam.
Uiteindelijk wordt in deze video duidelijk dat de Neat-video plugin een oplossing kan bieden.
Maar ik ben benieuwd hoe andere Mavic Pro piloten dit eventueel hebben aangepakt.
Alvast dank voor jullie reactie.
 
Ik heb 't zelfde inderdaad toen ik in IJsland bij Jökullsarlon over het meer richting een zwartgeblakerde ijsschots vloog. De schaduw van die ijsberg in het water veroorzaakt nogal storende en zeer zichtbare flickering. Heb de video niet paraat helaas en heb er nog geen oplossing voor. Ik ga de plugin eens proberen en zal het resultaat melden.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je bericht. Ik zag dat het al veel gelezen was maar wellicht storen andere mensen zich hier niet zo aan, dat kan natuurlijk. Ook is het soort opname met name veel kleine details wel degene waar het zichtbaar in is.
Oh ik ben wel benieuwd naar je beelden, heb deze drone o.a. gekocht voor een reis naar IJsland in 2020.
Ik zit al een tijdje te spelen met Neat maar het is best lastig de balance te vinden, vooral dat het niet te onscherp wordt door te veel ‘ruis’ te onderdrukken.
Deze jongen heeft ook wel een goede uitleg en een preset op zijn site.

Groet Danny



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb 't filmpje nog eens in ruwe vorm gekeken en niets aan de hand. Premiere CC doet er vreemde dingen mee na color grading en versnelling van het fragment.
Ik heb net m'n 3e reis naar IJsland geboekt en ga dan het Laugavegur pad lopen. Tips: bereid gje goed voor met reisgidsen, youtube video's kijken, de juiste equipment. Leer jezelf excelente vlieg, video en foto skills aan. Places not to miss: Thingvellir, Jökullsarlon (of Fjallsarlon als je Jökullsarlon te druk vindt) maar de grootste tip is huur een jeep en neem de F 208 naar Landmannalaugar. Probeer daar zo lang mogelijk te blijven met voldoende batterij capaciteit. Vergeet onderweg niet te vliegen bij Sigöldugljufur canyon.
Ik zal me verder inhouden niet pagina's verder te schrijven over IJsland
 
Ik heb de tekst over een flikker in de beelden gelezen, maar kan aan het kleine video/beeld dat hier te zien is niets bijzonders ontdekken. Zelf film ik met een Mavic pro en heb vooral bij opnames met tegenlicht ook heel lichte flikkeringen in sommige beelden ontdekt : het is net of er een flauwe rimpeling door het beeld trekt.
Met het programmatje Ashampoo Video Optimiser is het gelukt om die `rimpeling´ zodanig te onderdrukken, dat die niet storend meer is. Uiteindelijk heb toch ik de beeldfragmenten met de rimpelingen maar weggeknipt voor behoud van een zo goed mogelijke beeldkwaliteit. De vraag voor mij blijft: hebben wij het over hetzelfde verschijnsel?
 
Ik heb 't filmpje nog eens in ruwe vorm gekeken en niets aan de hand. Premiere CC doet er vreemde dingen mee na color grading en versnelling van het fragment.
Ik heb net m'n 3e reis naar IJsland geboekt en ga dan het Laugavegur pad lopen. Tips: bereid gje goed voor met reisgidsen, youtube video's kijken, de juiste equipment. Leer jezelf excelente vlieg, video en foto skills aan. Places not to miss: Thingvellir, Jökullsarlon (of Fjallsarlon als je Jökullsarlon te druk vindt) maar de grootste tip is huur een jeep en neem de F 208 naar Landmannalaugar. Probeer daar zo lang mogelijk te blijven met voldoende batterij capaciteit. Vergeet onderweg niet te vliegen bij Sigöldugljufur canyon.
Ik zal me verder inhouden niet pagina's verder te schrijven over IJsland

Sorry voor mijn late reactie. Wij reizen met mensen die IJsland al eerder bezocht hebben, foto/film skills gaat wel goed komen :)
Bedankt voor de tips iig.
 
Ik heb de tekst over een flikker in de beelden gelezen, maar kan aan het kleine video/beeld dat hier te zien is niets bijzonders ontdekken. Zelf film ik met een Mavic pro en heb vooral bij opnames met tegenlicht ook heel lichte flikkeringen in sommige beelden ontdekt : het is net of er een flauwe rimpeling door het beeld trekt.
Met het programmatje Ashampoo Video Optimiser is het gelukt om die `rimpeling´ zodanig te onderdrukken, dat die niet storend meer is. Uiteindelijk heb toch ik de beeldfragmenten met de rimpelingen maar weggeknipt voor behoud van een zo goed mogelijke beeldkwaliteit. De vraag voor mij blijft: hebben wij het over hetzelfde verschijnsel?

Het is erg lastig te zeggen of dit hetzelfde is. Ik zal van de week een opname van mijzelf online zetten waarin je dit goed kan zien.
Wat ik ook nog ga proberen is het aanpassen van D-Cinelike settings op mijn Mavic Pro P. Sharpness\Contrast\Saturation alles op 0 zetten. Uit mijn hoofd film ik nu met sharpness +1
En dan kijken of het na bewerking in Premiere minder te zien is.