Mavic mini, wifi aan of uit.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Drone2

Active Member
Lid geworden
24 apr 2020
Berichten
171
Waarderingsscore
34
Punten
28
Locatie
Delft
Hoe stellen jullie je telefoon in tijdens het vliegen?
Wifi aan of uit?
of de telefoon op vliegtuig stand zetten.
wat is de juiste instelling er staat niets in de handleiding dus mooi een vraag voor het forum.
 
Ik plug hem er in, en ik ga vliegen.
Vliegtuigmodus is wel handig als je niet gestoord wilt worden, of de kans daarop wilt voorkomen. Anders dan dat kun je gewoon vliegen.

Wifi aan of uit maakt eigenlijk niks uit.
 
Mavic mini gebruikt z'n eigen WiFi, beste is zoals hierboven is gezegd , vliegtuigmodus inschakelen !.
 
Mavic mini gebruikt z'n eigen WiFi, beste is zoals hierboven is gezegd , vliegtuigmodus inschakelen !.

Juist omdat de mavic mini zijn eigen wifi heeft denk ik dat je de wifi van de telefoon beter kan uitzetten.
er word gewaarschuwd om niet te dicht bij zendmasten te vliegen of waar veel wifi verkeer is dit kan de besturing of de reikwijdte van de drone beïnvloeden.
Je telefoon zend en ontvangt wifi signalen dus zou die theoretisch een storende factor voor de drone kunnen zijn.
 
Daarom zet ik mijn telefoon op " vliegtuig-stand ", ik heb trouwens een tweede occasie telefoon zonder SIM kaart die ik alleen gebruik voor m'n mini, ook met of zonder WIFI of Vliegtuig-stand blijf WEG van zendmasten, gelijk welke.
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Daarom zet ik mijn telefoon op " vliegtuig-stand ", ik heb trouwens een tweede occasie telefoon zonder SIM kaart die ik alleen gebruik voor m'n mini, ook met of zonder WIFI of Vliegtuig-stand blijf WEG van zendmasten, gelijk welke.

dat ben ik helemaal met je eens Guido, maar het was maar een voorbeeld om iets duidelijk te krijgen.
er word redelijk veel geschreven in de handleiding maar bizar weinig over het plaatsen en instellen van de telefoon, je moet ook vooraf ook goed zoeken of jou telefoon wel werkt op de mini, daarin is DJI niet erg duidelijk.
 
Heeft iemand de specificaties die nodig zijn voor connectie gsm naar mavic mini.
Is dat bijv. 64 bits kaart, 4 gb werkgeheugen en 64 gb opslag geheugen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen op de Xiaomi redmi 7a gaat het niet lukken. slechts 2 gb werkgeheugen.