Mavic Mini; wel of geen speelgoeddrone?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Wij weten wel beter? Wie is wij? Voor een DJI Mini heb je geen vliegbewijs nodig. En de regels waar je mag vliegen en waar niet waren er al. Het gaat mij om de registratie. Er zijn meer drones dan alleen DJI. 23 Euro aan de RDW voor en drone van 15 Euro! Is dat normaal? Vanwege DE CAMERA. Zodra er een camera op zit dan opeens is me dat ding gevaarlijk joh! Zonder camera, ach dan gebeurt er niets. Het is die camera! Vliegende atoombom.
 
Nogmaals. Maak je niet zo druk man. Overigens vind ik het soieso onverstandig om een kind van 12 alleen met een drone te laten vliegen
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
  • Leuk
Waarderingen: Jroose79
A1-A3-A2 nodig en registratie. Da's dus 99+199+23 Euro samen. Voor een drone van 44 Euro en 99 cent.
 
Tja als je €600 uitgeeft aan een DJI Mini 2 fly more combo dan is 23 Euro aan de RDW niet veel. En toch klagen!
 
A1-A3-A2 nodig en registratie. Da's dus 99+199+23 Euro samen. Voor een drone van 44 Euro en 99 cent.
Ja. Staat er netjes bij dat A2 nodig is.. dus als je daar geen zin in hebt.. niet kopen..
 
Ik ga de batterijen van mijn DJI in mn tasje doen voor morgen en zal er aan denken wat een onrecht ik en de rest van de dji piloten je heb aangedaan door een dji te vliegen..

Weltrusten
 
En dat weet je dus voor je koopt.
Wat is je volgende link om je gelijk proberen te halen?

Dit is een 'discussies zonder eind.
Menigeen zou soepelere regels willen maar zo zijn de regels nu eenmaal en echt geen wereldproblemen.

'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Ik ben deze discussie nu zat en sluit voor nu deze thread. Als je geïnteresseerd bent in het onderwerp moet je maar even teruglezen, want er zijn meerdere zinnige antwoorden op deze vraag gegeven.

Kort gezegd: Nee, de DJI Mavic Mini is geen speelgoeddrone.

Als een andere moderator deze thread wil unlocken vind ik het prima (misschien doe ik dat zelf, na een afkoelperiode), maar dit is wat mij betreft even meer dan genoeg zo..
 
Laatst bewerkt:
De overheid meet weer met twee maten. Eerst wordt er verteld over "speelgoed-drones zonder camera" en verderop "speelgoed-drones met of zonder camera". Ja... bla-bla-bla! Maar pas op met bomen! Want de Mavic Mini van 249 gram met een half lege batterij (ja, batterij-vulling nooit voor 100% gebruiken) vliegt na ca 10 minuten na een kort berichtje vanzelf terug met ca 50km/h en volgt dan niet altijd precies de zelfde route. En als hij in een toevallig op zijn pad staande boom blijft hangen ...is het dan wachten tot hij er weer uitvalt?
 
De overheid meet weer met twee maten. Eerst wordt er verteld over "speelgoed-drones zonder camera" en verderop "speelgoed-drones met of zonder camera". Ja... bla-bla-bla!
Ik denk dat er weinig mensen zijn die begrijpen wat je hier mee bedoeld. Ik in ieder geval niet. Handig om even de bron te vermalden.
De regelgeving is glashelder.


Maar pas op met bomen! Want de Mavic Mini van 249 gram met een half lege batterij (ja, batterij-vulling nooit voor 100% gebruiken) vliegt na ca 10 minuten na een kort berichtje vanzelf terug met ca 50km/h en volgt dan niet altijd precies de zelfde route. En als hij in een toevallig op zijn pad staande boom blijft hangen ...is het dan wachten tot hij er weer uitvalt?

Wat is hier nou eigenlijk de vraag of de boodschap ?
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54