Mavic mini weer leverbaar

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Hoi Eric jan, dat is een keiharde realiteit,
Ik wil me binnen de wet begeven vandaar dat ik er zeker iets voor wil doen met betrekking tot een hobby maar dan moet het ook zo zijn dat de wet ook in de gehele EU geld. En of Roc light daar dan nog voldoende zal zijn? Ik ben niet voornemens een lichamelijk piloten keuring te ondergaan of in de orde van duizenden euro's uit te geven om een drone te vliegen die daar een fractie van kost, dat voor leuk beeld materiaal en puur voor de hobby? Dan gaat er een piraten sticker op.
Groet, Cobus.
Houd deze beelden alstublieft voor jezelf, dit is realiteit maar hoort niet op dit forum!
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
De mini kun je gewoon houden hoor, alleen zul je jezelf komend voorjaar/zomer wel moeten inschrijven omdat er een camera onder hangt, zo gaat de wet er nou eenmaal uit zien. Zolang je recreatief blijft vliegen hoef je je niet druk te maken.

Yep
 
Laatst bewerkt:
Cubus, ik begrijp wat je bedoelt en ben het daar wel mee eens. Ik zou in jou situatie kiezen voor nog een drone erbij. Eente met meer gewicht en vermogen om iets meer wind te kunnen trotseren. Voor jou is dan de kans dat je in je drie vakantieweken de lucht in kan alleen maar groter.

Yep Widan en dat was nou net de opzet! maar uitvogelen welke en tsja wellicht iets gaan lezen leren en examineren.
 
Dat benzine duur is interesseert mij echt niets, maar als er geen rode draad is qua wetgeving wordt het een puinhoop en kan iedereen maar doen en laten wat hij wil. Ben al jaren een fanatieke dronepiloot en heb heel wat mooie video's gemaakt. Wat mij betreft is ID-identification ook wat overdreven maar.... ik wil graag mijn hobby uit blijven oefenen en houd mij zo veel mogelijk aan de regels.
 
Dit Was ter illustratie hoe veraderlijk wind is op hoogte ook al oogt het weer kalm, en het ging over echt vliegen in de bergen? Dus ik zou ook geen opname mogen posten van onze Tukkervlet waarbij de hele huisraad door de kajuit vliegt op het hollands diep? Roze wolk?/zonnebril? Hmmmm heb mij niet schuldig willen maken aan het posten van niet toegestaan beeldmateriaal. ben bekend met het niet mogen maken van reclame op fora maar wat is dit dan?
Ik ben geen moderator hoor, maar ik vind dat dit soort beelden niets met de drone-hobby te maken hebben. Deze heftige beelden zijn wat mij betreft over-the-top. Ik kan het verkeerd hebben, maar het is hier de bedoeling (lijkt mij) om ervaringen en informatie te delen en daar hoort dit soort beeldmateriaal niet bij. Misschien ben ik wel een watje, maar bijna-dodelijke ongevallen hoef ik hier niet te zien.
 
Je hoeft je niet te excuseren hoor, maar laat iedereen in zijn waarde. Als je een mening niet kunt aanvaarden/accepteren is dat helemaal niet erg, zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Maar als je mij als wildvreemde zegt dat ik geen kranten lees of met andere woorden 'dom' ben, vind ik niet prettig. Buiten dat ben ik erg benieuwd wat jouw keuze zal zijn wat een andere/nieuwe drone betreft, dat is dan mijn positieve kant. En wat het verwijderen van het filmpje betreft, daar ga ik niet over.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Dennis, ik heb getracht een moderator te bereiken om het schokkende beelmateriaal te verweideren maar kan geen contact informatie vinden van een Wiebe, geen grap! Help.
Komt vast wel goed hoor, het was wat mij betreft nou eenmaal een pittige discussie. Wat mij betreft zand erover hoor!:)
 
Tja, dat is een stuk(je) ervaring wat juist kan worden aangevuld bij de overheid wat extra info betreft. ...
Bedoel je daarmee dat je graag ziet dat er een soort mountain flying kwalificatie op je drone brevet moet komen? Vast niet ;)
Maar in de bemande luchtvaart is dat dus wèl het geval. Menig vliegveld in Oostenrijk en Zwitserland mag je niet naar toe vliegen als je geen mountain rating hebt. Juist vanwege het extra gevaar en de specifieke dingen die je in ons platte polderlandschap niet tegen komt.
Klein voorbeeldje - en waar ik op doelde in mijn eerdere post - is: als de wind over een berg heen komt, dan daalt -ie aan de andere kant weer. Is de wind sterk genoeg, dan komt -ie "los" van de berg en ontstaat een "rotor". Merk je dat je door de wind naar beneden gedrukt wordt wanneer je aan de lijzijde van de berg vliegt, dan heb je de neiging om snel bij de berg weg te vliegen. Dat is vaak ook de beste oplossing (bij weinig wind aan de andere kant van de berg). Maar niet als er zich zo'n rotor gevormd heeft. Dan is het juist beter om dichter bij de berg te gaan vliegen, ook al is dat counter-intuïtief, want daar is dan een opgaande stroming. Dat soort dingen leer je in een cursus bergvliegen, maar kun je natuurlijk ook gewoon zelf opzoeken. Er is zat informatie over te vinden en bergvliegen (mountain flying) is dan een goede ingang die je al gauw een avondje aan het lezen houdt ;)
 
Bedoel je daarmee dat je graag ziet dat er een soort mountain flying kwalificatie op je drone brevet moet komen? Vast niet ;)
Maar in de bemande luchtvaart is dat dus wèl het geval. Menig vliegveld in Oostenrijk en Zwitserland mag je niet naar toe vliegen als je geen mountain rating hebt. Juist vanwege het extra gevaar en de specifieke dingen die je in ons platte polderlandschap niet tegen komt.
Klein voorbeeldje - en waar ik op doelde in mijn eerdere post - is: als de wind over een berg heen komt, dan daalt -ie aan de andere kant weer. Is de wind sterk genoeg, dan komt -ie "los" van de berg en ontstaat een "rotor". Merk je dat je door de wind naar beneden gedrukt wordt wanneer je aan de lijzijde van de berg vliegt, dan heb je de neiging om snel bij de berg weg te vliegen. Dat is vaak ook de beste oplossing (bij weinig wind aan de andere kant van de berg). Maar niet als er zich zo'n rotor gevormd heeft. Dan is het juist beter om dichter bij de berg te gaan vliegen, ook al is dat counter-intuïtief, want daar is dan een opgaande stroming. Dat soort dingen leer je in een cursus bergvliegen, maar kun je natuurlijk ook gewoon zelf opzoeken. Er is zat informatie over te vinden en bergvliegen (mountain flying) is dan een goede ingang die je al gauw een avondje aan het lezen houdt ;)
Is meer als veiligheidstip bedoeld, ik heb aardig wat gevallen gelezen waarbij men bij te harde wind vloog en de drone zijn verloren. Dan heb je dus een ongeleid projectiel en dat wil niemand toch? Het onderwerp 'wind' zie ik nergens terug maar lijkt mij zeker een goed extra punt over hoe je veilig vliegt. Hierbij doel ik op het verschil in wind mee en wind tegen.
 
(...) nou dan wordt het vliegen met een piratenvlag denk.:D

Ik heb de rest van de discussie ook al gelezen, maar... Ik zou me dus echt heel goed oriënteren op de daadwerkelijke situatie en (on)mogelijkheden voor ik hier (ook al is het voor de grap) dat soort opmerkingen zou gaan maken..
 
Laatst bewerkt:
Dennis, ik heb getracht een moderator te bereiken om het schokkende beelmateriaal te verweideren maar kan geen contact informatie vinden van een Wiebe, geen grap! Help.
Je kunt je eigen posts gewoon bewerken hoor. Heb je geen moderator voor nodig..