Mavic mini weer leverbaar

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Stone maker

New Member
Lid geworden
2 jan 2020
Berichten
16
Waarderingsscore
3
Punten
3
Locatie
Ure anus
Mavic mini is weer leverbaar, bij Con..d.
 
Laatst bewerkt:
Mavic mini is weer leverbaar, bij Con..d Ik denk ik zeg het even omdat ik oportunisten zie op marktplaats die €600.00 vragen voor de Fly more combi omdat ze nergens leverbaar zijn, bah bah daar wordt ik persoonlijk echt misselijk van. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag en zag het gezicht van mijn zoon?, nu gauw nog maar 1 besteld :);):rolleyes: Enfin, ik denk zelf toch in het cursus materiaal te moeten vooooor! Juni/Juli omdat ik denk uiteindelijk niet weg te komen met de mini? Wij blijven meestal in de E.U. met vakantie? Ik heb genoten van een filmpje Mountains 4K van ene Jarek, maar ik denk dat onze mini weg waait in die settup? Andere Mavic mini bezitters raken vaker hun mini drone kwijt? Bijv op een schitterende zomerdag waait het nog enorm bij bijv de erzherzog Johan hut op de Grosschglockner, nu is het slapen daar al niet comfortabel maar als ik ook mijn drone kwijt ben doe ik zeker geen oog dicht, en smaakt het bier me ook niet meer! Fotograferen lukt ons echt wel maar het vliegen is gewoon nog KaK, Sorry! Van het weekend gevlogen op mijn werk en alles geraakt wat er stond, gelukkig met prop guards. Hoe dan ook, eerst kruipen dan leren lopen en dan rennen? Vliegen is echt nog een drama hier, alle bedienings mode's geprobeerd 1 , 2 , 3 etc maar het voelt onnatuurlijk?, "Ik", (offtopic) , speel ik een spel met mijn zoon"Ghost Recon Breakpoint", en daar vlieg ik de drone (VR uiteraard), zonder problemen?. Hoe kan dat?, ik heb ook gelezen dat somigge drones op een ps4 pro controller vliegen?, het zou me wat, "maar daarmee kan ik wel overweg?", of ik 50 ben of niet?. En wat nog een groter drama is met de ingevoerde capaciteiten van de mini?, "morgens kijk je op het werk UAV voorspellingen, hmmmm goed vliegweer, je mag bijna naar huis en wat denk je?, (RUK)winden op 50 meter hoogte. Ja dahaaag, weer niet vliegen!, de mini is weer grounded!, of ik zie mezelf ook al €100 aan beloning uitloven in de hoop hem terug te krijgen? Het gaat hem niet worden op een natuurlijke schoonheid als het nationalpark de Grossglockner, daar waait het altijd. Eigenlijk kun je er alleen indoor mee vliegen of is UAV een overspannen app? Veel beginners vragen van mijn zijde denk ik, maar men kan mij niet kwalijk nemen dat ik veel vragen heb en ze niet allemaal terug kan vinden op dit forum met de zoekfunctie? Of moet meer tijd investeren in het zoeken op het forum maar ja, Soms tik je niet ineens de juiste zoeksleutel? vragen mag ook denk? Maar kan iemand een goed advies geven wat dit aangaat? Ik zag anderzijds weer een vlucht van peShir in Ijsselstein meen ik en het weer was helemaal niet zo vriendelijk?, maar hij kon toch de mini vliegen en in bedwang houden? Ben ik dan te voorzichtig/bang om hem kwijt raken? "Hoe dan ook", target dit jaar en persoonlijk ontwikkelings plan oftewel POP!, "voor mij", is het vliegen onder de knie te krijgen voor we weer op de Grossglockner zijn. Zouden we elders zijn dit jaar wil ik trouwens ook een drone mee nemen, ik heb naast het fotograferen de mogelijkheden van het begrip drone gezien en ben daar ontzettend in geintresseerd. Ook de volgmodes die somigge Dji drones hebben (bizar), de mini dus niet. Maar de mini blijft favoriet al was het alleen al om het klein stukje vernuft geperst in de 249 gram, prachtig. "Ik verdiep me naast eventueele adviezen altijd nog zelf in de materie", zo is het niet?, niet dat jullie denken (jah hallo!,gebruik de zoekfunctie van het forum eens?) Maar wellicht helpt het als iemand een inzet geeft voor de volgende criteria. Vliegduur accu & drone, 4K opname mogelijkheid, en wind bestendigheid/stabiliteit. Welke drone komt daarvoor nu direct in aanmerking? Hoe dan ook, alvast bedankt voor eventueele hints, ben mogelijk niet zo frequent online maar doe mijn huiswerk weldegelijk. Iedereen een fijne avond voor wat deze nog rest, eventueel eet smakelijk, ontkurken wij hier alvast een mooie fles,
Groet, Cobus.

Ps: grammaticale fouten en verkeerd begrepen intonatie door foutief gebruikte grammaticale leestekens zijn geheel voor mijn rekening. :)
Halleluja wat een verhaal, en (Ja ik ben eerlijk) ik zie door de bomen het bos niet meer wat je bedoelt. Kun je even jouw vragen inkorten? Uiteraard kun je altijd een rotte appel in handen krijgen, maar ikzelf heb tot nu toe nog nooit zo veel vertrouwen gehad in een drone, ben supertevreden. Hier een filmpje van mij(Gewoon recreatief)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel heel verhaal hoor Cobus
Heb er even een stukje uitgehaald...

[QUOTE="Van het weekend gevlogen op mijn werk en alles geraakt wat er stond, gelukkig met prop guards. Hoe dan ook, eerst kruipen dan leren lopen en dan rennen? Vliegen is echt nog een drama hier, alle bedienings mode's geprobeerd 1 , 2 , 3 etc maar het voelt onnatuurlijk?, "Ik", (offtopic) , speel ik een spel met mijn zoon"Ghost Recon Breakpoint", en daar vlieg ik de drone (VR uiteraard), zonder problemen?. Hoe kan dat?, ik heb ook gelezen dat somigge drones op een ps4 pro controller vliegen?, het zou me wat, "maar daarmee kan ik wel overweg?", of ik 50 ben of niet?. En wat nog een groter drama is met de ingevoerde capaciteiten van de mini?, "morgens kijk je op het werk UAV voorspellingen, hmmmm goed vliegweer, je mag bijna naar huis en wat denk je?, (RUK)winden op 50 meter hoogte. Ja dahaaag, weer niet vliegen!, de mini is weer grounded!, of ik zie mezelf ook al €100 aan beloning uitloven in de hoop hem terug te krijgen? Het gaat hem niet worden op een natuurlijke schoonheid als het nationalpark de Grossglockner, daar waait het altijd. Eigenlijk kun je er alleen indoor mee vliegen of is UAV een overspannen app? [/QUOTE]

Wat je naar mijn idee goed doet en altijd moet blijven doen is de weersinformatie raadplegen. Daarop baseer je je vlucht.
Daarnaast ook je eigen visuele waarneming van in ieder geval de wind op laag niveau. Bijvoorbeeld door te letten op het bewegen van takken van struiken/bomen enz., en de snelheid van voorbij trekkende wolken en de richting.

Nu las ik op het forum (weet ff niet meer van wie) een heel doordachte (eigenlijk super logische) manier om toch vaker te kunnen vliegen met minder risico, 'vlieg weg tegen de windrichting is'. Wil ja vanwege teveel wind of een te lege accu nog terugkomen, dan is terugvliegen makkelijker.
Ofwel Cobus, na het weer gecheckt te hebben, zoek de open ruimte waar je enkel gras kunt raken en ga lekker vliegenuren maken.
Veel plezier en hou ons op de hoogte :)
 
Ik zag anderzijds weer een vlucht van peShir in Ijsselstein meen ik en het weer was helemaal niet zo vriendelijk?, maar hij kon toch de mini vliegen en in bedwang houden?
Verreweg de meeste beelden uit
zijn gemaakt met mijn Spark, niet met de Mavic Mini; die 50 gram meer en iets andere vorm maakten in die omstandigheden voor mij genoeg verschil om toch te switchen.

Beste suggesties die ik voor je heb:
- oefen veel, verwacht (eerst) weinig
- vlieg op een groot open veld waar dat mag
- vlieg eerst met zo weinig mogelijk wind
- vlieg met goede GPS ontvangst
- probeer niet "constant te sturen"
- in geval van twijfel alle sticks los...

Dan wordt het vanzelf wel beter.

Als dat betekent dat je nu even minder (vaak) kan vliegen omdat het veel en hard waait, dan is dat nu maar even zo...
 
Laatst bewerkt:
Nu las ik op het forum (weet ff niet meer van wie) een heel doordachte (eigenlijk super logische) manier om toch vaker te kunnen vliegen met minder risico, 'vlieg weg tegen de windrichting is'. Wil ja vanwege teveel wind of een te lege accu nog terugkomen, dan is terugvliegen makkelijker.

Bedoelde je deze? Met welke windsnelheid kan je nog vliegen?
 
  • Leuk
Waarderingen: iwanW
Halleluja wat een verhaal, en (Ja ik ben eerlijk) ik zie door de bomen het bos niet meer wat je bedoelt. Kun je even jouw vragen inkorten? Uiteraard kun je altijd een rotte appel in handen krijgen, maar ikzelf heb tot nu toe nog nooit zo veel vertrouwen gehad in een drone, ben supertevreden. Hier een filmpje van mij(Gewoon recreatief)
Ik lees vanachter een laptop en bezoek het forum met een laptop, wellicht lees jij vanaf een telefoon?, dan zal de tekst wellicht niet in het schermpje passen? De weergave is om een indruk te schetsen waarvoor de drone zou moeten dienen. Dank voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Verreweg de meeste beelden uit
zijn gemaakt met mijn Spark, niet met de Mavic Mini; die 50 gram meer en iets andere vorm maakten in die omstandigheden voor mij genoeg verschil om toch te switchen.

Beste suggesties die ik voor je heb:
- oefen veel, verwacht (eerst) weinig
- vlieg op een groot open veld waar dat mag
- vlieg eerst met zo weinig mogelijk wind
- vlieg met goede GPS ontvangst
- probeer niet "constant te sturen"
- in geval van twijfel alle sticks los...

Dan wordt het vanzelf wel beter.

Als dat betekent dat je nu even minder (vaak) kan vliegen omdat het veel en hard waait, dan is dat nu maar even zo...

Dank voor je reactie Peshir, ik denk de lat dan ook wat te hoog gelegt te hebben om door nauwe doorgangen te vliegen en ook uit het zicht dus de mini bestuurd vanaf een punt waar ik geen visueel oogcontact meer had met de drone. Dit ging overigens best goed, echter heb ik moeite met de controller en zijn functie toewijzingen. Ik heb 3 modes geprobeerd en zag geloof ik ook dat ik de knoppen zelf kan toewijzen? Moet ik nog uitvogelen, wellicht te vroeg gekraaid. Ik denk dat ik beter wat ga lezen voordat ik mijn vragen hier stel. Bovendien kan ik als het goed is van het weekend samen met mijn zoon gaan vliegen, kunnen we van elkaar leren. Of het buiten wordt? ben er bang voor van niet.
Hoi hoi, dank voor de input.
 
Laatst bewerkt:
Bij vliegen in een hal heb je vaak geen GPS ontvangst, en zijn mijn laatste paar suggesties ("bij twijfel sticks los") nogal onzinnig of zelfs gevaarlijk. Maar goed, dat lijkt me duidelijk..
 

Uitproberen met oplopende windsnelheden tot een punt waar jij het niet meer vindt kunnen. Houd rekening met voorspelde windkracht en eventueel veel hardere windvlagen. In geval van twijfel, vlieg van je home point weg tegen de wind in, dan kun je altijd weer terugkomen (let dan op vaste windrichting, en geen veranderlijke windrichting).

:) Klopt helemaal, jij had de tekst die ik bedoelde gepost. Zo duidelijk, super ;)
 
Hoi Iwan, dat van tegen de wind in weg vliegen had ik ook gelezen, een goede tip maar logische situatie als je dit beredeneerd. Als wij met onze boot de boven Merwede op gingen en ik verstookte 20 liter diesel stroomopwaarts en had er dan nog 20 was je gegarandeerd weer thuis in Gorichem. Zover was ik al wel, een accu hetzelfde verhaal. Bovendien ledig je een lipo accu liever niet onder de 20%, dan ben je hem eigenlijk aan het mollen, let daarop.

Wat mij bezig hield is m.b.t. UAV: je voert de spec's in van de Mavic Mini doet daar nog voorzichtigheidshalve een wat lager maximale windsnelheid bij-in dit bij de drempel instellingen. Dan bleek afgelopen dagen of weken dat je bijna niet kon/kan vliegen zonder dat de mini in problemen zou kunnen komen. UAV geeft vaker rood dan groen, zeker op 50 meter hoogte. Daar bekroop mij het idee toch een zwaarder exemplaar te moeten hebben om mooie vakantie filmpjes te kunnen gaan maken zoals Jarek deed. Als Jarek een buikje had gehad en ietwat kalend had ik kunnen zeggen daar loop ik met mijn vrouw! :) Zo ook dus de uiteenzetting waarvoor de drone nummer 2 moet gaan dienen, ik ben er alwel uit dat de mini niet geschikt is om mee te nemen de bergen in.

Verder heb ik moeite met de besturing van de controller van de mini en zag elders op internet dat men controllers had zoals de sixaxis van bijv een ps4, "sterker nog er is een drone die je kunt besturen met de sixaxis van Sony, "weet even niet welke maar kan dat nog eens opzoeken. Geloof niet dat ik daar dan moeite mee zou ondervinden zoals nu? Nu haalde ik al aan dat er surealistische games zijn zoals Ghost Recon waarin je met een drone vliegt, en dit voelt zeer natuurlijk aan. Maar dat kun je alleen zelf bemerken als je het spel speelt. Zo ook VR van Sony en je met de controllers overweg kan of bezig bent. Wat ik jammer zou vinden is dat als ik straks aan de Dji controller gewend ben, een andere zwaardere drone aanschaf van wellicht een ander merk ik dan weer een totaal andere besturing krijg. Of weet ik nog niet alles van controllers? zijn er ook geavanceerdere modellen die ik zou kunnen linken aan elke drone die ik wil? Zelf mag bepalen welke knoppen voor stijgen toe te wijzen en welke voor draaiende bewegingen? Ik heb wellicht nog wat teveel vragen en houd het maar kort, anders wordt het verhaal te groot voor een smartphone ;)
Dank voor je reactie, ik ga weer wat lezen.

Een hele uiteenzetting met je gevoelens over het vliegen met een Mini. Ik denk dat als je vind dat de Mavic Mini niet geschikt voor in de bergen, persoonlijk is. Volgens de technische aspecten van de Mini is er wel degelijk heel mooi video en fotomateriaal met de Mini in de bergen te maken, maar ik snap natuurlijk ook wel dat je je daar persoonlijk ook goed bij moet voelen. Waar de ene persoon mooie resultaten met een bepaalde drone behaald, hoeft dat nog niet voor iedereen te gelden. Maar om daarbij de Mavic als niet geschikt te beoordelen zonder eigen praktijkervaring (vlieguren) in de bergen, vind ik wel te kort door de bocht.
 
Een hele uiteenzetting met je gevoelens over het vliegen met een Mini. Ik denk dat als je vind dat de Mavic Mini niet geschikt voor in de bergen, persoonlijk is. Volgens de technische aspecten van de Mini is er wel degelijk heel mooi video en fotomateriaal met de Mini in de bergen te maken, maar ik snap natuurlijk ook wel dat je je daar persoonlijk ook goed bij moet voelen. Waar de ene persoon mooie resultaten met een bepaalde drone behaald, hoeft dat nog niet voor iedereen te gelden. Maar om daarbij de Mavic als niet geschikt te beoordelen zonder eigen praktijkervaring (vlieguren) in de bergen, vind ik wel te kort door de bocht.

Dat zou kunnen wat jij daar zegt. Anderzijds een eenvoudig sommetje. De Mavic mini heeft een snelheid van 47 km per uur zonder wind. Momenteel heb ik op UAV 50 km wind op 50 meter & windstoten van 80 km, (hier in NL). Wie wel eens in Karinthië geweest is weet dat het ook zomaar 3 weken matig weer kan zijn zoals nu hier.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen wat jij daar zegt. Anderzijds een eenvoudig sommetje. De Mavic mini heeft een snelheid van 47 km per uur zonder wind. Momenteel heb ik op UAV 50 km wind op 50 meter & windstoten van 80 km, (hier in NL). Wie wel eens in Karinthië geweest is weet dat het ook zomaar 3 weken matig weer kan zijn zoals nu hier. Op de Grossglockner waar ik dan 2 weken alle dagen ben van morgens tot meestal avonds zie je vele weervariaties, aan de ene kant van de berg kan de zon schijnen aan de andere kant stormt het, of heb je onweer, het is een extreme omgeving Iwan. Als je dan ook nog op hoogte bent, laten we zeggen van 2300 tot 3200 meter kun je niks met de mini, dat heeft niets met vliegervaring te maken maar met wat wij daar zelf zagen. En omdat ik maar 1x per jaar 3 weken in Oostenrrijk ben wil ik wel graag kunnen vliegen. Als ik er 2 maanden zou kunnen vertoeven zit er vast een dag voor de mini tussen, maar dat laat ik daar niet vanaf hangen. Ik ben er maar 3 weken en maar 2 op het nationalpark Grossglockner. That's all. de Mavic Mini is een leuk apparaat maar geen spitsgatter waar je de Noordzee mee op gaat of Tukkervlet die doorstampt. M.b.t. behendigheid met het vliegen komt het wel goed, vind de besturing alleen niet fijn. Wellicht andere controller kopen en een iets zwaardere drone. Dank voor je reactie Iwan.
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik proef dat je een drone zoekt die zelfs met hogere windsnelheden uit de voeten kan. Eerlijk gezegd denk ik dat de wind een spelbreker is en blijft in jouw vraagstuk. Onlangs afscheid genomen van mijn Typhoon-H, geweldig apparaat, 2 kg. Maar als ik deze tegen de wind in vloog bleef er weinig over van zijn gewicht, snelheid en accu-capaciteit. Daarom dé bekende tip, start altijd tegen de wind in, dan weet je 'bijna' dat je altijd terugkomt.
 
En zoek eens op bergvliegen. Gewoon onder het motto van “wat voor een gewoon vliegtuig (of helicopter geldt, geldt ook voor een drone; vaak zelfs nog veel sterker vanwege het lage gewicht). Als het in de bergen fout dreigt te gaan, moet je vaak juist het tegenovergestelde doen van wat je zou denken. Bergvliegen is echt een hoofdstuk apart.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis Mengerink
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik proef dat je een drone zoekt die zelfs met hogere windsnelheden uit de voeten kan. Eerlijk gezegd denk ik dat de wind een spelbreker is en blijft in jouw vraagstuk. Onlangs afscheid genomen van mijn Typhoon-H, geweldig apparaat, 2 kg. Maar als ik deze tegen de wind in vloog bleef er weinig over van zijn gewicht, snelheid en accu-capaciteit. Daarom dé bekende tip, start altijd tegen de wind in, dan weet je 'bijna' dat je altijd terugkomt.

Hoi Dennis, wind blijft zeker een bepalende factor dat ben ik mij terdege bewust, ik ben me dus ook aan het orienteren. https://top-10-drones.com/7-best-wind-resistant-drones-high-winds/#yuneec-typhoon verder ook Academy - Skytools en dan met name Roc light, "da's nog betaalbaar". De mini is een gaaf apparaat, gaat zeker veel gebruikt worden hier, die van mijn zoon is ook al binnen en mocht al filmpjes ontvangen van hindernis parcour onder het wasrek door, door de woonkamer etc etc. De mini is hier zeker een hit. Ik zoek geen stormchaser maar wel iets krachtigers. Accuduur van 10 echte minuten is zat, je kan ook meerdere accu's meenemen en bij terugkomst opladen in je verblijf. Dit is gewoon te leuk om enkel bij de mini te laten, de mini krijgt een broer daar zijn we al uit. Dank voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
En zoek eens op bergvliegen. Gewoon onder het motto van “wat voor een gewoon vliegtuig (of helicopter geldt, geldt ook voor een drone; vaak zelfs nog veel sterker vanwege het lage gewicht). Als het in de bergen fout dreigt te gaan, moet je vaak juist het tegenovergestelde doen van wat je zou denken. Bergvliegen is echt een hoofdstuk apart.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Tja, dat is een stuk(je) ervaring wat juist kan worden aangevuld bij de overheid wat extra info betreft. Maarja, tips zijn geen feiten, dus wordt het niet vermeld...Helemaal met jou eens;)
 
Hoi Dennis, wind blijft zeker een bepalende factor dat ben ik mij terdege bewust, ik ben me dus ook aan het orienteren. https://top-10-drones.com/7-best-wind-resistant-drones-high-winds/#yuneec-typhoon verder ook Academy - Skytools en dan met name Roc light, "da's nog betaalbaar". De mini is een gaaf apparaat, gaat zeker veel gebruikt worden hier, die van mijn zoon is ook al binnen en mocht al filmpjes ontvangen van hindernis parcour onder het wasrek door, door de woonkamer etc etc. De mini is hier zeker een hit. Ik zoek geen stormchaser maar wel iets krachtigers. Accuduur van 10 echte minuten is zat, je kan ook meerdere accu's meenemen en bij terugkomst opladen in je verblijf. Dit is gewoon te leuk om enkel bij de mini te laten, de mini krijgt een broer daar zijn we al uit. Dank voor je reactie, nu nog zien wat voor rare sprongen de wetgeving omtrent drone's gaat doen in juli, las al dat welicht Roc light niet eens meer toereikend zou kunnen zijn? nou dan wordt het vliegen met een piratenvlag denk.:D
De mini kun je gewoon houden hoor, alleen zul je jezelf komend voorjaar/zomer wel moeten inschrijven omdat er een camera onder hangt, zo gaat de wet er nou eenmaal uit zien. Zolang je recreatief blijft vliegen hoef je je niet druk te maken.
 
Dat zou kunnen wat jij daar zegt. Anderzijds een eenvoudig sommetje. De Mavic mini heeft een snelheid van 47 km per uur zonder wind. Momenteel heb ik op UAV 50 km wind op 50 meter & windstoten van 80 km, (hier in NL). Wie wel eens in Karinthië geweest is weet dat het ook zomaar 3 weken matig weer kan zijn zoals nu hier. Op de Grossglockner waar ik dan 2 weken alle dagen ben van morgens tot meestal avonds zie je vele weervariaties, aan de ene kant van de berg kan de zon schijnen aan de andere kant stormt het, of heb je onweer, het is een extreme omgeving Iwan. Als je dan ook nog op hoogte bent, laten we zeggen van 2300 tot 3200 meter kun je niks met de mini, dat heeft niets met vliegervaring te maken maar met wat wij daar zelf zagen. En omdat ik maar 1x per jaar 3 weken in Oostenrrijk ben wil ik wel graag kunnen vliegen. Als ik er 2 maanden zou kunnen vertoeven zit er vast een dag voor de mini tussen, maar dat laat ik daar niet vanaf hangen. Ik ben er maar 3 weken en maar 2 op het nationalpark Grossglockner. That's all. de Mavic Mini is een leuk apparaat maar geen spitsgatter waar je de Noordzee mee op gaat of Tukkervlet die doorstampt. M.b.t. behendigheid met het vliegen komt het wel goed, vind de besturing alleen niet fijn. Wellicht andere controller kopen en een iets zwaardere drone. Dank voor je reactie Iwan.


Cobus, ik begrijp wat je bedoelt en ben het daar wel mee eens. Ik zou in jou situatie kiezen voor nog een drone erbij. Eente met meer gewicht en vermogen om iets meer wind te kunnen trotseren. Voor jou is dan de kans dat je in je drie vakantieweken de lucht in kan alleen maar groter.
 
Laatst bewerkt: