Mavic Mini afstandsbediening na 20min leeg

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

cepheus

New Member
Lid geworden
14 sep 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Belgie
De afstandsbediening van de Mavic Mini is na 20 minuten leeg. Dit omdat de afstandsbediening de Android 9 smartphone laadt en/of voedt. Het pack met drie accu's voor de drone maakt geen zin. Zijn er nog mensen met die ervaring? Hoe kan men het ontladen van de afstandsbediening door het voeden van de smartphone afschakelen?
 
Dit kun je niet uitzetten dacht ik.
Misschien de telefoon vlak voor het vliegen helemaal opladen?
Overigens is 20 minuten wel erg snel, ik kan makkelijk anderhalf uur vliegen en dan heb ik nog ca. 40% over.
 
Ja, telefoon volledig opladen, dat doe ik en op vliegtuigmodus zetten. Telefoon blijft van afstandsbediening stroom vragen.
Dat is fenomenaal dat je anderhalf uren kunt vliegen. Gebruik je een iphone?
 
Gebruik je een iphone?
Nee, een Samsung S8+ en deze laad ik niet eens op van te voren, ligt altijd met ca. 80% in de kast. (Om accu te sparen.)
Het laden gebeurt met 500 mAh, hoewel de telefoon laadt verbruikt deze toch meer tijdens het vliegen dus de accu in de telefoon gaat bij mij toch langzaam leeg.
 
Interessant wat je schrijft. Dat verschijnsel dat de accu van de telefoon ontlaadt tijdens het vliegen zou ik willen "afschakelen".
 
Dit draadje is hier al eens besproken, het is aangewezen de telefoon eerst volledig op te laden alvorens te vliegen, als je goed kijkt kan je op elke telefoon de batt. status controleren, het kan dus best gebeuren dat je telefoon uitvalt tijdens een vlucht mocht de controller niet ondersteunen, of dit sys. goed is laat ik in het midden, ik vindt er niks verkeerd aan. Als je uw telefoon niet oplaad als je op reis gaat kan hij ook uitvallen bij een lege batt.
P.s. een telefoon in de kast laten liggen om de batt. te sparen is ook niet koosjer dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
P.s. een telefoon in de kast laten liggen om de batt. te sparen is ook niet koosjer dacht ik.
Waarom niet? Een Li-po / Li-ion accu blijft het beste in conditie bij een lading van ca. 30 tot 80% Daarboven of onder slijt de accu het meest.
Dit geldt trouwens ook voor Nimh accu's, helemaal opladen is slecht voor de levensduur. Mijn auto (hybride) laadt de accu ook nooit helemaal op, zit standaard in de software.
 
Met een I-Phone is het geen probleem die laad niet van uit de afstandsbediening.
Ik heb ergens gezien dat iemand een extra usb mini stekker in zijn afstandsbediening had gemaakt zodat hij er een powerpack aan kan hangen.
 
Ik heb een usb-usb kabeltje besteld dat afstandsbediening met smartphone verbindt. Dit zal ik over een lengte van 1cm ontmantelen en de rode draad doorknippen in de hoop dat dat ook de stroomdraad is. Volgens verschillende berichten op internet zou dat zo zijn. En dan zal ik zien wat er gebeurt.
 
Als het om een android telefoon gaat kan je bij diverse telefoons bij de "usb instellingen" aangeven of het om slechts een data verbinding gaat of ook power/oplaad verbinding