Mavic gevonden in Nijmegen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Zoeken op Drones.nl en in de zoekfunctie zoeken naar Europese wetgeving in de maak en daar kom diverse artikelen tegen over wetgeving registratie , gewichtsklasse en regels voor beroeps en recreatief vliegen.
Kost een beetje moeite !



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Je kunt ook Googelen op Europese wetgeving drones, daar vind je diverse publicaties over gewicht , categorieën etc. en ook registreren.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Je kunt ook Googelen op Europese wetgeving drones, daar vind je diverse publicaties over gewicht , categorieën etc. en ook registreren.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Yep weet ik, maar voorlopig gaat het nog alle kanten op en eerst maar zien wat het worden gaat. Voorlopig heft iedereen dus de vrijheid wat en hoe te doen met registreren. Is in feite al gedaan met aangaan van Dji app.

En ook niet belangrijk detail, alles wat wet is betekend nog niet dat dit ook juridisch juist en wetmatig is. Het voorstel van registreren zou zomaar in strijd met Evrm kunnen zijn.
 
Registratie is noodzakelijk om handhaving praktisch überhaupt mogelijk te maken. En zonder handhaving heb je ook geen regels nodig.
Dus zo lang er nog geen registratie is, hebben de anarchisten het voor het zeggen. Van mij mag het morgen ingevoerd worden.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Registratie is noodzakelijk om handhaving praktisch überhaupt mogelijk te maken. En zonder handhaving heb je ook geen regels nodig.
Dus zo lang er nog geen registratie is, hebben de anarchisten het voor het zeggen. Van mij mag het morgen ingevoerd worden.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Ach so, we zijn anarchisten. Ja regeltjes zijn leuk, meer handhavers ook. En je eigen tralies op willen zoeken ook om straks te gillen als men last van concentratiekamp syndroom heeft.
Regeltjes zijn voor mensen zonder gezond verstand omdat die ongeleide projectielen zijn. Gezond verstand heeft geen regelgeving nodig.
 
En het geheel is zo onschuldig begonnen met de vermelding, dat er een drone is gevonden in Nijmegen..............


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
En het geheel is zo onschuldig begonnen met de vermelding, dat er een drone is gevonden in Nijmegen..............


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Is nog steeds onschuldig. Alleen als je bepaalde reacties leest begrijp ik het maar al te goed dat mensen niet meer de goedheid hebben om een eigenaar kans te bieden drone terug te krijgen. Dan verzand de topic en komen er moraalridders die regeltjes en handhavers willen die bekeuringen en strafjes uit gaan delen. Omdat ze zelf het braafste jongetje uit de klas zijn en drang hebben anderen aan te wijzen als zijnde stout.

Zo gaat het vaak en vrijheid word niet begrepen.

Maar nog steeds onschuldig hoor, is gewoon menselijk :)
 
In Belgie hebben we reeds een offciële registratie van alle drones vanaf 1kg
De kosten hiervoor zijn ongeveer 133 euro per toestel vanaf 1kg.
Ik heb een DJI P4 en een Yuneec Typhoon H, was dus voor mij 266 euro.
Dan krijg je een registratienummer, zoiets als 00-11MY. Dit is een interationaal bekend registratie nummer dat ook aan vliegtuigen wordt toegekend. Als er iemand in Belgie een drone vindt met zo een nummer moet die info vragen bij fgov mobiliteit of hem naar de politie brengen. Als hij dat niet doet is hij strafbaar en als hij die verkoopt doet hij aan heeling ook strafbaar.
Volgens de laatste info bij fgov mobiliteit gaat deze gewichtsbepaling verlaagt worden door de europese wetgeving die eraan komt naar 250 gram
Marnix
 
Als 250 gram de norm gaat worden, dan vallen alleen de speelgoed drone’s eronder. Dan staat ons nog wat te wachten, zoals verregaande beperkingen etc. Geen leuk vooruitzicht als de Europese wetgeving een feit wordt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluitneus
Als 250 gram de norm gaat worden, dan vallen alleen de speelgoed drone’s eronder. Dan staat ons nog wat te wachten, zoals verregaande beperkingen etc. Geen leuk vooruitzicht als de Europese wetgeving een feit wordt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dan zal het wel uitpuilen op marktplaats met te koop drone zo goed als nieuw.
 
Harrie, geen ouwe koeien uit de sloot halen..... is oud nieuws.
 
Ik zou willen pleiten om duidelijk naam en adres op/ in de Drone te plaatsen, zodat de eigenaar is te achterhalen.
Dat gebeurt met de modelvliegerij al, heel effectief.

Ik heb in Duitsland een mooi klein stickertje besteld wat nu aan de onderkant van mijn drone geplakt zit. Naam en telefoonnummer, dus dat zou moeten werken bij een eerlijke vinder.
 
Als 250 gram de norm gaat worden, dan vallen alleen de speelgoed drone’s eronder. Dan staat ons nog wat te wachten, zoals verregaande beperkingen etc. Geen leuk vooruitzicht als de Europese wetgeving een feit wordt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Mij is anders verteld en wel door iemand van de KNVvL die nauw samengewerkt met de regelgevers in dit proces.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
In Spanje is het verplicht om een onbrandbaar plaatje met je naam,telefoonnummer en merk/type drone plus serienummer op je drone en je controller te hebben,
 
Dat ik straks met mijn Mavic Air (430 gram) juist meer mag. Microdrones wordt minder strak, grote drones hebben dat voordeel volgens mij niet.

Dat klopt, dat microdrones straks meer mogen dan nu. En beneden 250 gram mag je zo ongeveer alles (dus nòg meer) en hoef je er ook nog niet eens examen voor te doen.
Drones die met een hogere kinetische energie kunnen botsen (dus de “grotere drones”) zullen ongeveer even weinig mogen als nu het geval is. “Risk-Based”, noemen ze dat.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Drones die met een hogere kinetische energie kunnen botsen (dus de “grotere drones”) zullen ongeveer even weinig mogen als nu het geval is. “Risk-Based”, noemen ze dat

In dat opzicht is het mooi om te zien dat de toekomstige regelgeving hier op anticipeert, een "zware" drone die voorzien is van een systeem dat de vliegsnelheid kan beperken mag toch onder bepaalde omstandigheden dicht bij mensen vliegen.
 
In dat opzicht is het mooi om te zien dat de toekomstige regelgeving hier op anticipeert, een "zware" drone die voorzien is van een systeem dat de vliegsnelheid kan beperken mag toch onder bepaalde omstandigheden dicht bij mensen vliegen.
Inderdaad: met iets als Cinematic mode mag je meer. Maakt het natuurlijk qua handhaving weer een groot drama. Moet je achteraf logfiles gaan overleggen/controller en controller en bij twijfel. Je zal maar agent zijn..
 
Laatst bewerkt: