Mavic gevonden in Nijmegen.

Discussie in 'Drone gevonden / drone verloren' gestart door PHTB, 28 jan 2018.

1. Peter Ferex

Peter Ferex Active Member

Lid geworden:
    18 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    78
    Wat moet ik daar zien aangaande wetgeving en verlichte registratie?

2. PHTB

PHTB Active Member

Lid geworden:
    29 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    66
    Zoeken op Drones.nl en in de zoekfunctie zoeken naar Europese wetgeving in de maak en daar kom diverse artikelen tegen over wetgeving registratie , gewichtsklasse en regels voor beroeps en recreatief vliegen.
    Kost een beetje moeite !

Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

3. PHTB

PHTB Active Member

Lid geworden:
    29 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt ook Googelen op Europese wetgeving drones, daar vind je diverse publicaties over gewicht , categorieën etc. en ook registreren.

Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

4. Peter Ferex

Lid geworden:
    18 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    78
    Yep weet ik, maar voorlopig gaat het nog alle kanten op en eerst maar zien wat het worden gaat. Voorlopig heft iedereen dus de vrijheid wat en hoe te doen met registreren. Is in feite al gedaan met aangaan van Dji app.

En ook niet belangrijk detail, alles wat wet is betekend nog niet dat dit ook juridisch juist en wetmatig is. Het voorstel van registreren zou zomaar in strijd met Evrm kunnen zijn.

5. Eric-Jan

Eric-Jan Active Member

Lid geworden:
    11 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    168
    Registratie is noodzakelijk om handhaving praktisch überhaupt mogelijk te maken. En zonder handhaving heb je ook geen regels nodig.
    Dus zo lang er nog geen registratie is, hebben de anarchisten het voor het zeggen. Van mij mag het morgen ingevoerd worden.

In theorie komt de praktijk overeen met de theorie

6. Peter Ferex

Lid geworden:
    18 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    78
    Ach so, we zijn anarchisten. Ja regeltjes zijn leuk, meer handhavers ook. En je eigen tralies op willen zoeken ook om straks te gillen als men last van concentratiekamp syndroom heeft.
    Regeltjes zijn voor mensen zonder gezond verstand omdat die ongeleide projectielen zijn. Gezond verstand heeft geen regelgeving nodig.

7. PHTB

PHTB Active Member

Lid geworden:
    29 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    66
    En het geheel is zo onschuldig begonnen met de vermelding, dat er een drone is gevonden in Nijmegen..............

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

8. Peter Ferex

Lid geworden:
    18 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    78
    Is nog steeds onschuldig. Alleen als je bepaalde reacties leest begrijp ik het maar al te goed dat mensen niet meer de goedheid hebben om een eigenaar kans te bieden drone terug te krijgen. Dan verzand de topic en komen er moraalridders die regeltjes en handhavers willen die bekeuringen en strafjes uit gaan delen. Omdat ze zelf het braafste jongetje uit de klas zijn en drang hebben anderen aan te wijzen als zijnde stout.

Zo gaat het vaak en vrijheid word niet begrepen.

Maar nog steeds onschuldig hoor, is gewoon menselijk :)

9. PHTB

PHTB Active Member

Lid geworden:
    29 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    66
    Peter Ferex vindt dit leuk.
  10. Marnix Verschraegen

Marnix Verschraegen New Member

Lid geworden:
    9 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    In Belgie hebben we reeds een offciële registratie van alle drones vanaf 1kg
    De kosten hiervoor zijn ongeveer 133 euro per toestel vanaf 1kg.
    Ik heb een DJI P4 en een Yuneec Typhoon H, was dus voor mij 266 euro.
    Dan krijg je een registratienummer, zoiets als 00-11MY. Dit is een interationaal bekend registratie nummer dat ook aan vliegtuigen wordt toegekend. Als er iemand in Belgie een drone vindt met zo een nummer moet die info vragen bij fgov mobiliteit of hem naar de politie brengen. Als hij dat niet doet is hij strafbaar en als hij die verkoopt doet hij aan heeling ook strafbaar.
    Volgens de laatste info bij fgov mobiliteit gaat deze gewichtsbepaling verlaagt worden door de europese wetgeving die eraan komt naar 250 gram
    Marnix

11. PHTB

PHTB Active Member

Lid geworden:
    29 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    66
    Als 250 gram de norm gaat worden, dan vallen alleen de speelgoed drone’s eronder. Dan staat ons nog wat te wachten, zoals verregaande beperkingen etc. Geen leuk vooruitzicht als de Europese wetgeving een feit wordt.

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Deel Deze Pagina