Mavic clips met geluid!?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
10 sep 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
27
Punten
18
Locatie
Amsterdam
Website
www.marlijnfrankenfilms.nl
Een erg vreemde ervaring: bij het inladen van de inhoud van mijn geheugenkaartje in mijn laptop miste ik 2 clips. Na wat zoeken vond ik ze...in mijn Samsung S6! Keurig opgeslagen als mp4 bestanden, MET geluid, opgenomen door deze smartphone. Vrij hilarisch ook nog omdat ik op het strand al vliegend belaagd werd door een grote enge hond. Dit was twee weken geleden, daarna weer alles normaal. Iemand een idee hoe dit kan?
 
Whaha! Leuk om terug te luisteren? Klopt! Dit is een instelling in de DJI Go app die bepaald of er ook audio tijdens de vlucht wordt opgenomen. De input/microfoon zit dan op je smartphone die aangesloten zit op je remote controller. Ik heb dat standaard uit gezet maar wellicht vind je het handig om tijdens je vlucht 'commentaar' in te spreken zodat je tijdens het editen van de beelden bv weet waar je ongeveer zit of wanneer wat gaat komen. (Snap je het nog? :)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Alex in the Sky
Dat heb ik ook niet geweten. Kan wel eens handig zijn.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp
 
Zie screenshot
0b3bdfd8568f0df98262f124c56a7b8e.jpg
 
Begrijp ik het nu goed: om soms geluid bij bepaalde beelden op te kunnen nemen moet "Clear Cache Automatically" UIT staan en "Record Audio with Video Cache" AAN??

Clear cache automatically - Uit: Geen idee
Record audio with cache - Uit: Yes!
 
Clear cache automatically - Uit: Geen idee
Record audio with cache - Uit: Yes!

Anders gesteld luidt de vraag als volgt: wat moet ik doen om in bijzondere gevallen juist WEL het geluid te kunnen opnemen, om dit achteraf bij de montage van de film toe te voegen. Bovenstaand antwoord geeft hier geen oplossing voor.
 
Anders gesteld luidt de vraag als volgt: wat moet ik doen om in bijzondere gevallen juist WEL het geluid te kunnen opnemen, om dit achteraf bij de montage van de film toe te voegen. Bovenstaand antwoord geeft hier geen oplossing voor.

Gast......in dat geval zet je dus 'Record audio with cache' AAN.

Succes!