Mavic air batterijen worden ineens warm bij niet gebruik

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Doewkie

New Member
Lid geworden
11 jul 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
35
Locatie
Diest
Weet er iemand hier iets van?

Ik open net mijn tas waar mijn Mavic air met zijn 4 batterijen in zitten.
2 van de 4 batterijen voelen ietwar warm (niet heet ofzo) aan.

Ik had de een paar weken geleden allemaal vol geladen en zo weg gestopt.
Iemand zei me ooit eens dat deze soms uit zichzelf een beetje dischargen na een tijdje uit veiligheid, kan het hiermee te maken hebben?

Ik heb de drone een paar maand geleden 2de hands van iemand overgekocht die er professioneel mee vloog, maar alles werkt nog perfect.
Alvast bedankt voor de antwoorden!


Een overbezorgde drone vlieger :)
 
Ja, dat zou zomaar kunnen.
Intelligente batterijen ontladen omdat het niet goed is om de li-po accu's voor langere tijd (meerdere dagen) volgeladen te laten blijven.

Het hangt een beetje af van het type intelligente accu's af hoe ze ontladen. Sommige doen dat door lampjes te laden branden en andere (waarschijnlijk ook deze) doen dat door wat warmte te genereren.
 
Thx, ik wist niet zeker of alle batterijen dit doen van DJI, vond er niet dadelijk meer info over terug.
Dan moet ik me niet echt zorgen maken vermoed ik. Ik lees ook dat volgeladen batterijen weken opslaan zonder te gebruiken ook niet goed is, maar geld dat voor deze dan ook?
 
Ik lees ook dat volgeladen batterijen weken opslaan zonder te gebruiken ook niet goed is, maar geld dat voor deze dan ook?

Ik zou zeker niet volladen als je niet van plan bent om te gaan vliegen. Beter is om ze op te laden kort voor je van plan bent te gaan vliegen.
Maar het is dus wel zo dat intelligente accu's zelf ontladen (als het goed is). Niet intelligente accu's moet je zelf deels ontladen als je ze bij nader inzien niet op korte termijn gaat gebruiken.
Dit kan bv. door toch een stukje te gaan vliegen of de ontladingsfunctie van een andere (generieke) lader te gebruiken.
 
Ik heb de video niet bekeken, maar misschien vertelt deze video je wat meer over lipo's

 
Okey super bedankt allemaal voor de goede en snelle reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
En nog een heel kleine tip:
Echt alleen proberen op te laden als je zeker weet dat je gaat vliegen de volgende dag of zo.
Het aantal cycles wordt namelijk ook opgeslagen. Dus worden ze met elke cyclus minder waard
Opbergen op een capaciteit van ca. 60% wordt aangeraden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app