Mavic Air 2 met CE normering ?!?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jeroen Hofland

New Member
Lid geworden
8 nov 2019
Berichten
12
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
46
Locatie
Kaatsheuvel

Deze webshop verkoopt de Mavic Air 2 met CE normering? Lijkt me niet toch? Ze plaatsen er een Europese vlag bij. Iemand bekend hiermee?
 
Ik zou daar voorlopig even heel voorzichtig mee zijn. Het kan zomaar een verkoop-slimmigheidje zijn. Ook mijn Hubsan Zino (de originele Zino) die ik in september 2019 heb gekocht draagt een CE-keurmerk. Dat betekent echter alleen maar dat hij voldoet aan de toen (moment van uitbrengen) geldende Europese eisen.

Het zegt niets over de vraag of hij ook voldoet aan nieuwe Europese regelgeving.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en Jeroen Hofland
Ik zou daar voorlopig even heel voorzichtig mee zijn. Het kan zomaar een verkoop-slimmigheidje zijn. Ook mijn Hubsan Zino (de originele Zino) die ik in september 2019 heb gekocht draagt een CE-keurmerk. Dat betekent echter alleen maar dat hij voldoet aan de toen (moment van uitbrengen) geldende Europese eisen.

Het zegt niets over de vraag of hij ook voldoet aan nieuwe Europese regelgeving.
Correct. Wat wél bizar is dat de Mavic Air 2 uitdrukkelijk in prijslijsten edm MET die C E erbij staat als enige drone. Let op de afstand. CE kan ook Chinese Export zijn... De C E > Europese norm heeft een grotere afstand tussen de C en de E... EN NEEN ... het is nog niet de Cx (C0-C5) kwalificatie....Alhoewel als je de specs vd Mavic Air 2 leest... Dan voldoet deze al zo goed als compleet aan de C1 norm....check snelheid en remote ID etc... Dus er is een waterkansje???? dat er retroactief nog iets zou kunnen... héél tegenstrijdig en een beetje Kafka dit allemaal....
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen Hofland
Alle DJI drones hebben een CE keurmerk. Sterker nog: in principe moet alle consumentenelektronica die in de EU verkocht wordt een CE keurmerk hebben. De verwarring zit 'm in een uitbreiding van het CE keurmerk: in de toekomst moeten drones een Cx CE label hebben. Uitleg vind je hier: EU droneregels: uitleg over het Cx CE label | Dronewatch

Kortom: de Mavic Air 2 heeft een CE keurmerk, maar geen Cx CE label. Zo'n label kan ook niet achteraf toegepast worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en SnitserNL
Hoi Wiebe,

Beste wensen trouwens nog voor iedereen!

Toch jammer dat ze dit zo vermelden. Vind het toch een vorm van misleiding.




Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app