Mavic Air 2 Mavic Air 2, let op....

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
De M2A beschikt slechts over een ADS-B 'IN', ontvanger. Er wordt helemaal niets uitgezonden.
das grappig; in een ander forum sprak iemand over een transponder. Vandaar mijn aanname. Hij kan dus alleen "luisteren"...
Dank voor je reactie; weer wat geleerd
 
De M2A beschikt slechts over een ADS-B 'IN', ontvanger. Er wordt helemaal niets uitgezonden.
Nou... feitelijk wordt alles uitgezonden (locatie van de drone, serienummer, locatie van de dronepiloot, afgelegde route, etc). Deze gegevens kunnen worden opgepikt met een DJI AeroScope ontvanger. Het is iets anders dan een ADS-B transponder, maar het komt min of meer op hetzelfde neer qua mogelijkheden. Het is alleen wel DJI-specifieke techniek.
 
Het is iets anders dan een ADS-B transponder, maar het komt min of meer op hetzelfde neer qua mogelijkheden. Het is alleen wel DJI-specifieke techniek.
Helaas is dit onjuiste informatie. DJI's Aeroscope werkt aan de hand van het onderscheppen van de de signalen tussen de drone en de zender en staat dus geheel los van het ADS-B verhaal.
 
Helaas is dit onjuiste informatie. DJI's Aeroscope werkt aan de hand van het onderscheppen van de de signalen tussen de drone en de zender en staat dus geheel los van het ADS-B verhaal.
Ik reageerde op het stukje "Er wordt helemaal niets uitgezonden", in enge zin. Volgens mij verduidelijkte ik direct dat het niet om ADS-B signalen ging. Het AeroScope verhaal is merkgebonden, het gaat inderdaad om het 'inbreken' op de verbinding tussen drone en controller.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager