Mavic Air 2, let op....

Discussie in 'Andere DJI producten / DJI algemeen' gestart door TheyGowByrd, 1 mei 2020.

  1. TheyGowByrd

    TheyGowByrd New Member

    Lid geworden:
    8 mrt 2020
    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Als Mavic air 1 piloot was ik natuurlijk erg benieuwd naar de 2, die momenteel bestelbaar wordt. Ik was vooral enthousiast over dat hij met ocusync werkt ipv extended wifi.
    Maar... Als fan en abonnee van het youtube kanaal van Ian in London ( beste drone kanaal vind ik) zag ik zijn review, vooral van belang als je niet altijd in de middle of nowhere Wil vliegen. Kijk zelf maar eens...



    Verzonden met mijn SM-T725 en de Dronepilots.nl app
     
  2. Sheeperine

    Sheeperine New Member

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede post! Ik had deze video ook gezien en ondanks dat ik nieuw ben op dit forum ook even posten. Het lijkt erop dat DJI dit zelf nergens noemt.
    Ik heb met DJI contact gezocht en zij confirmeren mij deze drone in de C1 classification valt (zie ook screenshot hieronder).
    Kan DJI zo maar confirmeren dat het een C1 is en dat straks alsnog blijkt dat de drone in C3 valt?

    Nu blijft nog wel de onduidelijkheid bestaan. Ik heb vorig week een Mavic Mini gekocht, deze week de Mavic Mini teruggebracht en de Mavic Air 2 besteld (pre-order). Maar ik denk dat ik nu mijn pre-order ga cancelen en toch voor de Mavic Mini ga. Ondanks dat het topic over de Mavic Air 2 gaat, heb je bij de Mavic Mini minder last van de regelgeving, als het goed is, waardoor je tot 1-1-2023 nog in de C1 categorie valt?

    Voor zowel de vraag van de Mavic Air 2 en Mavic Mini heb ik op een mail gestuurd naar de EASA (Autoriteit die de drone regels 2020 heeft opgesteld) voor verduidelijking over deze regels met betrekking tot deze twee modellen en de claims van DJI. Ik hoop daar binnenkort antwoord op te hebben.

    upload_2020-5-1_12-16-40.png
     
  3. wdejager

    wdejager Administrator
    Medewerker

    Lid geworden:
    4 jul 2016
    Berichten:
    2.483
    Leuk Bevonden:
    843
    Goed dat Ian waarschuwt voor het feit dat de Mavic Air 2 buiten de VS nog geen AirSense heeft, en dat de Mavic Air 2 volgens de Europese regelgeving gezien zal worden als 'legacy drone'. Hij vergeet alleen de overgangsregeling te benoemen: de eerste 2 jaar kun je met deze drone wel vliegen in categorie A2, mits je 50 meter afstand houdt van mensen. Daarna (na 1-1-2023) kom je in categorie A3.

    Wat het precies betekent dat de Mavic Air 2 geen C1 CE label heeft, leg ik uit in mijn artikel over de introductie van deze drone.
     
    DJIWhite Mavic pro vindt dit leuk.
  4. wdejager

    wdejager Administrator
    Medewerker

    Lid geworden:
    4 jul 2016
    Berichten:
    2.483
    Leuk Bevonden:
    843
    Dat is pertinent onjuist! De Mavic Air 2 heeft geen C1 CE label. En kan deze ook niet achteraf krijgen!

    Check ook de uitleg onderin dit artikel.
     
    Sheeperine, DJIWhite Mavic pro en peSHIr vinden dit leuk.
  5. Luuk Kenselaar

    Luuk Kenselaar New Member

    Lid geworden:
    29 apr 2020
    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar stel dat de Mavic Air 2 geen CE label gaat krijgen dan is dit toch eigenlijk geen interessante drone?
     
  6. Sheeperine

    Sheeperine New Member

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij in ieder geval niet meer.
    Blijkbaar wil DJI gewoon graag zijn drone verkopen en zegt daarbij dat het een C1 label is, echter met de informatie van wdejager, Ian en nog andere fora is het voor mij nu wel duidelijk dat dit niet klopt.
    Ik heb mijn pre-order voor de Mavic Air 2 gecanceld en ben nu voor de Mavic Mini gegaan. Deze blijft door de overgangsregeling voor legacy drone < 500 gram twee jaar lang in de A1 categorie hangen wanneer de nieuwe EU drone regels ingaan.
    Daarna valt de Mavic Mini ook in de A3 categorie, net zoals de Mavic Air 2, maar tegen die tijd (minimaal 2,5 jaar weg) zal ik dan gewoon voor een nieuwe drone gaan kijken die wel het juiste label heeft.
    @wdejager Bedankt voor de reactie en de review, dit heeft mij flink wat geld voor drone en theorie-examens bespaart!
     
  7. Jeroenhamann

    Jeroenhamann New Member

    Lid geworden:
    22 mei 2020
    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0

    Kunnen later uitgebrachte Mavic air 2 versies dit label nog wel krijgen? Dus modellen die nog niet in de winkel liggen?
     
  8. Jeroenhamann

    Jeroenhamann New Member

    Lid geworden:
    22 mei 2020
    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ben erg benieuwd wat easa er op te zeggen heeft. Vreemd dat dji model uitbrengt waar geen juiste kwalificatie bij zit, 2,5 jaar vliegen is 1050€ veel geld vind ik persoonlijk
     

Deel Deze Pagina