Mavic Air 2 Mavic Air 2 combo met ADS-B (Airsense)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Cyberik

New Member
Lid geworden
8 jul 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
63
Locatie
Netherlands
Direct na uitkomen van deze Drone bleek dat er 2 verschillende modellen zijn.
De MA2UE1N in eerste instantie voor de Europese markt en de MA2UE3W voor de markt in de VS.
Wegens tekort aan onderdelen vanwege Corona is alleen de MA2UE3W voorzien van ADS-B (Airsense)
Deze laatste is dus officieel niet in Europa verkrijgbaar.
De prijs van beide modellen is hetzelfde.
Omdat ik speciaal het model met ADS-B wilde hebben, stond ik afgelopen week op het punt deze via internet in de VS te bestellen en naar Nederland te laten verzenden.
Nu hoorde ik echter dat in Duitsland deze week enkele modellen MA2UE3W zijn opgedoken. Ik ben dus vandaag op onderzoek uitgegaan in Nederland en tot mijn verbazing was ditzelfde model nu ook in voorraad bij de Coolblue winkel in Den-Haag. Ik moet hem nog uitproberen maar gezien de modelsticker in mijn drone zou het het juiste model moeten zijn. Zou DJI zonder mededeling dan nu toch overgegaan zijn tot distributie van het model met Airsense in Europa? Zijn er meer ervaringen of is er meer info bekend??????


Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app
 
Ik hoor dit voor het eerst. Het zou kunnen dat de nieuwste Mavic Air 2's inmiddels voorzien zijn van AirSense, want dat was ook de bedoeling, om dit verder uit te rollen zodra de onderdelenschaarste was opgelost. Ik denk dat DJI hier niet teveel ruchtbaarheid aan wou geven om te voorkomen dat mensen hun aankoop zouden uitstellen.

Verwacht verder niet teveel van AirSense, want lang niet alle bemande luchtvaartuigen zijn in de EU voorzien van een ADS-B 'out' transponder (want dit is nog niet verplicht). Vertrouw dus op je eigen oren en ogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cyberik
De DJI Mavic Air 2 is inderdaad verkrijgbaar als modelnummer MA2UE3W in Nederland.
Het is via webshops natuurlijk alleen de vraag wat je geleverd krijgt.
Zij willen natuurlijk eerst hun "oude" voorraad verkopen.

In winkels liggen ze ook maar je moet er echt naar zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cyberik
Dji heeft airsense sowieso softwarematig uitgeschakeld buiten de USA dus je zal er weinig aan hebben.

Verzonden met mijn Mi 9T en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Cyberik
Ik heb de MA2 onlangs direct via de DJI Store besteld. Inmiddels is de drone geleverd, en het gaat ook in dit geval om de MA2UE3W (met AirSense dus). Blijkbaar is het onderdelentekort opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cyberik
Ja, het staat in hele kleine lettertjes op een sticker op de achterzijde van de verpakking.
Dank je wel! Dan zal ik er op letten. Ik ben er eindelijk uit om de Mavic Air 2 aan te schaffen, dan heb ik toch liever dit type.
 
Indien je de Mavic Air Combo koopt staat nergens op de doos dat het een model met of zonder Airsense is.
Op de USA modellen stond op een voorpoot van de drone zelf een sticker met ADS-B. (Op de EU modellen niet)
Op de achterkant van de doos moet een sticker zitten. Op die sticker staat oa in heeeeeeeeeele kleine lettertjes het type van de drone.
Indien je een model met airsense wilt hebben moet het een model: MA2UE3W zijn.
Daar moet je op letten.
Let wel: Softwarematig is het nu in Europa door DJI nog uitgeschakeld. In de fly-app in de "advanced safety settings" zal je geen optie van airsense tegenkomen.
Alleen als je het toestel even "faked" met de android app fake-gps (een locatie in de USA geven) zal je zien dat die optie nu wel opeens zichtbaar is.
(Let op dat je niet gaat vliegen met deze fake gps locatie want dan werkt je Home to Base niet en kan je je drone kwijtraken.)
Even wachten dus op het moment dat DJI dit softwarematig inschakeld voor Europa.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Indien je de Mavic Air Combo koopt staat nergens op de doos dat het een model met of zonder Airsense is.
Op de USA modellen stond op een voorpoot van de drone zelf een sticker met ADS-B. (Op de EU modellen niet)
Op de achterkant van de doos moet een sticker zitten. Op die sticker staat oa in heeeeeeeeeele kleine lettertjes het type van de drone.
Indien je een model met airsense wilt hebben moet het een model: MA2UE3W zijn.
Daar moet je op letten.
Let wel: Softwarematig is het nu in Europa door DJI nog uitgeschakeld. In de fly-app in de "advanced safety settings" zal je geen optie van airsense tegenkomen.
Alleen als je het toestel even "faked" met de android app fake-gps (een locatie in de USA geven) zal je zien dat die optie nu wel opeens zichtbaar is.
(Let op dat je niet gaat vliegen met deze fake gps locatie want dan werkt je Home to Base niet en kan je je drone kwijtraken.)
Even wachten dus op het moment dat DJI dit softwarematig inschakeld voor Europa.
Dank je wel voor de info. Dat maakt het wel lastiger, want ik wil inderdaad de combo kopen..
 
Je zou naar een winkel kunnen gaan waar ze 'm in voorraad hebben, zoals bv coolblue. Dan kan je 'm uit het magazijn kunnen laten halen en je zelf ivertuigen dat je het juiste model hebt. Zo heb ik het gedaan.

Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app
 
Je zou naar een winkel kunnen gaan waar ze 'm in voorraad hebben, zoals bv coolblue. Dan kan je 'm uit het magazijn kunnen laten halen en je zelf ivertuigen dat je het juiste model hebt. Zo heb ik het gedaan.

Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app

Zojuist bij Kamera Express de Air 2 gekocht. Op de verpakking staat Model: MA2UE3W, maar even verderop staat: R-C-dji-MA2UE1N.
Heb ik nu de goeie gekocht?IMG_2741.jpg
 
Het antwoord staat in de post erboven. maar je hebt er toch niets aan want DJI heeft airsense softwarematig uitstaan buiten de USA
 
Laatst bewerkt:
Die RC231 is de controller van de Mavic Air 2.

Verder moet je niet teveel waarde hechten aan AirSense. In Europa zijn lang niet alle bemande luchtvaartuigen voorzien van een ADS-B 'out' transponder, omdat het simpelweg niet verplicht is. Het is dus schijnveiligheid om te denken dat je kunt vertrouwen op AirSense in onze contreien.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
U heeft het juiste model gekocht
Fijn, dankje. Ik had al uit het bovenstaande begrepen dat het gaat om het al of niet aanwezig zijn van een stukje hardware, dat nu nog niets doet omdat die service is uitgeschakeld; maar als je die hardware niet hebt kan het ook nooit weer worden ingeschakeld...
 
Je hebt inderdaad het goede model. Kijk ook even op de sticker in het batterijen compartiment, daar zal je ook model MA2UE3W zien staan. Op die sticker staat verderop ook R-C-dji-MA2UE1N. Maar jij hebt het juiste model met airsense

 

Bijlagen

  • 20200708_192502.jpg
    20200708_192502.jpg
    767,7 KB · Weergaven: 40
  • Leuk
Waarderingen: ThijsC
Ik heb inmiddels ook de Mavic air 2 binnen (fly more combo, besteld bij DJI zelf) en ook ik heb model MA2UE3W ontvangen.