Mavic 3 Classic

barut75

New Member
Lid geworden
15 mei 2025
Waarderingsscore
9
Punten
3
Leeftijd
43
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de Mavic 3 Classic in de developer mode kan komen?

Even aan AI gevraagd, misschien kan je er iets mee.

The DJI Mavic 3 Classic does not have a user-facing "developer mode" in the same way that some other DJI products do, such as the Matrice series. However, it is compatible with the DJI Mobile SDK, which allows developers to create custom applications for controlling the drone's functions. This SDK provides tools and resources for controlling flight, camera, and other functionalities.

How to access and utilize the DJI Mavic 3 Classic for development:
  1. 1. Understanding the DJI Mobile SDK:
    The DJI Mobile SDK is a set of tools and libraries that allow developers to build custom applications for DJI drones. It handles low-level functionalities like flight stabilization and communication, enabling developers to focus on application-specific features.

2. 2. Downloading the SDK:
    Developers can download the DJI Mobile SDK from the DJI Developer website.

3. 3. Using the SDK:
    The SDK provides resources like a library/framework for Android apps, an aircraft simulator, sample code, and documentation.

4. 4. Focus on the DJI Fly app:
    The DJI Mavic 3 Classic primarily uses the DJI Fly app for basic operation. While this app doesn't have a developer mode, it's a starting point for understanding how the drone functions.
    • Flight control: Setting waypoints, controlling speed and altitude.

• Camera control: Adjusting camera settings, triggering photo and video recording.

• Real-time data access: Retrieving telemetry data like position, altitude, and battery level.
  5. 7. Licensing and Support:
    DJI offers different SDK options with varying levels of support and licensing requirements. Developers need to review the terms and conditions for each SDK

Nl tekst......

---

De DJI Mavic 3 Classic heeft geen “ontwikkelaarsmodus” die direct toegankelijk is voor gebruikers, zoals sommige andere DJI-producten, bijvoorbeeld de Matrice-serie. De drone is echter compatibel met de DJI Mobile SDK, waarmee ontwikkelaars aangepaste applicaties kunnen maken om de functies van de drone te besturen. Deze SDK biedt hulpmiddelen en middelen voor het bedienen van de vlucht, camera en andere functionaliteiten.

Hoe de DJI Mavic 3 Classic te gebruiken voor ontwikkeldoeleinden:

1. Inzicht in de DJI Mobile SDK:
De DJI Mobile SDK is een verzameling tools en bibliotheken waarmee ontwikkelaars aangepaste apps kunnen bouwen voor DJI-drones. De SDK beheert laag-niveau functies zoals vluchtstabilisatie en communicatie, zodat ontwikkelaars zich kunnen richten op functies die specifiek zijn voor hun applicatie.

2. Downloaden van de SDK:
Ontwikkelaars kunnen de DJI Mobile SDK downloaden via de DJI Developer-website.

3. Gebruik van de SDK:
De SDK biedt middelen zoals een bibliotheek/framework voor Android-apps, een vluchtsimulator, voorbeeldcode en documentatie.

4. Focus op de DJI Fly-app:
De DJI Mavic 3 Classic maakt primair gebruik van de DJI Fly-app voor basisbediening. Hoewel deze app geen ontwikkelaarsmodus heeft, vormt het een goed uitgangspunt om te begrijpen hoe de drone functioneert.

Vluchtbesturing: Instellen van waypoints, regelen van snelheid en hoogte.

Camerabesturing: Aanpassen van camera-instellingen, starten van foto- en video-opnames.

Realtime gegevens ophalen: Telemetriegegevens zoals positie, hoogte en batterijniveau opvragen.

5. Licenties en ondersteuning:
DJI biedt verschillende SDK-opties met uiteenlopende niveaus van ondersteuning en licentievereisten. Ontwikkelaars moeten de voorwaarden van elke SDK goed doornemen.

---

Laat me weten als je dit in een bepaald formaat of voor een specifieke toepassing nodig hebt!

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel. Ben er alleen niet echt wijzer van geworden. Heb me aangemeld op de site enz. Heb namelijk een Mavic 3 Classic. Gimbal deels vervangen. Foutmeldingen zijn dus nu weg van het scherm. In princiepe kan ik nu vliegen alleen mijn gimbal/camera staat op half zeven. Schuin naar beneden. En bij calibreren werkt het tot 20% en gaat niet verder. Hoe kan ik die gimbal helemaal recht zetten?

Zoals je hier op de foto kunt zien, staat de gimbal scheef. Alle meldingen op het scherm zijn weg.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2025-07-08 at 15.55.54_21df7b56.jpg
    WhatsApp Image 2025-07-08 at 15.55.54_21df7b56.jpg
    782,2 KB · Weergaven: 7
  • WhatsApp Image 2025-07-08 at 15.55.54_f022fab0.jpg
    WhatsApp Image 2025-07-08 at 15.55.54_f022fab0.jpg
    625,4 KB · Weergaven: 7
Heb je het Python script DJI-firmware-tools al gedraaid voor calibratie na vervanging? Al hoewel ik niet terug kan vinden of dit ook voor de Classic werkt.

In deze video wordt het stap voor stap beschreven. De video is uit 2021 en de Classic wordt hier niet genoemd. Maar misschien dat de Classic inmiddels wel ondersteund wordt, omdat deze een jaar later uit kwam. Dat zou je even uit moeten zoeken. Procedure is hetzelfde.

En lees de description van de video ook even door. Hier staan een aantal opmerkingen in die van belang zijn afhankelijk van de python en windows versie die je gebruikt.

is goed dank je wel thommiD. Ga kijken of ik het kan fixen.