Mavic 2 Pro firmware update drone lukt niet

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erik Drone

Member
Lid geworden
15 okt 2018
Berichten
45
Waarderingsscore
15
Punten
8
Leeftijd
67
Locatie
Borne
Website
bit.ly
Hallo allemaal. Vanmiddag heb ik de Mavic 2 Pro gekocht, met Fly more kit. De DJO Go 4 app gaf aan dat er nieuwe firmware voor de controller was, dus die heb ik soepel gedownload en geïnstalleerd. een half uurtje later kwam de melding dat er ook voor de drone zelf nieuwe firmware is, nl V01.00.0300. Maar als ik die wil installeren komt er telkens een foutmelding: update failed. Network connection lost try again later Op de een of andere manier wil hij niet downloaden. Ik heb daarna de DJI assistant 2.0.6 voor de Mavic 2 op mijn pc gezet, maar ook daarmee wil hij niet updaten (zie foutmelding op de foto). Heeft iemand een idee wat ik niet goed doe? Alvast dank voor de reacties.update error dji.JPG overzicht firmware V01.00.0300.JPG het zijn dat het netwerk van DJI even down is?
 
Ik heb net zoiets gehad. Het is balen. Maar ik kon nadat de controller geüpdate was en daar na alles weer uitgezet.
Toen heb ik alles weer aangesloten dus de telefoon op de controller verbonden met wifi of je abonnement met 4G en daarna de drone laten koppelen met de controller en toen wilde de drone wel update dus eigenlijk via de telefoon.

Was wel ff een gepruts, maar mij is het gelukt.

Verzonden met mijn ONEPLUS A6003 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Erik Drone
Ik heb net zoiets gehad. Het is balen. Maar ik kon nadat de controller geüpdate was en daar na alles weer uitgezet.
Toen heb ik alles weer aangesloten dus de telefoon op de controller verbonden met wifi of je abonnement met 4G en daarna de drone laten koppelen met de controller en toen wilde de drone wel update dus eigenlijk via de telefoon.

Was wel ff een gepruts, maar mij is het gelukt.

Verzonden met mijn ONEPLUS A6003 en de Dronepilots.nl app
Oja, ik blijf erbij dat DJI wel beter zijn best kan doen aan dit probleem, op YouTube staan klachten ( en oplossingen) te over !!!!
En dat voor zo'n duur apparaat !!!

Verzonden met mijn ONEPLUS A6003 en de Dronepilots.nl app
 
Vrijdagmorgen 07.30 De update is gelukt!, direct bij de 1e poging vandaag via de DJI Go4 app. Na de update ook beide extra accu's succesvol geupdated. Ik vermoed dat er gisteren een of ander probleem was met de servers met DJI, omdat zowel via de app als met de DJI Assistant software de update niet lukte. Waarschijnlijk kon de download op de een of andere manier niet plaatsvinden. Had dus beter eerder kunnen gaan slapen gisteren ;-). Maar gelukkig opgelost dus! Tip voor als het nog een keer bij iemand voorkomt: Kennelijk zijn de update servers van DJI ook wel eens offline/overbezet, dus verdoe je tijd niet met blijven proberen en een hoop ergernis, maar ga lekker een biertje drinken en wacht tot de volgende dag.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wijkkie